Emne - Kvalitativ og post-kvalitativ analyse I - PLU8021
PLU8021 - Kvalitativ og post-kvalitativ analyse I
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Oppgave
Karakter: Bestått/ Ikke bestått
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Oppgave | 100/100 |
Faglig innhold
The course is a research course in methods of qualitative and post-qualitative analysis. The generation of data is included as a theme, but the main focus will be on the idea of and craftsmanship involved in summarizing, analysing and interpreting data. Course participants work with their own data material in the course assignments.
Læringsutbytte
Knowledge:
The Candidate
- has in-depth knowledge of qualitative post-qualitative analysis as a craft
- has in-depth overview of various possible methods of qualitative and post-qualitative analysis
Skills:
The Candidate
- has in-depth skills in critically evaluating and applying qualitative and post-qualitative analysis as a craft and can demonstrate these skills in a concrete analysis of their own material
General competence
The Candidate
- is able to read and comment on other researchers / peer’s choice of analytical method as it relates to material and problem statement
Læringsformer og aktiviteter
The course consists of seminar-based teaching in the form of lectures, discussions, and student presentations. There will be two seminars: the first extends over two days; the other lasts a single day. Students work both individually and in study groups with the course literature and their own empirical data. Students are expected to use data related to their own research. Requirements for attendance at the class meetings: 80%. Three work requirements must be completed before a student can deliver his/her exam. During the second seminar the participants present their choice of method and how it can be used to analyse their data material for fellow students and an instructor with a fellow student opposing. Guidance both oral and in writing will be given at the seminar by the fellow student and the instructor.
Obligatoriske aktiviteter
- 2 skriftlige innleveringer
- Opposisjon på medstudents presentasjon/oppgave
- Skriftlig oppgave med muntlig presentasjon
- Godkjent oppmøte 80%
Mer om vurdering
Individual essay. The examination is a reflective academic essay about different possible ways of analyzing own empirical data. Literature from the syllabus must be used.
Spesielle vilkår
Begrenset opptak til undervisning. For nærmere opplysninger: https://i.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Opptak+til+adgangsbegrensede+emner
Forkunnskapskrav
Mastergrad eller tilsvarende. PhD-studenter prioriteres ved opptak. Studentene forventes benytte seg av eget empirisk materiale Opptaksbegrensning*: Emnet har en opptaksbegrensning på 25 studenter, av disse er 6 plasser forbeholdt søkere fra andre institusjoner tilknyttet NorTED (www.nor-ted.com). Ved mindre enn 5 søkere forbeholder Institutt for lærerutdanning seg retten til å avlyse kurset. *Rangeringsregler og søknadsfrist finner du her: https://www.ntnu.no/ilu/phd-emner
Studiepoengreduksjon
Emnekode | Reduksjon | Fra | Til |
---|---|---|---|
PLU8011 | 5.0 | HØST 2012 |
Versjon: 1
Studiepoeng:
5.0 SP
Studienivå: Doktorgrads nivå
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2022
Undervisningsspråk: Engelsk, Norsk
Sted: Trondheim
- Lærer- og lektorutdanning
- Skoleutvikling
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Oppgave
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
-
Høst
ORD
Oppgave
100/100
Utlevering
12.12.2022Innlevering
19.12.2022
09:00
INSPERA
15:00 -
Rom Bygning Antall kandidater -
Vår
ORD
Oppgave
100/100
Utlevering
08.05.2023Innlevering
15.05.2023
09:00
INSPERA
15:00 -
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"