Markedsføring, innovasjon og ledelse

Bachelorprogram 3-årig, Ålesund

Markedsføring, innovasjon og ledelse

Video markedsføring og ledelse

Om markedsføring og ledelse

Om markedsføring, innovasjon og ledelse

Er du kreativ og nyskapende? Er du interessert i andre land og kulturer? Vil du lære hva forbrukere er opptatt av og hvorfor de foretrekker et produkt fremfor andre? Da er markedsføring og ledelse noe for deg. Du tilegner deg grunnleggende administrative og økonomiske verktøy som benyttes i næringslivet.


Opptakskrav

Søknadsfrist 15. april

Generell studiekompetanse (evt. realkompetanse).

Du søker om opptak via Samordna Opptak. For studieåret 2016-2017 var opptaksgrensen for dette studieprogrammet 41,2 poeng i førstegangsvitnemålskvoten og 43,1 poeng i ordinær kvote.


Jobbmuligheter

Etter endt utdanning har du grunnleggende kunnskaper i økonomiske fag og kan jobbe i privat næringsliv og offentlig sektor. I tillegg har du opparbeidet deg spesialkunnskap og erfaring gjennom spesialfag. Mulighetene er mange, fra å starte egen bedrift og være prosjektleder, til å jobbe i en markedsavdeling, som kjedesjef, regionsleder og senterleder.


Studiets oppbygging

Det første studieåret gir deg grunnleggende innføring i økonomisk administrative fag. De to siste studieårene kan du spesialisere deg innen:

  • innovasjon og entreprenørskap
  • internasjonal markedsføring

Du kan reise på utveksling til en av våre mange internasjonale partnere i femte semester. Studiet kan kvalifisere deg til masterstudier ved NTNU. 


Studieveiledning

Ta gjerne kontakt med våre studieveiledere. De svarer på faglige spørsmål om studiet.


studyprogramme-facts-portlet

Fakta

Fakta om studieprogrammet

Krysspublisert Nyhetsartikkel

Følg oss på instagram

Følg oss på ntnustudent

Studentene deler fra studentlivet, og svarer på det du lurer på.