Sigrid Iversen Klock
73559707
Gunnerus gate 1, G413, Kalvskinnet
Om
Jeg har bakgrunn fra femårig lektorutdanning i realfag (LUR) ved NTNU, med master i matematikkdidaktikk. Jeg jobbet i grunnskole og videregående skole i åtte år før jeg startet som universitetslektor ved ILU høsten 2018. Høsten 2019 startet jeg som stipendiat i utdanningsvitenskap med tilhørighet ved matematikkseksjonen. I prosjektet mitt undersøker jeg hvordan man kan fremme arbeid med resonnering og bevis på barnetrinnet. Jeg er medlem av forskergruppen ProPrimEd - Resonnering og bevis på barnetrinnet.
Jeg har undervist fagene MGLU5203 Vitenskapsteori og metode (matematikk) og
DID3401 Læring og undervisning av matematikk.
Tidligere har jeg undervist fagene MGLU1503, MGLU2502, MGLU2503, LVUT8103 og LVUT8104.
Publikasjoner
2024
-
Valenta, Anita;
Rø, Kirsti;
Klock, Sigrid Iversen.
(2024)
A framework for reasoning in school mathematics: analyzing
the development of mathematical claims.
Educational Studies in Mathematics
Vitenskapelig artikkel
-
Klock, Sigrid Iversen.
(2024)
Arguments and group discussions: middle-school students’ initial work with mathematical arguments.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Aune, Tellef Ellingsen;
Enge, Ole;
Hindkjær, Christer Løkås;
Iversen, Sigrid;
Reitan, Lars Espen;
Valenta, Anita.
(2022)
Hvorfor blir det slik?.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
-
Iversen, Sigrid.
(2022)
Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Valenta, Anita;
Rø, Kirsti;
Klock, Sigrid Iversen.
(2024)
A framework for reasoning in school mathematics: analyzing
the development of mathematical claims.
Educational Studies in Mathematics
Vitenskapelig artikkel
-
Klock, Sigrid Iversen.
(2024)
Arguments and group discussions: middle-school students’ initial work with mathematical arguments.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Aune, Tellef Ellingsen;
Enge, Ole;
Hindkjær, Christer Løkås;
Iversen, Sigrid;
Reitan, Lars Espen;
Valenta, Anita.
(2022)
Hvorfor blir det slik?.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
Del av bok/rapport
-
Iversen, Sigrid.
(2022)
Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Undervisning
Emner
Formidling
2023
-
Vitenskapelig foredragKlock, Sigrid Iversen. (2023) En intervensjonsbasert studie av argumentasjon og bevis på barnetrinnet . KLæM23 - Konferanse for lærerutdannere i matematikk 2023-09-18 - 2023-09-20
2022
-
Vitenskapelig foredragIversen, Sigrid. (2022) Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument. Twelfth Congress of the European Research Society in Mathematics Education (CERME12) , Bolzen-Bolzano 2022-02-02 - 2022-02-06
2021
-
Faglig foredragIversen, Sigrid; Hindkjær, Christer Løkås. (2021) Argumentasjon og bevis på barnetrinnet. Matematikksenteret Novemberkonferansen , Trondheim 2021-11-30 - 2021-12-01