Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Tine Arntzen Hestbek

Tine Arntzen Hestbek

Dekan
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

tine.hestbek@ntnu.no
73590264 40477384 Paviljong C, Dragvoll
Om Publikasjoner Formidling

Om

Jeg er dosent og har min utdanning fra NTNU innenfor samfunnsvitenskap, med fagene pedagogikk, spesialpedagogikk, rådgivning, sosiologi og sosialantropologi. Jeg har i hovedsak arbeidet som pedagog med lederoppgaver i NTNUs lærerutdanning (PLU) før jeg gikk inn i funksjonen som prodekan i 2015. 

Som prodekan utdanning ved SU-fakultet er min funksjon særskilt knyttet til utdanningskvalitet og strategisk utvikling av studieprogramporteføljen. Bærekraftmålene, livslang læring, arbeidslivsamarbeid, flerfaglighet og tettere kobling mellom sterke forskningsmiljø og utdanning er overordnede perspektiver i mitt arbeid både for profesjon og disiplin.  

Jeg er videre spesielt opptatt av å styrke studentenes læringsmiljø gjennom en kontekstuell og fagnær tilnærming. Ivaretakelse av mangfoldet og dialog på tvers av fagmiljø er for meg essensielt for å styrke kvalitet og synliggjøre betydningen av våre utdanninger.  

Faglige interesser 

  • Utdanningspolitikk, demokrati og dannelse 
  • Utdanningssosiologi og kritisk pedagogikk  
  • Problemstillinger knyttet til endringer i og konsekvenser av kunnskapsdiskurser for grunnutdanning og høyere utdanning 
  • Utdanningsledelse og utdanningskvalitet  
  • Dilemma og problemstillinger knyttet til forholdet mellom disiplin og profesjon, teori og praksis, høyere utdanning og arbeidsliv 

Råd og utvalg 

  • Leder av delprosjekt 1 utviklingsprosjektet Fremtidens HUMSAM-studier 
  • Medlem av Underdalsutvalget: Stillingsstruktur i UH-sektoren 2017-2018 
  • Medlem av Nasjonalt Rammeplanutvalg for lektorutdanningen og PPU 2011-2012 
  • Leder skikkethetsnemnda NTNU 
  • Leder av KOMPiS råd (EVU) 
  • Leder av Styringsgruppen for yrkesfaglærerutdanningen, leder av fakultetets utdanningsutvalg, medlem av Forvaltningsutvalget for lektorutdanningen 
  • Medlem av NTNUs utdanningsutvalg 
  • Medlem av innovasjonsutvalget oppvekt og utdanning, Universitetskommune 

Arbeidserfaring 

  • 2015 - : Prodekan utdanning, Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (før 2017 SVT-fakultetet)  
  • 2009 – 2011: Program for lærerutdanning (PLU), NTNU: 
    • Nestleder (2009-2011) 
    • Konstituert kontorsjef (2011) 
    • Leder for praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) (2005-2009) 
    • Leder av faggruppen pedagogikk og fagansvarlig for pedagogikkemner (2004-2005) 
  • 1996-1998: Høgskole- og universitetslærer/-lektor NTNU, HiST og Folkeuniversitetet i Innherred og Mosjøen 
  • 1995-1996: Vitenskapelig assistent ved Pedagogisk institutt, NTNU 
  • 1994-1995: Høgskole- og universitetslærer, NTNU, Høgskolen i Volda, Folkeuniversitetet i Innherred 
  • 1993-1994 Høgskolelærer ved Høgskolen i Volda 

Utdanning 

  • Dosent 2015 PLU/NTNU 
  • Førstelektor 2007, PLU/NTNU 
  • Cand.polit. Hovedfagsoppgave i pedagogikk, Pedagogisk institutt, NTNU (1998) 
  • Cand.mag, NTNU (1992) 

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2022) Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?. utdanningsforskning.no.
    Populærvitenskapelig artikkel

2017

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2017) Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?. Knowledge Cultures. volum 5 (4).
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2015) Hvilken kunnskap bygger oslorektorene sin avvisning av kritikk på?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
    Kronikk

2014

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Innledning. Behovet for en kritisk pedagogikk. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
    Innledning
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget. 2014. ISBN 978-82-15-02373-1.
    Vitenskapelig antologi
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Røsvoll, Geir; Amundsson, Agneta; By Rise, Øystein. (2014) Framtidas Fellesskole. Arbeideravisa.
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Røsvoll, Geir; Amundsson, Agneta; By Rise, Øystein. (2014) Framtidas skole- begynner nå!. Klassekampen.
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Øksnes, Maria. (2014) Praktisk-pedagogisk uvitenhet. Klassekampen.
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Øksnes, Maria; Hoveid, Halvor; Eide, Kristin; Boks- Vlemmix, Juliette E P; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Pedagoger er ulike. Klassekampen.
    Short communication
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Fra demokratisk danning til markedstilpasning av utdanning?. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Kunnskapsdiskurser i lærerutdanningen. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2013

  • Engvik, Gunnar; Hestbek, Tine Arntzen; Hoel, Torlaug Løkensgard; Postholm, May Britt. (2013) Klasseledelse - for elevenes læring. Akademika forlag. 2013. ISBN 978-82-321-0054-5.
    Vitenskapelig antologi
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning. Demokrati og lærerbevissthet. Konferanserapport Nordisk demokratikonferanse for lærerutdanninger på Voksenåsen i Oslo 22. og 23. oktober 2012.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer. Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?. Bedre Skole.
    Faglig artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Klasselederen som politisk aktør. Klasseledelse - for elevenes læring.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2013) Klasseledelsens kompleksitet. Klasseledelse - for elevenes læring.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2012

  • Grut, Gunnar; Hestbek, Tine Arntzen; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead. Case Studies in Education: Leadership and Innovation.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Forskningsbasering av lærerutdanningen. Fortolkninger i pedagogikk og fagdidaktikk ved NTNU. FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Hvilke lærere vil Norge ha?. Forskning.no.
    Kronikk
  • Hernes, Hans-Kristian; Mikkelsen, Rolf; Hestbek, Tine Arntzen; Salvesen, Geir. (2012) Forslag til rammeplaner og nasjonale retningslinjer : Rammeplanutvalg for integrert lektorutdanning, adjunktutdanning og PPU. 2012.
    Rapport
  • Hestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2012) Standardisert ulikhet. Klassekampen.
    Kronikk
  • Knutas, Kerstin Agneta; Perelli, Jan; Haugen, Cecilie; Liland, Ragnhild; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Styrning, Integration, Mångfald. Styrningsændringar av den Nordiska modellen før utbildning: konsekvenser før mångfald och integration i en demokratisk vælfærdsstat. 2012.
    Rapport

2011

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Pedagogikkfagets praksisrelevans i lærerutdanningen. Utdanning.
    Kronikk
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Kvalitet i PPU. 2011.
    Rapport
  • Hestbek, Tine Arntzen; Østern, Anna-Lena. (2011) Praksisveilederen som lærerutdanner ønsker mer flyt i dialogen med lærerutdanningsinstitusjonen. FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2010

  • Hestbek, Tine Arntzen. (2010) FoU-kompetanse for lærerstudenter - hva, hvordon og hvorfor?. Språk og språkundervisning.
    Vitenskapelig artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen; Ramberg, Per Johan; Arnfinsen, James. (2010) Sammen om lærerutdanning. Utdanning.
    Kronikk
  • Hestbek, Tine Arntzen; Østern, Anna-Lena. (2010) Praksisveiledning i lærerutdanning. 2010.
    Rapport

2008

  • Ramberg, Per Johan; Hestbek, Tine Arntzen; Grepperud, Gunnar. (2008) FOU-arbeid for lærerstudenter i praksis. Rapport fra et aksjonslæringsprosjekt. 2008.
    Rapport

2007

  • Hestbek, Tine Arntzen. (2007) Pedagogikkens legitimitet. FoU i Praksis 2006.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2004

  • Hestbek, Tine Arntzen. (2004) Læreren som modell Om aktivitet og dialog i IKT-basert undervisning. Læring. Grunnbok i læring, teknologi og samfunn.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2001

  • Haugaløkken, Ove Kr.; Hestbek, Tine Arntzen. (2001) Fleksibel Praktisk-pedagogisk utdanning ved NTNU. 2001. ISBN 82-7923-018-1. PPU serien (14).
    Rapport
  • Haugaløkken, Ove Kr.; Hestbek, Tine Arntzen. (2001) Lærerutdanning på internett � ide, erfaringer og utfordringer. Norsk pedagogisk tidsskrift.
    Vitenskapelig artikkel

Vitenskapelige artikler

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2017) Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?. Knowledge Cultures. volum 5 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2010) FoU-kompetanse for lærerstudenter - hva, hvordon og hvorfor?. Språk og språkundervisning.
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugaløkken, Ove Kr.; Hestbek, Tine Arntzen. (2001) Lærerutdanning på internett � ide, erfaringer og utfordringer. Norsk pedagogisk tidsskrift.
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2022) Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?. utdanningsforskning.no.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2015) Hvilken kunnskap bygger oslorektorene sin avvisning av kritikk på?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Røsvoll, Geir; Amundsson, Agneta; By Rise, Øystein. (2014) Framtidas Fellesskole. Arbeideravisa.
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Røsvoll, Geir; Amundsson, Agneta; By Rise, Øystein. (2014) Framtidas skole- begynner nå!. Klassekampen.
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Øksnes, Maria. (2014) Praktisk-pedagogisk uvitenhet. Klassekampen.
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Øksnes, Maria; Hoveid, Halvor; Eide, Kristin; Boks- Vlemmix, Juliette E P; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Pedagoger er ulike. Klassekampen.
    Short communication
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer. Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?. Bedre Skole.
    Faglig artikkel
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Hvilke lærere vil Norge ha?. Forskning.no.
    Kronikk
  • Hestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2012) Standardisert ulikhet. Klassekampen.
    Kronikk
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Pedagogikkfagets praksisrelevans i lærerutdanningen. Utdanning.
    Kronikk
  • Hestbek, Tine Arntzen; Ramberg, Per Johan; Arnfinsen, James. (2010) Sammen om lærerutdanning. Utdanning.
    Kronikk

Bøker

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget. 2014. ISBN 978-82-15-02373-1.
    Vitenskapelig antologi
  • Engvik, Gunnar; Hestbek, Tine Arntzen; Hoel, Torlaug Løkensgard; Postholm, May Britt. (2013) Klasseledelse - for elevenes læring. Akademika forlag. 2013. ISBN 978-82-321-0054-5.
    Vitenskapelig antologi

Del av bok/rapport

  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Innledning. Behovet for en kritisk pedagogikk. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
    Innledning
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Fra demokratisk danning til markedstilpasning av utdanning?. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Kunnskapsdiskurser i lærerutdanningen. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning. Demokrati og lærerbevissthet. Konferanserapport Nordisk demokratikonferanse for lærerutdanninger på Voksenåsen i Oslo 22. og 23. oktober 2012.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Klasselederen som politisk aktør. Klasseledelse - for elevenes læring.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2013) Klasseledelsens kompleksitet. Klasseledelse - for elevenes læring.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Grut, Gunnar; Hestbek, Tine Arntzen; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead. Case Studies in Education: Leadership and Innovation.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Forskningsbasering av lærerutdanningen. Fortolkninger i pedagogikk og fagdidaktikk ved NTNU. FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen; Østern, Anna-Lena. (2011) Praksisveilederen som lærerutdanner ønsker mer flyt i dialogen med lærerutdanningsinstitusjonen. FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2007) Pedagogikkens legitimitet. FoU i Praksis 2006.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2004) Læreren som modell Om aktivitet og dialog i IKT-basert undervisning. Læring. Grunnbok i læring, teknologi og samfunn.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

Rapport

  • Hernes, Hans-Kristian; Mikkelsen, Rolf; Hestbek, Tine Arntzen; Salvesen, Geir. (2012) Forslag til rammeplaner og nasjonale retningslinjer : Rammeplanutvalg for integrert lektorutdanning, adjunktutdanning og PPU. 2012.
    Rapport
  • Knutas, Kerstin Agneta; Perelli, Jan; Haugen, Cecilie; Liland, Ragnhild; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Styrning, Integration, Mångfald. Styrningsændringar av den Nordiska modellen før utbildning: konsekvenser før mångfald och integration i en demokratisk vælfærdsstat. 2012.
    Rapport
  • Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Kvalitet i PPU. 2011.
    Rapport
  • Hestbek, Tine Arntzen; Østern, Anna-Lena. (2010) Praksisveiledning i lærerutdanning. 2010.
    Rapport
  • Ramberg, Per Johan; Hestbek, Tine Arntzen; Grepperud, Gunnar. (2008) FOU-arbeid for lærerstudenter i praksis. Rapport fra et aksjonslæringsprosjekt. 2008.
    Rapport
  • Haugaløkken, Ove Kr.; Hestbek, Tine Arntzen. (2001) Fleksibel Praktisk-pedagogisk utdanning ved NTNU. 2001. ISBN 82-7923-018-1. PPU serien (14).
    Rapport

Formidling

2015

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2015) Resultatstyring, skoleutvikling og alternativer til aktuelle trender. Oslo Venstre Temamøte . Oslo Venstre; 2015-03-16.

2014

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2014) Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?. 8th Basil Bernstein Symposium ; Nagoya. 2014-07-08 - 2014-07-12.

2013

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Er læreres handlingsrom truet?. Fagseminar Sverresborg skole . Sverresborg skole v/rektor; 2013-10-17.
  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Er læreres og lærerutdanneres handlingsrom truet?. Utdanningsforbundet Trondheim . Utdanningsforbundet Trondheim; 2013-05-22.
  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Representerer aktuelle utdanningstrender en trussel mot læreres og lærerutdanneres handlingsrom?. Trøndsk . Utdanningsforbundet; Trondheim. 2013-11-18 - 2013-11-18.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2013) Norwegian policies, knowledge discourses and teacher professionalism. ECER . ECER; Istanbul. 2013-09-09 - 2013-09-13.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2013) The teacher education programs relation to policy and practice. NERA . NERA; Reykjavik. 2013-03-06 - 2013-03-09.

2012

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Different Knowledge Forms in Teacher Education: Is Integration Possible?. NERA ; 2012-03-08 - 2012-03-11.
  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Ulike kunnskapsformål i lærerutdanning. En problematisering knyttet til å integrere ulike kunnskapsformer. Lektorkonferansen . UIO; Oslo. 2012-09-27 - 2012-09-28.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Discourses on research based knowledge in teacher education policies in the OECD, Finland and Norway. CIES-konferanse . PennState, college of Education; San Juan, Puerto Rico. 2012-04-22 - 2012-04-27.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Hvorfor og hvordan utdanne autonome lærere?. Seminar DMMH og HiNT . DMMH og HiNT; HELL. 2012-11-21 - 2012-11-21.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Lekser - tro, tvil og eventuelle tiltak. Foreldremøte, Utleira skole . FAU, Utleira skole; Utleira skole, Trondheim. 2012-11-22 - 2012-11-22.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Perspektiver på klasseledelse. personalmøte Lukas vgo . Lukas vgo; Vikhammer. 2012-12-03 - 2012-12-03.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2012) Demokratiperspektiver i norsk lærerutdanning: Utdanning av demokratisk bevisste lærere. Ulike kunnskapsformer og formål i lærerutdanningen. Demokrati og lærerbevissthet . Nordisk Ministerråd; Oslo. 2012-10-22 - 2012-10-23.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen; Knutas, Agneta. (2012) Teachers between governance/control and authority/autonomy. Discourses on knowledge in teacher education program in the Nordic countries. ECER . EERA; Cadiz. 2012-09-18 - 2012-09-21.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen; Knutas, Kerstin Agneta. (2012) Teachers between governance/control and authority/autonomy. Discourses on knowledge in teacher education program in the Nordic countries. European Conference on Educational reserach . ECER; Cadiz. 2012-09-17 - 2012-09-21.
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Norwegian Teacher Education. 2012 teacher Education Dialogue . Southern Cross University; Coffs Harbour. 2012-08-03 - 2012-08-04.

2011

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Ulike betydninger av forskningsbasering i pedagogikk og fagdidaktikk. FoU i praksis . Hist; Trondheim. 2011-04-26 - 2011-04-27.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2011) Kvalitet i PPU - utfordringer og mulige tiltak. Seminar Høgskolen i Volda . Høgskulen i Volda; Volda. 2011-03-07 - 2011-03-07.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen; Haugen, Cecilie. (2011) Forskningsbasering av lærerutdanningen. FoU i praksis . HiST, NTNU, HiNT; Trondheim. 2011-04-26 - 2011-04-27.

2010

  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2010) Dramaturgi som undervisningsstrategi. Personalseminar . Klæbu kommune; Klæbu. 2010-08-18 - 2010-08-18.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2010) Å gjøre en forskjell gjennom skoleutvikling. planleggingsdager . Sørborgen skole; Savallen. 2010-08-19 - 2010-08-19.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østern, Anna-Lena; Hestbek, Tine Arntzen. (2010) Praksisveilederen som lærerutdanner. FoUipraksis, konferanse 10-11 mai 2010 . NTNU, PLU i samarbeid med HiNT, DMMH og HiST; Trondheim. 2010-05-10 - 2010-05-11.

2007

  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2007) Didaktisk planlegging og refleksjon. Skoleutvikling . Osen Kommune; Osen. 2007-08-16 - 2007-08-17.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2007) Hvordan styrke lærerstudentenes FOU-kompetanse?. Framtidas lærerutdanning . NTNU; Trondheim. 2007-11-29 - 2007-11-29.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2007) Lærerstudenter i FOU-arbeid. Den 17. nettverkskonferansen i høyskole- og universitetspedagogikk . Høgskolen i Lillehammer; Lillehammer. 2007-10-17 - 2007-10-18.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2007) Organisatorisk frisetting og pedagogisk differensiering. Skoleutvikling . Osen Kommune; Osen. 2007-08-16 - 2007-08-17.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen; Ramberg, Per Johan. (2007) Lærersudenter og FOU-arbeid. FoU i praksis 2007 . DMMH, HiST, NTNU; Trondheim. 2007-04-19 - 2007-04-20.

2006

  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2006) Hvordan tilrettelegge for læreprosesser med hjelp av virtuelle læringsarenaer? Hva er annerledes og hvorfor?. Læring med teknologi - fleksibilitet og samhandling . Norsk forbund for fjernundervisning og fleksibel utdanning; Telenor Expo, Fornebu. 2006-11-16 - 2006-11-17.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2006) Kunnskapsløftet: Ny reform - ny praksis?. Skoleutvikling Osen kommune . Osen Kommune; Osen Kommune. 2006-06-19 - 2006-06-19.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2006) Læringsstiler: Hva og hvordan - og et kritisk perspektiv. Faglig pedagogisk dag . Åsvang skole; Trondheim. 2006-11-23 - 2006-11-23.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2006) Mappevurdering og bruk av LMS. Skoleutvikling Osen kommune . Osen kommune; Trondheim. 2006-09-15 - 2006-09-15.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2006) Pedagogikkens legitimitet i lærerutdanninga. FoU i praksis . HiST; Trondheim. 2006-04-24 - 2006-04-25.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2006) Tilpasset opplæring i lys av kunnskapsløftet. Faglig pedagogisk dag . Åsvang skole; Trondheim. 2006-11-24 - 2006-11-24.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2006) Veiledning. Veiledningskurs . PLU; Tiller vg, Trondheim. 2006-02-06 - 2006-02-06.

2005

  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2005) Ledelse. Perspektiver og praksis. Faglig pedagogisk dag . NTNU videre; NTNU. 2005-11-25 - 2005-11-25.
  • Vitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2005) Partnerskapsmodellen ved PLU/NTNU Integrasjon teori og praksis. nettverksseminar . Universitetwet i Bergen; SAS, Bergen. 2005-11-04 - 2005-11-04.

2002

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Hestbek, Tine Arntzen. (2002) Ulike undervisningsformer for å koble teori og praksis. Samrådningsmøte for praktisk-pedagogisk utdanning Tema: Kobling teori og praksis i lærerutdanningen . [Mangler data]; Trondheim. 2002-05-31.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • NTNU og FNs bærekraftsmål
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Om informasjonskapsler
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn