Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Reidun Persdatter Ødegaard

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Reidun Persdatter Ødegaard

Universitetslektor
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

reidunp@ntnu.no
G411 Akrinn vest Kalvskinnet, Trondheim
Publikasjoner Undervisning Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2025

  • Cabot, Michel Alexandre; Høisæter, Sissel Margrethe; Vangsnes, Vigdis; Brodal, Jon; Arnesen, Kristin Krogh; Enge, Ole. (2025) Rehearsing for teaching: Theoretical and empirical approaches to a practice-based teacher education. Fagbokforlaget Fagbokforlaget
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2025) Learning to elicit and promote reasoning and proving: pre-service teachers’ accounts.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Arnesen, Kristin Krogh; Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2025) Pre-service teachers’ role-plays of discussions promoting students’ mathematical reasoning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2024

  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Arnesen, Kristin Krogh; Langfeldt, Marit Buset. (2024) Tools to support learning to plan discussions that promote students’ mathematical reasoning. Journal of Mathematics Teacher Education
    Vitenskapelig artikkel

2023

  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Moves for eliciting and promoting reasoning and proving.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2022

  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Developing an identity as a mathematics teacher through group work.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2021

  • Valenta, Anita; Rø, Kirsti; Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2021) Dekomponering av planleggingspraksis i en syklus av utforsking og utprøving i lærerutdanning. NOMAD – Nordisk matematikkdidaktikk
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2019) Felles faglig planlegging. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Arnesen, Kristin Krogh; Langfeldt, Marit Buset. (2024) Tools to support learning to plan discussions that promote students’ mathematical reasoning. Journal of Mathematics Teacher Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Valenta, Anita; Rø, Kirsti; Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2021) Dekomponering av planleggingspraksis i en syklus av utforsking og utprøving i lærerutdanning. NOMAD – Nordisk matematikkdidaktikk
    Vitenskapelig artikkel
  • Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2019) Felles faglig planlegging. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Cabot, Michel Alexandre; Høisæter, Sissel Margrethe; Vangsnes, Vigdis; Brodal, Jon; Arnesen, Kristin Krogh; Enge, Ole. (2025) Rehearsing for teaching: Theoretical and empirical approaches to a practice-based teacher education. Fagbokforlaget Fagbokforlaget
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie

Del av bok/rapport

  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2025) Learning to elicit and promote reasoning and proving: pre-service teachers’ accounts.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Arnesen, Kristin Krogh; Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2025) Pre-service teachers’ role-plays of discussions promoting students’ mathematical reasoning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Moves for eliciting and promoting reasoning and proving.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Developing an identity as a mathematics teacher through group work.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Undervisning

Emner

  • MGLU1103 - Matematikk 1 (1-7) emne 1A
  • MGLU4503 - Læring og undervisning av matematikk (5-10)

Formidling

2024

  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter. (2024) Learning to elicit and promote reasoning and proving: pre-service teachers’ accounts. NORMA 24 - Interplay between research and teaching practice in mathematics education , Aarhus 2024-06-04 - 2024-06-07

2023

  • Faglig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Muligheter for å lære å fremme resonnering og bevis i matematiske samtaler gjennom rollespill i lærerutanninga. Konferanse for lærerutdannere i matematikk , Røros 2023-09-18 - 2023-09-20
  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Moves for eliciting and promoting reasoning and proving. The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) , Budapest 2023-07-10 - 2023-07-14
  • Faglig foredrag
    Arnesen, Kristin Krogh; Valenta, Anita; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2023) Arbeid med undervisningspraksiser knyttet til resonnering og argumentasjon i grunnskolelærerutdanning. Konferanse for lærerutdannere i matematikk, Klæm23 , Røros 2023-09-18 - 2023-09-20

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Brobygging mellom teori og praksis, resonnering og bevis. KLæM 2022 2022-09-19 - 2022-09-21
  • Vitenskapelig foredrag
    Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. (2022) Developing an identity as a mathematics teacher through group work. The Twelfth Congress of the European Research Society in Mathematics Education (CERME12) 2022-02-02 - 2022-02-05

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter. (2019) Role of collaborative planning for mathematics instruction in teacher education. Etterutdanningskonferansen 2019 2019-09-16 - 2019-09-18

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo