Emne - Fremtidens læringsteknologier - PED6050
PED6050 - Fremtidens læringsteknologier
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Prosjektoppgave
Karakter: Bestått/ Ikke bestått
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Prosjektoppgave | 100/100 |
Faglig innhold
Oversikt over nyskapende VR/AR teknologier for læring og treningDigitalisering på arbeidsplassen, fjernundervisning og datastøttet samhandlingEksempler fra norske og internasjonale selskaper og offentlig sektorAnalyse av bruksområder og brukseksemplerInnføring av innovative digitale løsninger: ledelse, strategi og verdiskapingKonsepter, ideer og praksisbaserte tilnærminger til teknologistøttet livslang læring, med vekt på deltakernes egne erfaringer
Læringsutbytte
Kunnskap:
- Deltakeren har kunnskap om sentrale aspekter ved fremtidens VR/AR læringsteknologier, muligheter og begrensninger, digitaliseringsprosesser og forskjellige tilnærminger til kompetansebygging i organisasjoner.
Ferdigheter:
- Deltakeren kan anvende relevante konsepter og teorier for å analysere og forstå utfordringene ved utvikling og integrering av innovative læringsløsninger i organisasjoner.
Generell kompetanse:
- Deltakeren kan fungere som rådgiver i digitaliseringsprosesser, planlegge, gjennomføre og evaluere opplæringstiltak.
Læringsformer og aktiviteter
Undervisning gis i form av forelesninger, seminarer og øvelser, både individuelt og i grupper. Disse skal foregå som en del av fysiske samlinger, i løpet av 2 seminarøkter (2 + 2 dager) i Trondheim (inkludert øvelser og demoer på VR lab) og på nett. Deltakerne bør formulere en problemstilling som de selv står overfor - eller synes er interessant for deres organisasjon. Problemstillingen vil danne grunnlaget for arbeidet med øvinger og en avsluttende prosjektoppgave (essay)
Obligatoriske aktiviteter
- Obligatorisk deltakelse
Mer om vurdering
Prosjektoppgave (essay) Obligatorisk oppmøte på seminarene i Trondheim + nettbaserte forelesninger og seminarer
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Pedagogikk, etter- og videreutdanning (FJPED)
Anbefalte forkunnskaper
Anbefales å ha minst to år med relevant arbeidserfaring. Relevansen vurderes utfra tilknytning til nåværende stilling og et brev fra den nåværende arbeidsgiveren. Annen erfaring eller bakgrunn vil bli evaluert individuelt.
Forkunnskapskrav
Generell studiekompetanse.
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
7.5 SP
Studienivå: Videreutdanning lavere grad
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2023
Undervisningsspråk: Engelsk, Norsk
Sted: Trondheim
- Pedagogikk
Ansvarlig enhet
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Administrativ enhet
Prorektor for utdanning
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Prosjektoppgave
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
- Høst ORD Prosjektoppgave 100/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"