Tine Arntzen Hestbek
Om
Jeg er dosent og har min utdanning fra NTNU innenfor samfunnsvitenskap, med fagene pedagogikk, spesialpedagogikk, rådgivning, sosiologi og sosialantropologi. Jeg har i hovedsak arbeidet som pedagog med lederoppgaver i NTNUs lærerutdanning (PLU) før jeg gikk inn i funksjonen som prodekan i 2015.
Som prodekan utdanning ved SU-fakultet er min funksjon særskilt knyttet til utdanningskvalitet og strategisk utvikling av studieprogramporteføljen. Bærekraftmålene, livslang læring, arbeidslivsamarbeid, flerfaglighet og tettere kobling mellom sterke forskningsmiljø og utdanning er overordnede perspektiver i mitt arbeid både for profesjon og disiplin.
Jeg er videre spesielt opptatt av å styrke studentenes læringsmiljø gjennom en kontekstuell og fagnær tilnærming. Ivaretakelse av mangfoldet og dialog på tvers av fagmiljø er for meg essensielt for å styrke kvalitet og synliggjøre betydningen av våre utdanninger.
Faglige interesser
- Utdanningspolitikk, demokrati og dannelse
- Utdanningssosiologi og kritisk pedagogikk
- Problemstillinger knyttet til endringer i og konsekvenser av kunnskapsdiskurser for grunnutdanning og høyere utdanning
- Utdanningsledelse og utdanningskvalitet
- Dilemma og problemstillinger knyttet til forholdet mellom disiplin og profesjon, teori og praksis, høyere utdanning og arbeidsliv
Råd og utvalg
- Leder av delprosjekt 1 utviklingsprosjektet Fremtidens HUMSAM-studier
- Medlem av Underdalsutvalget: Stillingsstruktur i UH-sektoren 2017-2018
- Medlem av Nasjonalt Rammeplanutvalg for lektorutdanningen og PPU 2011-2012
- Leder skikkethetsnemnda NTNU
- Leder av KOMPiS råd (EVU)
- Leder av Styringsgruppen for yrkesfaglærerutdanningen, leder av fakultetets utdanningsutvalg, medlem av Forvaltningsutvalget for lektorutdanningen
- Medlem av NTNUs utdanningsutvalg
- Medlem av innovasjonsutvalget oppvekt og utdanning, Universitetskommune
Arbeidserfaring
- 2015 - : Prodekan utdanning, Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (før 2017 SVT-fakultetet)
- 2009 – 2011: Program for lærerutdanning (PLU), NTNU:
- Nestleder (2009-2011)
- Konstituert kontorsjef (2011)
- Leder for praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) (2005-2009)
- Leder av faggruppen pedagogikk og fagansvarlig for pedagogikkemner (2004-2005)
- 1996-1998: Høgskole- og universitetslærer/-lektor NTNU, HiST og Folkeuniversitetet i Innherred og Mosjøen
- 1995-1996: Vitenskapelig assistent ved Pedagogisk institutt, NTNU
- 1994-1995: Høgskole- og universitetslærer, NTNU, Høgskolen i Volda, Folkeuniversitetet i Innherred
- 1993-1994 Høgskolelærer ved Høgskolen i Volda
Utdanning
- Dosent 2015 PLU/NTNU
- Førstelektor 2007, PLU/NTNU
- Cand.polit. Hovedfagsoppgave i pedagogikk, Pedagogisk institutt, NTNU (1998)
- Cand.mag, NTNU (1992)
Publikasjoner
2022
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2022)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
utdanningsforskning.no.
Populærvitenskapelig artikkel
2017
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2017)
Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?.
Knowledge Cultures.
volum 5 (4).
Vitenskapelig artikkel
2015
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2015)
Hvilken kunnskap bygger oslorektorene sin avvisning av kritikk på?.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
2014
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Innledning. Behovet for en kritisk pedagogikk.
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Innledning
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Universitetsforlaget. 2014. ISBN 978-82-15-02373-1.
Vitenskapelig antologi
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas Fellesskole.
Arbeideravisa.
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas skole- begynner nå!.
Klassekampen.
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Øksnes, Maria.
(2014)
Praktisk-pedagogisk uvitenhet.
Klassekampen.
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Øksnes, Maria;
Hoveid, Halvor;
Eide, Kristin;
Boks- Vlemmix, Juliette E P;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagoger er ulike.
Klassekampen.
Short communication
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Fra demokratisk danning til markedstilpasning av utdanning?.
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Kunnskapsdiskurser i lærerutdanningen.
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
2013
-
Engvik, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Postholm, May Britt.
(2013)
Klasseledelse - for elevenes læring.
Akademika forlag. 2013. ISBN 978-82-321-0054-5.
Vitenskapelig antologi
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning.
Demokrati og lærerbevissthet. Konferanserapport Nordisk demokratikonferanse for lærerutdanninger på Voksenåsen i Oslo 22. og 23. oktober 2012.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer. Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
Bedre Skole.
Faglig artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Klasselederen som politisk aktør.
Klasseledelse - for elevenes læring.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2013)
Klasseledelsens kompleksitet.
Klasseledelse - for elevenes læring.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
2012
-
Grut, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead.
Case Studies in Education: Leadership and Innovation.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Forskningsbasering av lærerutdanningen. Fortolkninger i pedagogikk og fagdidaktikk ved NTNU.
FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Hvilke lærere vil Norge ha?.
Forskning.no.
Kronikk
-
Hernes, Hans-Kristian;
Mikkelsen, Rolf;
Hestbek, Tine Arntzen;
Salvesen, Geir.
(2012)
Forslag til rammeplaner og nasjonale retningslinjer : Rammeplanutvalg for integrert lektorutdanning, adjunktutdanning og PPU.
2012.
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2012)
Standardisert ulikhet.
Klassekampen.
Kronikk
-
Knutas, Kerstin Agneta;
Perelli, Jan;
Haugen, Cecilie;
Liland, Ragnhild;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Styrning, Integration, Mångfald. Styrningsændringar av den Nordiska modellen før utbildning: konsekvenser før mångfald och integration i en demokratisk vælfærdsstat.
2012.
Rapport
2011
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Pedagogikkfagets praksisrelevans i lærerutdanningen.
Utdanning.
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Kvalitet i PPU.
2011.
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2011)
Praksisveilederen som lærerutdanner ønsker mer flyt i dialogen med lærerutdanningsinstitusjonen.
FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
2010
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2010)
FoU-kompetanse for lærerstudenter - hva, hvordon og hvorfor?.
Språk og språkundervisning.
Vitenskapelig artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Ramberg, Per Johan;
Arnfinsen, James.
(2010)
Sammen om lærerutdanning.
Utdanning.
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2010)
Praksisveiledning i lærerutdanning.
2010.
Rapport
2008
-
Ramberg, Per Johan;
Hestbek, Tine Arntzen;
Grepperud, Gunnar.
(2008)
FOU-arbeid for lærerstudenter i praksis. Rapport fra et aksjonslæringsprosjekt.
2008.
Rapport
2007
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2007)
Pedagogikkens legitimitet.
FoU i Praksis 2006.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
2004
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2004)
Læreren som modell Om aktivitet og dialog i IKT-basert undervisning.
Læring. Grunnbok i læring, teknologi og samfunn.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
2001
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Fleksibel Praktisk-pedagogisk utdanning ved NTNU.
2001. ISBN 82-7923-018-1. PPU serien (14).
Rapport
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Lærerutdanning på internett � ide, erfaringer og utfordringer.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vitenskapelig artikkel
Vitenskapelige artikler
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2017)
Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?.
Knowledge Cultures.
volum 5 (4).
Vitenskapelig artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2010)
FoU-kompetanse for lærerstudenter - hva, hvordon og hvorfor?.
Språk og språkundervisning.
Vitenskapelig artikkel
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Lærerutdanning på internett � ide, erfaringer og utfordringer.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2022)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
utdanningsforskning.no.
Populærvitenskapelig artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2015)
Hvilken kunnskap bygger oslorektorene sin avvisning av kritikk på?.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas Fellesskole.
Arbeideravisa.
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Engen, Dagrun Astrid Aarø;
Røsvoll, Geir;
Amundsson, Agneta;
By Rise, Øystein.
(2014)
Framtidas skole- begynner nå!.
Klassekampen.
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen;
Øksnes, Maria.
(2014)
Praktisk-pedagogisk uvitenhet.
Klassekampen.
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Øksnes, Maria;
Hoveid, Halvor;
Eide, Kristin;
Boks- Vlemmix, Juliette E P;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagoger er ulike.
Klassekampen.
Short communication
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer. Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?.
Bedre Skole.
Faglig artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Hvilke lærere vil Norge ha?.
Forskning.no.
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2012)
Standardisert ulikhet.
Klassekampen.
Kronikk
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Pedagogikkfagets praksisrelevans i lærerutdanningen.
Utdanning.
Kronikk
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Ramberg, Per Johan;
Arnfinsen, James.
(2010)
Sammen om lærerutdanning.
Utdanning.
Kronikk
Bøker
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Universitetsforlaget. 2014. ISBN 978-82-15-02373-1.
Vitenskapelig antologi
-
Engvik, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Postholm, May Britt.
(2013)
Klasseledelse - for elevenes læring.
Akademika forlag. 2013. ISBN 978-82-321-0054-5.
Vitenskapelig antologi
Del av bok/rapport
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Innledning. Behovet for en kritisk pedagogikk.
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Innledning
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Fra demokratisk danning til markedstilpasning av utdanning?.
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2014)
Kunnskapsdiskurser i lærerutdanningen.
Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning.
Demokrati og lærerbevissthet. Konferanserapport Nordisk demokratikonferanse for lærerutdanninger på Voksenåsen i Oslo 22. og 23. oktober 2012.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2013)
Klasselederen som politisk aktør.
Klasseledelse - for elevenes læring.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Haugen, Cecilie.
(2013)
Klasseledelsens kompleksitet.
Klasseledelse - for elevenes læring.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Grut, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead.
Case Studies in Education: Leadership and Innovation.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Haugen, Cecilie;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Forskningsbasering av lærerutdanningen. Fortolkninger i pedagogikk og fagdidaktikk ved NTNU.
FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2011)
Praksisveilederen som lærerutdanner ønsker mer flyt i dialogen med lærerutdanningsinstitusjonen.
FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2007)
Pedagogikkens legitimitet.
FoU i Praksis 2006.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2004)
Læreren som modell Om aktivitet og dialog i IKT-basert undervisning.
Læring. Grunnbok i læring, teknologi og samfunn.
Vitenskapelig kapittel/artikkel
Rapport
-
Hernes, Hans-Kristian;
Mikkelsen, Rolf;
Hestbek, Tine Arntzen;
Salvesen, Geir.
(2012)
Forslag til rammeplaner og nasjonale retningslinjer : Rammeplanutvalg for integrert lektorutdanning, adjunktutdanning og PPU.
2012.
Rapport
-
Knutas, Kerstin Agneta;
Perelli, Jan;
Haugen, Cecilie;
Liland, Ragnhild;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2012)
Styrning, Integration, Mångfald. Styrningsændringar av den Nordiska modellen før utbildning: konsekvenser før mångfald och integration i en demokratisk vælfærdsstat.
2012.
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen.
(2011)
Kvalitet i PPU.
2011.
Rapport
-
Hestbek, Tine Arntzen;
Østern, Anna-Lena.
(2010)
Praksisveiledning i lærerutdanning.
2010.
Rapport
-
Ramberg, Per Johan;
Hestbek, Tine Arntzen;
Grepperud, Gunnar.
(2008)
FOU-arbeid for lærerstudenter i praksis. Rapport fra et aksjonslæringsprosjekt.
2008.
Rapport
-
Haugaløkken, Ove Kr.;
Hestbek, Tine Arntzen.
(2001)
Fleksibel Praktisk-pedagogisk utdanning ved NTNU.
2001. ISBN 82-7923-018-1. PPU serien (14).
Rapport
Formidling
2015
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2015) Resultatstyring, skoleutvikling og alternativer til aktuelle trender. Oslo Venstre Temamøte . Oslo Venstre; 2015-03-16.
2014
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?. 8th Basil Bernstein Symposium ; Nagoya. 2014-07-08 - 2014-07-12.
2013
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Er læreres handlingsrom truet?. Fagseminar Sverresborg skole . Sverresborg skole v/rektor; 2013-10-17.
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Er læreres og lærerutdanneres handlingsrom truet?. Utdanningsforbundet Trondheim . Utdanningsforbundet Trondheim; 2013-05-22.
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Representerer aktuelle utdanningstrender en trussel mot læreres og lærerutdanneres handlingsrom?. Trøndsk . Utdanningsforbundet; Trondheim. 2013-11-18 - 2013-11-18.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2013) Norwegian policies, knowledge discourses and teacher professionalism. ECER . ECER; Istanbul. 2013-09-09 - 2013-09-13.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2013) The teacher education programs relation to policy and practice. NERA . NERA; Reykjavik. 2013-03-06 - 2013-03-09.
2012
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Different Knowledge Forms in Teacher Education: Is Integration Possible?. NERA ; 2012-03-08 - 2012-03-11.
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Ulike kunnskapsformål i lærerutdanning. En problematisering knyttet til å integrere ulike kunnskapsformer. Lektorkonferansen . UIO; Oslo. 2012-09-27 - 2012-09-28.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Discourses on research based knowledge in teacher education policies in the OECD, Finland and Norway. CIES-konferanse . PennState, college of Education; San Juan, Puerto Rico. 2012-04-22 - 2012-04-27.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Hvorfor og hvordan utdanne autonome lærere?. Seminar DMMH og HiNT . DMMH og HiNT; HELL. 2012-11-21 - 2012-11-21.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Lekser - tro, tvil og eventuelle tiltak. Foreldremøte, Utleira skole . FAU, Utleira skole; Utleira skole, Trondheim. 2012-11-22 - 2012-11-22.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2012) Perspektiver på klasseledelse. personalmøte Lukas vgo . Lukas vgo; Vikhammer. 2012-12-03 - 2012-12-03.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2012) Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning: Utdanning av demokratisk bevisste lærere. Ulike kunnskapsformer og formål i lærerutdanningen. Demokrati og lærerbevissthet . Nordisk Ministerråd; Oslo. 2012-10-22 - 2012-10-23.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Knutas, Agneta. (2012) Teachers between governance/control and authority/autonomy. Discourses on knowledge in teacher education program in the Nordic countries. ECER . EERA; Cadiz. 2012-09-18 - 2012-09-21.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Knutas, Kerstin Agneta. (2012) Teachers between governance/control and authority/autonomy. Discourses on knowledge in teacher education program in the Nordic countries. European Conference on Educational reserach . ECER; Cadiz. 2012-09-17 - 2012-09-21.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Norwegian Teacher Education. 2012 teacher Education Dialogue . Southern Cross University; Coffs Harbour. 2012-08-03 - 2012-08-04.
2011
-
Vitenskapelig foredragHaugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Ulike betydninger av forskningsbasering i pedagogikk og fagdidaktikk. FoU i praksis . Hist; Trondheim. 2011-04-26 - 2011-04-27.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2011) Kvalitet i PPU - utfordringer og mulige tiltak. Seminar Høgskolen i Volda . Høgskulen i Volda; Volda. 2011-03-07 - 2011-03-07.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2011) Forskningsbasering av lærerutdanningen. FoU i praksis . HiST, NTNU, HiNT; Trondheim. 2011-04-26 - 2011-04-27.
2010
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2010) Dramaturgi som undervisningsstrategi. Personalseminar . Klæbu kommune; Klæbu. 2010-08-18 - 2010-08-18.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2010) Å gjøre en forskjell gjennom skoleutvikling. planleggingsdager . Sørborgen skole; Savallen. 2010-08-19 - 2010-08-19.
-
Vitenskapelig foredragØstern, Anna-Lena; Hestbek, Tine Arntzen. (2010) Praksisveilederen som lærerutdanner. FoUipraksis, konferanse 10-11 mai 2010 . NTNU, PLU i samarbeid med HiNT, DMMH og HiST; Trondheim. 2010-05-10 - 2010-05-11.
2007
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Didaktisk planlegging og refleksjon. Skoleutvikling . Osen Kommune; Osen. 2007-08-16 - 2007-08-17.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Hvordan styrke lærerstudentenes FOU-kompetanse?. Framtidas lærerutdanning . NTNU; Trondheim. 2007-11-29 - 2007-11-29.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Lærerstudenter i FOU-arbeid. Den 17. nettverkskonferansen i høyskole- og universitetspedagogikk . Høgskolen i Lillehammer; Lillehammer. 2007-10-17 - 2007-10-18.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2007) Organisatorisk frisetting og pedagogisk differensiering. Skoleutvikling . Osen Kommune; Osen. 2007-08-16 - 2007-08-17.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen; Ramberg, Per Johan. (2007) Lærersudenter og FOU-arbeid. FoU i praksis 2007 . DMMH, HiST, NTNU; Trondheim. 2007-04-19 - 2007-04-20.
2006
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Hvordan tilrettelegge for læreprosesser med hjelp av virtuelle læringsarenaer? Hva er annerledes og hvorfor?. Læring med teknologi - fleksibilitet og samhandling . Norsk forbund for fjernundervisning og fleksibel utdanning; Telenor Expo, Fornebu. 2006-11-16 - 2006-11-17.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Kunnskapsløftet: Ny reform - ny praksis?. Skoleutvikling Osen kommune . Osen Kommune; Osen Kommune. 2006-06-19 - 2006-06-19.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Læringsstiler: Hva og hvordan - og et kritisk perspektiv. Faglig pedagogisk dag . Åsvang skole; Trondheim. 2006-11-23 - 2006-11-23.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Mappevurdering og bruk av LMS. Skoleutvikling Osen kommune . Osen kommune; Trondheim. 2006-09-15 - 2006-09-15.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Pedagogikkens legitimitet i lærerutdanninga. FoU i praksis . HiST; Trondheim. 2006-04-24 - 2006-04-25.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Tilpasset opplæring i lys av kunnskapsløftet. Faglig pedagogisk dag . Åsvang skole; Trondheim. 2006-11-24 - 2006-11-24.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2006) Veiledning. Veiledningskurs . PLU; Tiller vg, Trondheim. 2006-02-06 - 2006-02-06.
2005
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2005) Ledelse. Perspektiver og praksis. Faglig pedagogisk dag . NTNU videre; NTNU. 2005-11-25 - 2005-11-25.
-
Vitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2005) Partnerskapsmodellen ved PLU/NTNU Integrasjon teori og praksis. nettverksseminar . Universitetwet i Bergen; SAS, Bergen. 2005-11-04 - 2005-11-04.
2002
-
Populærvitenskapelig foredragHestbek, Tine Arntzen. (2002) Ulike undervisningsformer for å koble teori og praksis. Samrådningsmøte for praktisk-pedagogisk utdanning Tema: Kobling teori og praksis i lærerutdanningen . [Mangler data]; Trondheim. 2002-05-31.