Internasjonal business og markedsføring

Internasjonal business og markedsføring

Master in International Business and Marketing

Foto: Tone Molnes/NTNU

studyprogramme-autofacts-portlet

860MIB, Fri Apr 26 15:49:43 CEST 2024 | M2

Et siviløkonomstudium med fokus på internasjonal business, markedsføring, innovasjon, entreprenørskap og bærekraft.

Er du interessert i internasjonal business? Er du nysgjerrig på hvordan kundefokusert innovasjon og entreprenørskap kan føre til nye forretningsmodeller og nye bedrifter? Ser du behovet for digitale ferdigheter på disse områdene? Er bærekraft i forretningsdrift viktig for deg?

Dersom du har svart ja på noen av disse spørsmålene kan en master i internasjonal business og markedsføring være det rette studiet for deg!

Studiet gir deg tittelen siviløkonom. 

Masterprogrammet i internasjonal business og markedsføring har fokus på temaer innen internasjonal business, markedsføring, entreprenørskap og digitalisering. Du vil tilegne deg kunnskap, evner og generell kompetanse innenfor disse temaene. 

Les mer om hva du lærer

Dette masterprogrammet åpner opp for en internasjonal eller nasjonal karriere innen internasjonal forretningsdrift, markedsføring, innovasjon og entreprenørskap. 

Her er noen eksempler på hva du kan jobbe som etter endte studier:

  • Finansiell rådgiver
  • Salgssjef
  • Konsulent innen eksempelvis markedsføring, ledelse eller regnskap
  • Eksportsjef
  • Forretningsøkonom
  • Økonomikonsulent
  • ESG manager
  • Forretnings-/forskningsanalytiker
  • Entreprenør 
  • PhD kandidat

Les mer om jobbmulighetene

Ålesund ligger vakkert plassert mellom fjord og fjell. Som student her hos oss blir du en del av et levende og inkluderende studiemiljø. På campus er det mange studentorganisasjoner du kan engasjere deg i. Instituttet har sin egen linjeforening som heter Børsen. De arrangerer både sosiale og faglige arrangement. 

NTNU i Ålesund er kjent som Norges mest næringsnære campus. Du vi gjennom studiet ha muligheter til å knytte relasjoner med lokale og regionale bedrifter gjennom prosjektarbeid, internships, og på selve masteroppgaven. På campus får du også god kontakt med både faglærere og studenter. 

Les mer om studiemiljøet

Master i internasjonal business og markedsføring er et to-årig program. Graden gir tittelen siviløkonom. Du kan velge mellom to spesialiseringer: 
-    Internasjonal business
-    Innovasjon og markedsføring

Tredje semester har du muligheten til å dra på utveksling eller ha internship i en spennende regional bedrift. 

Les mer om studiets oppbygning

Du må ha fullført en bachelorgrad i økonomi og administrasjon eller tilsvarende, med minst 120 ECTS i administrative eller økonomiske fag. Søkere med bachelorgrad utenfra Norden må dokumentere GMAT eller GRE test.

Les mer om opptak og opptakskrav

Har du spørsmål om studiet? Ta gjerne kontakt med oss

Kontakt og veiledning

SoMe

Vil du vite mer om hvordan det er å være student ved NTNU i Ålesund? 

Logo TikTok. Link  Logo Instagram. Link