Tove Bjørnland Vadset
Bakgrunn og aktiviteter
Arbeidsoppgaver
- Studiekoordinator AIO kull-18, institutt for helsevitenskap Ålesund
- Emneansvar videreutdanning i intensivsykepleie
- Underviser og følger opp studenter i praksis på videreutdanning i intensivsykepleie
- Underviser og følger opp studenter i praksis på bachelor i sykepleie
Forskningsinteresser
- Simulering som pedagogisk metode
- Sykepleie til syke nyfødte
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Viser et utvalg av aktivitet. Se alle publikasjoner i databasen
Tidsskriftspublikasjoner
- (2017) Self-Assessment of Intensive Care Nurses’ Team Performance Compared with Intensive Care Nursing Students. Prehospital and Disaster Medicine. vol. 32.
- (2016) Simulering gir økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien.
- (2015) Developement and validation of Neonatal Satisfaction Survey (NSS 13). Scandinavian Journal of Caring Sciences. vol. 29 (2).
- (2013) Simulering en realistisk læringsarena. Romsdals Budstikke.. vol. 171 (79).
- (2013) Simulering en realistisk læringsarena. Sunnmørsposten. vol. 131 (76).
- (2013) Simulering som arena. Tidens Krav. vol. 104 (81).
Rapport/avhandling
- (2016) Best mulig forberedt - evaluering av simulatorbasert samtrening i intensiv sykepleie. 2016.
- (2014) Simulering som pedagogisk metode ved avdeling for helsefag (AHF) - Implementering og videreføring. 2014. ISBN 978-82-92186-48-0. Rapport HiÅ (3).
Andre
- (2015) Simulation methodology - reflections regarding ethics in nursing practice. Nordic Forum for Nurse Educators . Universitetet i Nordland og Nordplus; Mo i Rana. 2015-10-12 - 2015-10-14.
- (2014) Sykepleierstudenters erfaring med simulering. Ocean Talent Camp 2014 . Ocean Talent Camp Møre; Ålesund. 2014-09-24 - 2014-09-25.
- (2014) Simulering - en metode i oppøving av studentenes evne til klinisk vurdering?. Forskningsdagene 2014 . Høgskolen i Ålesund; Ålesund. 2014-09-23.