Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Reidun Persdatter Ødegaard

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Reidun Persdatter Ødegaard

Universitetslektor
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

reidunp@ntnu.no
G411 Akrinn vest Kalvskinnet, Trondheim
Publikasjoner Undervisning Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2025

  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2025) Learning to elicit and promote reasoning and proving: pre-service teachers’ accounts. Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2024

  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Arnesen, Kristin Krogh; Langfeldt, Marit Buset. (2024) Tools to support learning to plan discussions that promote students’ mathematical reasoning. Journal of Mathematics Teacher Education
    Vitenskapelig artikkel

2023

  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Moves for eliciting and promoting reasoning and proving. European Society for Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Arnesen, Kristin Krogh; Langfeldt, Marit Buset; Valenta, Anita; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) ARiL: Argumentasjon gjennom Rollespill i Lærerutdanninga.
    Digitale læremidler

2022

  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Developing an identity as a mathematics teacher through group work. European Society for Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2021

  • Valenta, Anita; Rø, Kirsti; Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2021) Dekomponering av planleggingspraksis i en syklus av utforsking og utprøving i lærerutdanning. NOMAD – Nordisk matematikkdidaktikk
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2019) Felles faglig planlegging. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Arnesen, Kristin Krogh; Langfeldt, Marit Buset. (2024) Tools to support learning to plan discussions that promote students’ mathematical reasoning. Journal of Mathematics Teacher Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Valenta, Anita; Rø, Kirsti; Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2021) Dekomponering av planleggingspraksis i en syklus av utforsking og utprøving i lærerutdanning. NOMAD – Nordisk matematikkdidaktikk
    Vitenskapelig artikkel
  • Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2019) Felles faglig planlegging. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2025) Learning to elicit and promote reasoning and proving: pre-service teachers’ accounts. Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Moves for eliciting and promoting reasoning and proving. European Society for Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Developing an identity as a mathematics teacher through group work. European Society for Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

PRODUKT

  • Arnesen, Kristin Krogh; Langfeldt, Marit Buset; Valenta, Anita; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) ARiL: Argumentasjon gjennom Rollespill i Lærerutdanninga.
    Digitale læremidler

Undervisning

Emner

  • MGLU4503 - Learning and Teaching of Mathematics (5-10)
  • LVUT8092 - Mathematics 1 (1-7) module 2 KFK

Formidling

2024

  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter. (2024) Learning to elicit and promote reasoning and proving: pre-service teachers’ accounts. NCUM and Danish School of Education, Aarhus University NORMA 24 - Interplay between research and teaching practice in mathematics education , Aarhus 2024-06-04 - 2024-06-07

2023

  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Moves for eliciting and promoting reasoning and proving. Alfréd Rényi Institute of Mathematics The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) , Budapest 2023-07-10 - 2023-07-14
  • Faglig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Muligheter for å lære å fremme resonnering og bevis i matematiske samtaler gjennom rollespill i lærerutanninga. NTNU - Institutt for lærerutdanning Konferanse for lærerutdannere i matematikk , Røros 2023-09-18 - 2023-09-20
  • Faglig foredrag
    Arnesen, Kristin Krogh; Valenta, Anita; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Arbeid med undervisningspraksiser knyttet til resonnering og argumentasjon i grunnskolelærerutdanning . Konferanse for lærerutdannere i matematikk, Klæm23 , Røros 2023-09-18 - 2023-09-20

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Developing an identity as a mathematics teacher through group work. The Twelfth Congress of the European Research Society in Mathematics Education (CERME12) 2022-02-02 - 2022-02-05
  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Brobygging mellom teori og praksis, resonnering og bevis. KLæM 2022 2022-09-19 - 2022-09-21

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2019) Role of collaborative planning for mathematics instruction in teacher education. Universitetet i Stavanger Etterutdanningskonferansen 2019 2019-09-16 - 2019-09-18

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo