Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Sigrid Iversen Klock

Sigrid Iversen Klock

Stipendiat i matematikkdidaktikk
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

sigrid.iversen@ntnu.no
73559707 Gunnerus gate 1, G412, Kalvskinnet
Om Publikasjoner Formidling

Om

Jeg har bakgrunn fra femårig lektorutdanning i realfag (LUR) ved NTNU, med master i matematikkdidaktikk. Jeg jobbet i grunnskole og videregående skole i åtte år før jeg startet som universitetslektor ved ILU høsten 2018. Høsten 2019 startet jeg som stipendiat i utdanningsvitenskap med tilhørighet ved matematikkseksjonen. I prosjektet mitt undersøker jeg hvordan man kan fremme arbeid med resonnering og bevis på barnetrinnet. Jeg er medlem av forskergruppen ProPrimEd - Resonnering og bevis på barnetrinnet. 

Jeg har undervist fagene MGLU5203 Vitenskapsteori og metode (matematikk) og
DID3401 Læring og undervisning av matematikk.
Tidligere har jeg undervist fagene MGLU1503, MGLU2502, MGLU2503, LVUT8103 og LVUT8104.

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Aune, Tellef Ellingsen; Enge, Ole; Hindkjær, Christer Løkås; Iversen, Sigrid; Reitan, Lars Espen; Valenta, Anita. (2022) Hvorfor blir det slik?. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. volum 3.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Iversen, Sigrid. (2022) Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument. Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Aune, Tellef Ellingsen; Enge, Ole; Hindkjær, Christer Løkås; Iversen, Sigrid; Reitan, Lars Espen; Valenta, Anita. (2022) Hvorfor blir det slik?. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. volum 3.
    Populærvitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Iversen, Sigrid. (2022) Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument. Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

Formidling

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Iversen, Sigrid. (2022) Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument. Twelfth Congress of the European Research Society in Mathematics Education (CERME12) ; Bolzen-Bolzano. 2022-02-02 - 2022-02-06.

2021

  • Faglig foredrag
    Iversen, Sigrid; Hindkjær, Christer Løkås. (2021) Argumentasjon og bevis på barnetrinnet. Novemberkonferansen . Matematikksenteret; Trondheim. 2021-11-30 - 2021-12-01.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • NTNU og FNs bærekraftsmål
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn