Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Martha Kalvig Anderson

Martha Kalvig Anderson

Universitetslektor
Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse
Fakultet for økonomi

martha.m.anderson@ntnu.no
73593923 Oppredning/gruvedrift, 353, Gløshaugen, Sem Sælands vei 1
Om Publikasjoner Formidling

Om

Bachelor i Psykologi

Mastergrad i Rådgivningsvitenskap

Kompetanseord

  • Administrasjon
  • Andre pedagogiske fag
  • Gruppeprosesser
  • Nevrovitenskap
  • Psykologi
  • Rådgivning
  • Veiledning og coaching

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Skancke, Lars Bjørnar; Wallin, Patric. (2022) Educating Learning Assistants as Facilitators: Design Challenges and Experiences of Practice. Journal of Experiential Education (JEE).
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Anderson, Martha Kalvig; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Hagen, Einar; Asbjørnsdatter Helgesen, Hanne Charlotte; Gylland, Gunhild; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Søyland, Tove Bredesen; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2019) Eksperter i team 2020. Håndbok for landsbyledere og læringsassistenter. 2019. ISBN 9788279842125.
    Lærebok
  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Anderson, Martha Kalvig; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Hagen, Einar; Gylland, Gunhild; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Søyland, Tove Bredesen; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2019) Experts in Teamwork 2020. Handbook for village supervisors and learning assistants. 2019. ISBN 9788279842132.
    Lærebok
  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Søyland, Tove Bredesen; Wallin, Patric; Reams, Jonathan. (2019) Reflection as a core student learning activity in higher education - Insights from nearly two decades of academic development. International Journal for Academic Development.
    Vitenskapelig artikkel
  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Skancke, Lars; Wallin, Patric. (2019) Fasilitering for studentaktiv læring. Læring om læring. volum 3 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2018

  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Anderson, Martha Kalvig; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Hagen, Einar; Asbjørnsdatter Helgesen, Hanne Charlotte; Gylland, Gunhild; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Søyland, Tove Bredesen; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2018) Eksperter i team 2019. Håndbok for landsbyledere og læringsassistenter. 2018. ISBN 9788279842101.
    Lærebok
  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Søyland, Tove Bredesen; Anderson, Martha Kalvig; Asbjørnsdatter Helgesen, Hanne Charlotte; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Gylland, Gunhild; Hagen, Einar; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2018) Experts in Teamwork 2019. Handbook for village supervisors and learning assistants. 2018. ISBN 9788279842118.
    Lærebok
  • Wallin, Patric; Reams, Jonathan; Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig. (2018) Creating Responsive Learning Environments to Develop Students’ Reflective Capacity. Integral Review. volum 14 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2017

  • Kardaš, Danijela; Janjic, Goran; Gvero, Petar; Novakovic, Vojislav; Anderson, Martha Kalvig; Beleslin, Tamara Pribisev. (2017) Teamwork as Experience Based Learning at University of Banja Luka: a Long and Winding Road. Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives. volum 15.
    Vitenskapelig artikkel
  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Bredesen, Tove; Wallin, Patric; Reams, Jonathan. (2017) Refleksjon som studentaktiv læringsform. Læring om læring. volum 1 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Anderson, Martha Kalvig; Allgood, Eleanor. (2015) Opplevelser av lederrollen: en Q-metodologisk studie av relasjonsorienterte lederes bevissthet i egen rolle. 2015.
    Mastergradsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Skancke, Lars Bjørnar; Wallin, Patric. (2022) Educating Learning Assistants as Facilitators: Design Challenges and Experiences of Practice. Journal of Experiential Education (JEE).
    Vitenskapelig artikkel
  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Søyland, Tove Bredesen; Wallin, Patric; Reams, Jonathan. (2019) Reflection as a core student learning activity in higher education - Insights from nearly two decades of academic development. International Journal for Academic Development.
    Vitenskapelig artikkel
  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Skancke, Lars; Wallin, Patric. (2019) Fasilitering for studentaktiv læring. Læring om læring. volum 3 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Wallin, Patric; Reams, Jonathan; Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig. (2018) Creating Responsive Learning Environments to Develop Students’ Reflective Capacity. Integral Review. volum 14 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Kardaš, Danijela; Janjic, Goran; Gvero, Petar; Novakovic, Vojislav; Anderson, Martha Kalvig; Beleslin, Tamara Pribisev. (2017) Teamwork as Experience Based Learning at University of Banja Luka: a Long and Winding Road. Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives. volum 15.
    Vitenskapelig artikkel
  • Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Bredesen, Tove; Wallin, Patric; Reams, Jonathan. (2017) Refleksjon som studentaktiv læringsform. Læring om læring. volum 1 (1).
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Anderson, Martha Kalvig; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Hagen, Einar; Asbjørnsdatter Helgesen, Hanne Charlotte; Gylland, Gunhild; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Søyland, Tove Bredesen; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2019) Eksperter i team 2020. Håndbok for landsbyledere og læringsassistenter. 2019. ISBN 9788279842125.
    Lærebok
  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Anderson, Martha Kalvig; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Hagen, Einar; Gylland, Gunhild; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Søyland, Tove Bredesen; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2019) Experts in Teamwork 2020. Handbook for village supervisors and learning assistants. 2019. ISBN 9788279842132.
    Lærebok
  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Anderson, Martha Kalvig; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Hagen, Einar; Asbjørnsdatter Helgesen, Hanne Charlotte; Gylland, Gunhild; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Søyland, Tove Bredesen; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2018) Eksperter i team 2019. Håndbok for landsbyledere og læringsassistenter. 2018. ISBN 9788279842101.
    Lærebok
  • Sortland, Bjørn; Andersen, Nina Haugland; Søyland, Tove Bredesen; Anderson, Martha Kalvig; Asbjørnsdatter Helgesen, Hanne Charlotte; Brandshaug, Sigrid Westad; Espenes, Thomas Christian; Gylland, Gunhild; Hagen, Einar; Ramskjell, Bjørg Riibe; Rustad, Hanne; Skancke, Lars; Tranås, Rune; Veine, Sven; Verhulst, Elli. (2018) Experts in Teamwork 2019. Handbook for village supervisors and learning assistants. 2018. ISBN 9788279842118.
    Lærebok

Rapport

  • Anderson, Martha Kalvig; Allgood, Eleanor. (2015) Opplevelser av lederrollen: en Q-metodologisk studie av relasjonsorienterte lederes bevissthet i egen rolle. 2015.
    Mastergradsoppgave

Formidling

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Anderson, Martha Kalvig; Asbjørnsdatter Helgesen, Hanne Charlotte. (2022) The value of feedback and exploring personal histories in the training of teaching assistants. Interdisciplinary teamwork skills for the 21st century . NTNU; Trondheim. 2022-06-16 - 2022-06-17.

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Kardaš, Danijela; Janjic, Goran; Gvero, Petar; Novakovic, Vojislav; Anderson, Martha Kalvig; Beleslin, Tamara Pribisev. (2017) Teamwork as Experience Based Learning at University of Banja Luka: a Long and Winding Road. Education, Research & Development 2017 conference . International Scientific Events; Elenite. 2017-09-04 - 2017-09-08.
  • Vitenskapelig foredrag
    Reams, Jonathan; Wallin, Patric; Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig. (2017) Exploring Ways to Build and Evaluate Reflective Capacity in Students. Læringsfestivalen . NTNU; Trondheim. 2017-05-08 - 2017-05-09.
  • Vitenskapelig foredrag
    Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Bredesen, Tove; Wallin, Patric; Reams, Jonathan. (2017) Refleksjon som studentaktiv læringsform. Læringsfestivalen . NTNU; Trondheim. 2017-05-08 - 2017-05-09.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn