Har en mastergrad i norskdidaktikk fra ILU. I masteroppgaven min tok jeg for meg framstillingen av norsk Holocaust i barne- og ungdomslitteratur fra 2000-tallet, og det er barne- og ungdomslitteratur som er mitt fremste interesseområde. Jeg har tidligere undervist i litteratur ved institutt for lærerutdanning. For øyeblikket skriver jeg en doktorgradsavhandling om sårbare barn i norsk pårørendelitteratur fra 2000-tallet innenfor prosjektet Pårørende og litteratur som remedium ved ISL.
Mitt doktorgradsprosjekt heter Det sårbare barnet. Estetiske, etiske og politiske perspektiver på unge pårørende i norsk barne- og ungdomslitteratur fra 2000 - 2023 og er en del av forskningsprosjektet Pårørenderollen og litteratur som remedium, der målet er å undersøke litterære framstillinger av pårørendeerfaringer i skandinavisk samtidslitteratur. I mitt prosjekt skal jeg undersøke litterære framstillinger av barns sårbarhet gjennom en studie av pårørende barn til psykisk syke foresatte i den norske barne- og ungdomslitteraturen fra de siste to tiårene. Problemstillingen for prosjektet er: Hvordan framstilles barnet som pårørende i norsk barne- og ungdomslitteratur fra 2000 - 2023 og hvilke kulturelle forestillinger om det pårørende barnet representeres og produseres i litteraturen og i skolens litteraturundervisning. Prosjektets undersøkelsesområde er samtidslitterær barne- og ungdomslitteratur og kvalitative intervjuer med lærere. Avhandlingens overordnede teoretiske innfallsvinkel er nyere feministisk teori og omsorgsetisk filosofi (Care Ethics).