Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Benedikte Grimeland

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Benedikte Grimeland

Førsteamanuensis
Institutt for lærerutdanning
Institutt for psykologi

benedikte.grimeland@ntnu.no
73412118 Akrinn, T04.402, Kalvskinnet
Publikasjoner Undervisning Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2025

  • Pozhegu-Ermeni, Gresa; Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2025) Inquiry-Based learning through problem posing: an activity theory analysis of mathematics pre-service teachers’ lesson design. Mathematics Education Research Journal
    Vitenskapelig artikkel
  • Pozhegu-Ermeni, Gresa; Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2025) Inquiry-based learning through problem posing in pre-service teachers' teaching practice: a study of discursive manifestations of contradictions.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Pozhegu-Ermeni, Gresa; Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2025) Analyzing inquiry-based learning with problem posing in mathematics teacher education: insights from the expansive learning cycle.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2022

  • Grimeland, Benedikte; Skartsæterhagen, Øystein I; Sikko, Svein Arne. (2022) Co-learning in an IBL-inspired PD session on programming.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2020

  • Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2020) Kritisk matematisk literacy i ein inquiry-basert kontekst på småskulesteget. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Grimeland, Benedikte; Sikko, Svein Arne. (2019) Developing mathematical literacy in an inquiry-based setting working with play-coins in a second-grade classroom.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2017

  • Grimeland, Benedikte; Jacobsen, Karin Marie. (2017) Realizing orbit categories as stable module categories: a complete classification. Beitraege zur Algebra und Geometrie
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Jacobsen, Karin Marie; Grimeland, Benedikte. (2015) Abelian quotients of triangulated categories. Journal of Algebra
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Pozhegu-Ermeni, Gresa; Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2025) Inquiry-Based learning through problem posing: an activity theory analysis of mathematics pre-service teachers’ lesson design. Mathematics Education Research Journal
    Vitenskapelig artikkel
  • Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2020) Kritisk matematisk literacy i ein inquiry-basert kontekst på småskulesteget. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
    Vitenskapelig artikkel
  • Grimeland, Benedikte; Jacobsen, Karin Marie. (2017) Realizing orbit categories as stable module categories: a complete classification. Beitraege zur Algebra und Geometrie
    Vitenskapelig artikkel
  • Jacobsen, Karin Marie; Grimeland, Benedikte. (2015) Abelian quotients of triangulated categories. Journal of Algebra
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Pozhegu-Ermeni, Gresa; Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2025) Inquiry-based learning through problem posing in pre-service teachers' teaching practice: a study of discursive manifestations of contradictions.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Pozhegu-Ermeni, Gresa; Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2025) Analyzing inquiry-based learning with problem posing in mathematics teacher education: insights from the expansive learning cycle.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Grimeland, Benedikte; Skartsæterhagen, Øystein I; Sikko, Svein Arne. (2022) Co-learning in an IBL-inspired PD session on programming.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Grimeland, Benedikte; Sikko, Svein Arne. (2019) Developing mathematical literacy in an inquiry-based setting working with play-coins in a second-grade classroom.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Undervisning

Emner

  • MGLU3102 - Matematikk 2 (1-7) emne 2

Formidling

2023

  • Vitenskapelig foredrag
    Klemp, Torunn Elise; Grimeland, Yvonne; Grimeland, Benedikte; Roksvold, Jan Nyquist; Burheim, Oda Tingstad; Kristiansen, Gunnar. (2023) Triadic supervision of Master's theses in mathematics education. Tripartite collaboration as an arena for professional development in teacher education. Practice-relevant master's theses in teacher education for primary and secondary school , Tromsø 2023-06-15 - 2023-06-16

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Skartsæterhagen, Øystein I; Grimeland, Benedikte. (2022) Co-learning in an IBL-inspired PD session on programming. CERME 12 - 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education , Digital platform 2022-02-01 - 2022-02-06

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Grimeland, Benedikte; Sikko, Svein Arne. (2019) Developing mathematical literacy in an inquiry-based setting working with play-coins in a second-grade classroom. CERME11 , Utrecht 2019-02-06 - 2019-02-10

2018

  • Vitenskapelig foredrag
    Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte. (2018) IBL og matematisk literacy på småskulesteget. FoU i praksis 2018 , Trondheim 2018-10-24 - 2018-10-25
  • Vitenskapelig foredrag
    Grimeland, Benedikte; Sikko, Svein Arne. (2018) IBL og matematisk literacy på småskulesteget. LaUDiM-konferansen: Eleven i fokus – matematikk på barnetrinnet , Trondheim 2018-11-28 - 2018-11-29

2016

  • Vitenskapelig foredrag
    Grimeland, Benedikte; Sønsthagen, Anne Grethe. (2016) Korleis arbeide med dei sju prinsippa for læring i nettbasert undervisning?. Høgskolepedagogikk + FoU = muligens sant , Høgskulen i Sogn og Fjordane 2016-06-06 - 2016-06-06

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo