Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Skolelaboratoriet

  • Skolelaboratoriet
    • Om skolelaboratoriet
  • Prosjekter og forskning
    • KreTek
    • KlimaDidakt
    • STEMkey
    • DIGGsam
    • Video for kvalitet
    • LOCUMS
    • ReleKvant
    • SUN-prosjektet
  • Elevaktiviteter
    • Forsker på skjerm
    • Utforsk elektrisitet (3. trinn)
    • Fysikkløypa (6. trinn)
    • Kjemiløypa (7. trinn)
    • Matematikkløypa (8. trinn)
    • Biologiløypa (9. trinn)
    • Kodeløypa (10. trinn)
    • Bølgeløypa (vg1)
    • Anatomiløypa (biologi 1 og 2)
    • Stjernestøv (avsluttet)
  • Læreraktiviteter og -ressurser
    • Realfagkonferansen
    • ToF-konferansen
    • Videreutdanning
    • Etterutdanning
    • Gråspurv
    • SL-serien
    • Blå hefteserie
    • Undervisningsopplegg
    • Byggesett for salg
  1. Skolelaboratoriet Læreraktiviteter og -ressurser
  2. Realfagkonferansen
  3. Realfagkonferansen 2025

Språkvelger

Realfagkonferansen 2025

×
  • Realfagkonferansen
    • Program
    • Realfagkonferansen 2025
    • Realfagkonferansen 2024
    • Realfagkonferansen 2023
    • Realfagkonferansen 2022
    • Realfagkonferansen 2021
    • Realfagkonferansen 2020
    • Realfagkonferansen 2019
    • Realfagkonferansen 2018
    • Realfagprisen
  • ToF-konferansen
  • Videreutdanning
  • Etterutdanning
  • Gråspurv
  • SL-serien
  • Blå hefteserie
  • Undervisningsopplegg
  • Byggesett for salg
MENY

Logo Realfagkonferansen

Realfagkonferansen logo.

Realfagkonferansen 2025

Realfagkonferansen 2025

Presentasjoner fra Realfagkonferansen 2025.

Plenum

  • Kari Alterskjær: Hvordan vi mennesker påvirker skyer og klima ved å slippe ut små partikler (pdf)
  • Hanne Kile Andersen: Undervisning for elever med stort læringspotensial – og alle andre (pdf)

Parallellsesjoner

  • 1B – Eskil Braseth: Bygge tenkende klasserom (barnetrinn) (pdf)
  • 1C – Bård Knutsen: Utforskende undervisning og læring (pdf)
  • 1D – Maren Wetteland og Kjersti Pleym Spigset: Elevløsninger som utgangspunkt for resonnering og argumentasjon i matematikk (pdf)
  • 1E – Nils Kr. Rossing og Camilla Berge Vik: Lag din egen elektroniske vekt med micro:bit (ppt)
  • 1G – Marie Vaterland Øyen: Kjemi i praksis – fjern rust med elektrolyse (pdf)

 

  • 2A – Berit Reitan og Majken Korsager: Uterommet – nærmiljøet som læringsarena (pdf)
  • 2B – Eskil Braseth: Bygge tenkende klasserom (ungdomstrinn og vgs) (pdf)
  • 2D – Subashini P. Ruben og Aud Ragnhild Skår: Inkluderende undervisning (pdf)

 

 

Ansvarlig redaktør | Bruk av informasjonskapsler | Personvern
Logg inn