Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Studere på NTNU
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Kjell Are Refsvik

Kjell Are Refsvik

Universitetslektor
Institutt for design
Fakultet for arkitektur og design

kjell.refsvik@ntnu.no
61135228 Mustad, Bygg 118, Inngang A, kontor 305, Gjøvik, Raufossvegen 20
Twitter Hjemmesiden på NTNU
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Arbeider ved bachelorprogrammet i interaksjonsdesign. 

Kompetanseord

  • Interaksjonsdesign
  • Problembasert læring
  • Rapid Prototyping & Manufacturing

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2023

  • Refsvik, Kjell Are; Alsos, Ole Andreas; Bolstad, Torstein. (2023) Lessons Learned from Teaching and Tutoring – Design Thinking for Electrical Engineering Students.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2021

  • Tveten, Ann-Kristin; Hanssen, Lillian; Buan, Aslak Bakke; Hundstad, Erik Hvid; Killi, Simen; Jakobsen, Anita Nordeng. (2021) Fremtidens teknologistudier (FTS), grupperapport: A2 - Bachelor "fri". NTNU
    Rapport

2014

  • Bjørgen, Anne Mette; Refsvik, Kjell Are. (2014) IKT i undervisning - et samspill. GD Gudbrandsølen Dagningen
    Leserinnlegg

2012

  • Hjelsvold, Rune; Fan, Jingjing; Nordkvelle, Yngve Troye; Refsvik, Kjell Are. (2012) Å tagge eller ikke tagge Kan studenter i høyere utdanning bidra til læringsobjekter av økt gjenbruksverdi og kvalitet?. UNIPED
    Vitenskapelig artikkel

2010

  • Hjelsvold, Rune; Fan, Jingjing; Nordkvelle, Yngve Troye; Refsvik, Kjell Are. (2010) Exploring Quality Issues in the Use of LOs: To Tag or Not to Tag?. CEUR Workshop Proceedings
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Bjørgen, Anne Mette; Refsvik, Kjell Are. (2014) IKT i undervisning - et samspill. GD Gudbrandsølen Dagningen
    Leserinnlegg
  • Hjelsvold, Rune; Fan, Jingjing; Nordkvelle, Yngve Troye; Refsvik, Kjell Are. (2012) Å tagge eller ikke tagge Kan studenter i høyere utdanning bidra til læringsobjekter av økt gjenbruksverdi og kvalitet?. UNIPED
    Vitenskapelig artikkel
  • Hjelsvold, Rune; Fan, Jingjing; Nordkvelle, Yngve Troye; Refsvik, Kjell Are. (2010) Exploring Quality Issues in the Use of LOs: To Tag or Not to Tag?. CEUR Workshop Proceedings
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Refsvik, Kjell Are; Alsos, Ole Andreas; Bolstad, Torstein. (2023) Lessons Learned from Teaching and Tutoring – Design Thinking for Electrical Engineering Students.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Tveten, Ann-Kristin; Hanssen, Lillian; Buan, Aslak Bakke; Hundstad, Erik Hvid; Killi, Simen; Jakobsen, Anita Nordeng. (2021) Fremtidens teknologistudier (FTS), grupperapport: A2 - Bachelor "fri". NTNU
    Rapport

Undervisning

Emner

  • IDG3750 - Sensorisk og berøringsvennlig interaksjonsdesign
  • IDG1006 - Fysisk prototyping

Formidling

2023

  • Faglig foredrag
    Refsvik, Kjell Are. (2023) The Teaching Makerspace – Building a Better Classroom. NTNU Learning Safari , Gjøvik 2023-01-05 - 2023-01-05

2022

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Bjørgen, Anne Mette; Refsvik, Kjell Are; Brodal Syversen, Kristina; Bjertnæs, Hanne. (2022) Karrieredag for pedagogikkstudenter Lillehammer. Institutt for pedagogikk Karrieredag for BA-studenter , Høgskolen i Innlandet 2022-04-07 - 2022-04-07
  • Faglig foredrag
    Refsvik, Kjell Are; Hermansen, Mari; Ida, Parelius. (2022) Three roles supporting a makerspace UDLHE for design students: Makerspace Coordinator, Programme Manager, and University Lecturer. Universal Design for Learning in Higher Education Network UDLHE Digicon – A UDL Makerspace conference 2022 , Online 2022-10-18 - 2022-10-20
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn