Markedsføring, innovasjon og ledelse

Markedsføring, innovasjon og ledelse

Bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse

studyprogramme-autofacts-portlet

  • BachelorFulltid, 3 år
  • Studiested Ålesund
  • Opptakskrav Se opptak
  • Studieplasser 70
  • SpråkNorsk
  • Søknadsfrist 15. april
359ML, Mon Oct 02 01:13:33 CEST 2023 | B3

Er du interessert i markedsføring og innovasjon? Ønsker du å lære mer om hvordan organisasjoner fungerer, og hvorfor noen lykkes bedre enn andre? Med denne unike kombinasjonen av markedsføring, innovasjon og ledelse får du tilgang til grunnleggende verktøy som benyttes i morgendagens næringsliv.

  • På dette studiet kan du søke om å få internship i en bedrift
  • Du kan søke om å dra på utveksling til våre partnere i hele verden.

Det overordnede målet med studiet er å utdanne selvstendige og ansvarsbevisste kandidater som er attraktive for regionalt, nasjonalt og internasjonalt næringsliv. Studiet vil gi deg et godt grunnlag for etter hvert å kvalifisere deg til mer overordnede lederoppgaver. Du vil lære å gjenkjenne og løse praktiske problemer, alene eller i samarbeid med andre studenter/organisasjoner.

I tillegg til basiskunnskaper innen økonomi ruster utdanningen deg til alt fra å starte opp egen bedrift til å jobbe med spennende internasjonale problemstillinger i et konkurranseutsatt marked. Studiet har et globalt fokus, og de fleste fag undervises på engelsk i tredje studieår. Studiet møter kompetansebehovet i private og offentlige organisasjoner nasjonalt og internasjonalt.

Markedsføring, innovasjon og ledelse er kjerneområder for å skape konkurransedyktige og fremtidsrettede bedrifter og organisasjoner. Etter første studieår kan du spesialisere deg innen internasjonal markedsføring eller innovasjon og entreprenørskap.

Les mer om hva du lærer

Med en bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse får du en allsidig utdanning som kan kvalifisere deg til en rekke jobber både i privat og offentlig sektor. Gjennom årene på studiet har du mulighet til å starte din egen bedrift og få arbeidserfaring gjennom internship. Denne praktiske erfaringen vil komme godt med når du skal ut i arbeidslivet. Du har også mulighet til å fortsette på en master etter studiet.

Les mer om jobbmulighetene

Som student på Bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse blir du en del av studiemiljøet på Norges mest næringsnære campus. Innovasjon og gründervirksomhet er en sentral del av studiehverdagen. På campus får du god kontakt med faglærere og du vil oppleve samholdet studentene imellom.

Du kan engasjere deg i studentorganisasjoner og linjeforeninger. Børsen linjeforening er linjeforeningen for deg som studerer på institutt for internasjonal forretningsdrift. De arrangerer jevnlig faglige og sosiale arrangementer.

Les mer om studiemiljøet

Det første studieåret gir deg grunnleggende innføring i økonomisk administrative fag. De to siste studieårene kan du spesialisere deg innen innovasjon og entreprenørskap eller internasjonal markedsføring.

Du kan reise på utveksling til en av våre mange internasjonale partnere i femte semester.

I sjette semester kan du søke på internship. Gjennom et internship får du praktisk arbeidserfaring og du blir kjent med næringslivet i regionen. Studiet kan kvalifisere deg til masterstudier ved NTNU.

Les mer om studiets oppbygning

Opptakskrav for studiet er generell studiekompetanse (GSK). Du søker om opptak via Samordna Opptak. For studieåret 2022-2023 var opptaksgrensen for dette studieprogrammet 41,9 poeng i førstegangsvitnemålskvoten og 43,2 poeng i ordinær kvote.

Les mer om opptak og opptakskrav

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med våre studieveiledere. De svarer på faglige spørsmål om studiet.

Kontakt og veiledning