Erlend Dehlin
Bakgrunn og aktiviteter
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Et utvalg av nyere tidsskriftspublikasjoner, kunstneriske produksjoner, bok, inklusiv bokdeler og rapport-del. Se alle publikasjoner i databasen
Tidsskriftspublikasjoner
- (2019) Friend and foe? Self-deception in organisations. Journal of Management Development. vol. 38 (2).
- (2014) Improvisation in Project Management: A Praxeology. International Journal of Project Management.
- (2011) The Challenge of Delivering Impact: Making Waves Through the ODC Debate. Journal of Applied Behavioral Science. vol. 47 (1).
Bøker
- (2018) Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget. 2018. ISBN 9788245023671.
- (2017) Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget. 2017. ISBN 9788215027876.
- (2017) Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling, lesing, skriving og regning. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget. 2017. ISBN 9788215028668.
- (2012) Handbook of Organizational and Managerial Innovation. Edward Elgar Publishing. 2012. ISBN 978-184980-257-4.
- (2010) Organisasjon og organisering. Universitetsforlaget. 2010. ISBN 9788215016283.
Del av bok/rapport
- (2018) Forskningens design. Skole- og utdanningssektoren i utvikling.
- (2018) Innledning. Skole- og utdanningssektoren i utvikling.
- (2018) Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid. Skole- og utdanningssektoren i utvikling.
- (2017) Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?. Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger.
- (2017) Kritisk refleksjon som akademisk dyd eller praktisk verktøy for skoleledere?. Kunnskap for en bedre skole. Etter- og videreutdanning som strategi..
- (2017) De nasjonale sentrene - læring og samarbeid med UH. Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren.
- (2017) Ledelse i kunst- kunst i ledelse: en artist talk med Wolfgang Plagge. Forskning og utvikling i kulturskolefeltet: IRIS - den doble regnbuen.
- (2017) Case C. Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren.
- (2017) Kunnskap som struktur i møte med kunnskap som praksis: Dilemma og spenninger i norsk skoleutvikling. Kunnskap for en bedre skole. Etter- og videreutdanning som strategi..
- (2017) Drop your rules!. Sikkerhet og ledelse.
- (2017) Forskningens design. Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren.
- (2017) Forord. Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren.