Ole Enge
73559804
98483281
Gunnerus gate 1, 415, Kalvskinnet
Om
Forskningsinteresser:
- Hvordan utvikle matematikklærerkompetanse hos studenter i grunnskolelærerutdanningen?
- Utvikling av tilnærminger til praksis.
- Utvikling av lærerstudenters resonnering og argumentasjon i matematikk, spesielt hvordan studenter oppfatter og bruker generiske bevis.
- Hvordan kan tidlig algebra bidra til å utvikle kunnskaper i matematikk? Fokus på de yngste elevene, spesielt rettet mot deres utvikling av tallforståelse og regnestrategier.
- Proporsjonal resonnering og rasjonale tall: Utvikling av proporsjonal forståelse og forståelse for brøk.
Publikasjoner
2024
-
Tesfamicael, Solomon A.;
Enge, Ole.
(2024)
Revitalizing Sustainability in Mathematics Education: The Case of the New Norwegian Curriculum.
Education Sciences
Vitenskapelig artikkel
2023
-
Burheim, Oda Tingstad;
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Rø, Kirsti.
(2023)
Alltid, aldri eller noen ganger? Om matematisk argumentasjon i grunnskolen.
Caspar Forlag
Caspar Forlag
Populærvitenskapelig bok
2022
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2022)
Helhetlig matematikkundervisning.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2022)
Matematisk resonnering, argumentasjon og bevis på barnetrinnet.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Fjørtoft, Henning;
Hoveid, Marit Honerød;
Norozi, Sultana Ali;
Enge, Ole.
(2022)
Leder: Praksisforskningens mange dimensjoner.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
-
Aune, Tellef Ellingsen;
Enge, Ole;
Hindkjær, Christer Løkås;
Iversen, Sigrid;
Reitan, Lars Espen;
Valenta, Anita.
(2022)
Hvorfor blir det slik?.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2022)
Teaching practices promoting meta-level learning in work on exploration-requiring proving tasks.
Journal of Mathematical Behavior
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Emilsen, Kari;
Enge, Ole;
Petersen, Jesper Aagaard;
Valenta, Anita;
Lyngsnes, Kitt Margaret.
(2020)
Leder- FoU i praksis – Politikk og kunnskap i norsk lærerutdanning. .
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2020)
Bevisrelaterte kompetanser i læreplanen LK20 for matematikk i grunnskolen.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Arnesen, Kristin Krogh;
Enge, Ole;
Rø, Kirsti;
Valenta, Anita.
(2019)
Initial participation in a reasoning-and-proving discourse in elementary school teacher education.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
2018
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2018)
Narratives constructed in the discourse on early fractions.
Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2017
-
Arnesen, Kristin Krogh;
Enge, Ole;
Grimeland, Yvonne;
Hansen, Torkel Haugan.
(2017)
How do prospective teachers imagine mathematical discussions on fraction comparison?.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Enge, Ole;
Fauskevåg, Odin;
Fjørtoft, Henning;
Haugan, Jan Arvid;
Klemp, Torunn.
(2017)
Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
2016
-
Enge, Ole;
Fauskanger, Janne;
Herheim, Rune;
Holmedal, Sigrun;
Maugesten, Marianne.
(2016)
Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, retningslinjer for matematikk.
universitet og høgskolerådet
Rapport
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2016)
Tenkt samtale som redskap til å planlegge og gjennomføre matematikksamtaler.
Caspar Forlag
Faglig kapittel
2015
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2015)
Profesjonsskunnskap for matematikklærerutdannere.
Bedre Skole
Populærvitenskapelig artikkel
-
Enge, Ole;
Lode, Beate;
Christiansen, Andreas.
(2015)
Rapport fra karakterundersøkelsen i matematikk i Glu-danningene i 2014.
Universitets og Høgskolerådet/The Norwegian Association of Higher Education Institutions
Rapport
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2015)
Student teacher's work on reasoning and proving.
Suomen ainedidaktinen tutkimusseura
Vitenskapelig artikkel
2014
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2014)
Matematiske diskusjoner om regnestrategier.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Vitenskapelig artikkel
2013
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2013)
Varierte representasjoner.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2013)
Student teachers' work on instructional explanations in multiplication - representations and conversions between them.
Nordisk matematikkdidaktikk
Vitenskapelig artikkel
2012
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2012)
Varierte tenkemåter og regnestrategier.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Vitenskapelig artikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole;
Botten, Geir Harald.
(2012)
Matte er mer enn pugging.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.)
Kronikk
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2012)
Reasoning in mathematics - hoe and for whom? Student teacher's use of representations.
University of Iceland Press
Annet
-
Botten, Geir Harald;
Enge, Ole.
(2012)
Textbook tasks and students learning of mathematics - students' understanding of tasks.
University of Iceland Press
Annet
2011
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2011)
Argumentasjon og regnestrategier.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Vitenskapelig artikkel
-
Wigen, Kristin;
Enge, Ole.
(2011)
Further education of mathematics teachers.
Acta Didactica Universitatis Comenianae Mathematics
Vitenskapelig artikkel
2010
-
Enge, Ole;
Iversen, Harald Morten.
(2010)
Et norsk- og matematikkfaglig blikk på matematiske tekster i en femteklasse : hvilke skrive- og tegnestrategier benytter elever på mellomtrinnet når de lager tekster i matematikk?.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2010)
Utvikling av matematikklærerkompetansen hos studenter i allmennlærerutdanning :.
FoU i praksis
Vitenskapelig artikkel
2007
-
Enge, Ole;
Wigen, Kristin.
(2007)
Elevers forståelse av tosifrede tall.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2004
-
Buan, Aslak Bakke;
Enge, Ole.
(2004)
Kryptografi, del 2.
?
Fagartikkel
-
Buan, Aslak Bakke;
Enge, Ole.
(2004)
Kryptografi i skolen.
?
Fagartikkel
2001
-
Smalø, Sverre O.;
Enge, Ole;
Slungård, Inger Heidi.
(2001)
Quasitilted extensions by nondirecting modules.
Communications in Algebra
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Tesfamicael, Solomon A.;
Enge, Ole.
(2024)
Revitalizing Sustainability in Mathematics Education: The Case of the New Norwegian Curriculum.
Education Sciences
Vitenskapelig artikkel
-
Fjørtoft, Henning;
Hoveid, Marit Honerød;
Norozi, Sultana Ali;
Enge, Ole.
(2022)
Leder: Praksisforskningens mange dimensjoner.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
-
Aune, Tellef Ellingsen;
Enge, Ole;
Hindkjær, Christer Løkås;
Iversen, Sigrid;
Reitan, Lars Espen;
Valenta, Anita.
(2022)
Hvorfor blir det slik?.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2022)
Teaching practices promoting meta-level learning in work on exploration-requiring proving tasks.
Journal of Mathematical Behavior
Vitenskapelig artikkel
-
Emilsen, Kari;
Enge, Ole;
Petersen, Jesper Aagaard;
Valenta, Anita;
Lyngsnes, Kitt Margaret.
(2020)
Leder- FoU i praksis – Politikk og kunnskap i norsk lærerutdanning. .
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2020)
Bevisrelaterte kompetanser i læreplanen LK20 for matematikk i grunnskolen.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Hansen, Torkel Haugan;
Valenta, Anita.
(2019)
Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching.
Mathematics Teacher Education and Development
Vitenskapelig artikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Enge, Ole;
Fauskevåg, Odin;
Fjørtoft, Henning;
Haugan, Jan Arvid;
Klemp, Torunn.
(2017)
Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
Leder
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2015)
Profesjonsskunnskap for matematikklærerutdannere.
Bedre Skole
Populærvitenskapelig artikkel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2015)
Student teacher's work on reasoning and proving.
Suomen ainedidaktinen tutkimusseura
Vitenskapelig artikkel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2014)
Matematiske diskusjoner om regnestrategier.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Vitenskapelig artikkel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2013)
Varierte representasjoner.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Populærvitenskapelig artikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2013)
Student teachers' work on instructional explanations in multiplication - representations and conversions between them.
Nordisk matematikkdidaktikk
Vitenskapelig artikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2012)
Varierte tenkemåter og regnestrategier.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Vitenskapelig artikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole;
Botten, Geir Harald.
(2012)
Matte er mer enn pugging.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.)
Kronikk
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2011)
Argumentasjon og regnestrategier.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
Vitenskapelig artikkel
-
Wigen, Kristin;
Enge, Ole.
(2011)
Further education of mathematics teachers.
Acta Didactica Universitatis Comenianae Mathematics
Vitenskapelig artikkel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2010)
Utvikling av matematikklærerkompetansen hos studenter i allmennlærerutdanning :.
FoU i praksis
Vitenskapelig artikkel
-
Buan, Aslak Bakke;
Enge, Ole.
(2004)
Kryptografi, del 2.
?
Fagartikkel
-
Buan, Aslak Bakke;
Enge, Ole.
(2004)
Kryptografi i skolen.
?
Fagartikkel
-
Smalø, Sverre O.;
Enge, Ole;
Slungård, Inger Heidi.
(2001)
Quasitilted extensions by nondirecting modules.
Communications in Algebra
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Burheim, Oda Tingstad;
Dahl, Heidi;
Enge, Ole;
Rø, Kirsti.
(2023)
Alltid, aldri eller noen ganger? Om matematisk argumentasjon i grunnskolen.
Caspar Forlag
Caspar Forlag
Populærvitenskapelig bok
Del av bok/rapport
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2022)
Helhetlig matematikkundervisning.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2022)
Matematisk resonnering, argumentasjon og bevis på barnetrinnet.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Arnesen, Kristin Krogh;
Enge, Ole;
Rø, Kirsti;
Valenta, Anita.
(2019)
Initial participation in a reasoning-and-proving discourse in elementary school teacher education.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2018)
Narratives constructed in the discourse on early fractions.
Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Arnesen, Kristin Krogh;
Enge, Ole;
Grimeland, Yvonne;
Hansen, Torkel Haugan.
(2017)
How do prospective teachers imagine mathematical discussions on fraction comparison?.
European Society for Research in Mathematics Education
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Valenta, Anita;
Enge, Ole.
(2016)
Tenkt samtale som redskap til å planlegge og gjennomføre matematikksamtaler.
Caspar Forlag
Faglig kapittel
-
Enge, Ole;
Valenta, Anita.
(2012)
Reasoning in mathematics - hoe and for whom? Student teacher's use of representations.
University of Iceland Press
Annet
-
Botten, Geir Harald;
Enge, Ole.
(2012)
Textbook tasks and students learning of mathematics - students' understanding of tasks.
University of Iceland Press
Annet
-
Enge, Ole;
Iversen, Harald Morten.
(2010)
Et norsk- og matematikkfaglig blikk på matematiske tekster i en femteklasse : hvilke skrive- og tegnestrategier benytter elever på mellomtrinnet når de lager tekster i matematikk?.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Enge, Ole;
Wigen, Kristin.
(2007)
Elevers forståelse av tosifrede tall.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Enge, Ole;
Fauskanger, Janne;
Herheim, Rune;
Holmedal, Sigrun;
Maugesten, Marianne.
(2016)
Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, retningslinjer for matematikk.
universitet og høgskolerådet
Rapport
-
Enge, Ole;
Lode, Beate;
Christiansen, Andreas.
(2015)
Rapport fra karakterundersøkelsen i matematikk i Glu-danningene i 2014.
Universitets og Høgskolerådet/The Norwegian Association of Higher Education Institutions
Rapport
Formidling
2024
-
Vitenskapelig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2024) Bridging the empirical-deductive gap – the mathematics content matters. NORMA-konferanse , København 2024-06-04 - 2024-06-07
2022
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole. (2022) Proof related competences in the new Norwegian curriculum grades 1-10. Den 16. Nordiske Læreruddannelseskonference – Innovation i Undervisning og Læring 2022-05-03 - 2022-05-05
-
PosterValenta, Anita; Enge, Ole. (2022) Undervisningspraksiser som fremmer elevers læring innen arbeid med bevis i matematikk. NTNU Lærekraft 100. Arrangement i forbindelse med 100 år med lærerutdanning i Trondheim , Trondheim 2022-10-03 - 2022-10-03
2021
-
Faglig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2021) Bevisrelaterte kompetanser i LK20. NTNU Klaem21 Konferanse for lærerutdannere i matematikk , Trondheim 2021-09-20 - 2021-09-22
2020
-
Faglig foredragEnge, Ole; Valenta, Anita. (2020) Reasoning and proving in primary school - when and how?. Universitet i Agder Network symposium - Argumentation and proof in the teaching and learning of primary school mathematics , Kristiansand 2020-10-27 - 2020-10-28
2017
-
Vitenskapelig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2017) Narratives constructed in an early fraction discourse. NORME Nordic research in mathematics education conference (NORMA) , Stockholm 2017-05-30 - 2017-06-02
2016
-
Faglig foredragEnge, Ole; Fauskanger, Janne; Herheim, Rune; Holmedal, Sigrun; Maugesten, Marianne. (2016) Nasjonale retningslinjer for fag. NRLU Lærerutdanningskonferanse , Gardermoen 2016-04-28 - 2016-04-28
-
Faglig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2016) Samspillet mellom matematikk og matematikkdidaktikk i videreutdanning og eksamen . Utdanningsdirektoratet Fagseminar for tilbydere av videreutdanning i matematikk , Oslo 2016-10-19 - 2016-10-20
2012
-
Populærvitenskapelig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2012) Matematikk i vår lærerutdanning 1-7. Kunnskapsdepartementet Møte om matematikk i lærerutdanningene i Kunnskapsdepartementet , Oslo 2012-11-19 - 2012-11-19
-
Vitenskapelig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2012) Representasjoner i lærerstudenters undervisningsforklaringer. Universitetet i Tromsø Undervisningskunnskap i matematikk - Etterutdanningskonferanse for lærerutdannere i matematikk , Sommarøya 2012-09-24 - 2012-09-27
2011
-
Vitenskapelig foredragBotten, Geir Harald; Enge, Ole. (2011) What impact does the textbook tasks have on students learning of mathematics?. NORMA NORMA 11 , Reykjavik 2011-05-11 - 2011-05-14
-
Vitenskapelig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2011) REASONING IN MATHEMATICS – HOW AND FOR WHOM? STUDENT TEACHER’S WORK ON MULTIPLICATION. University of Iceland NORMA 11 Nordic Conference on Mathematics Education , Reykjavik 2011-05-11 - 2022-05-14
2010
-
Vitenskapelig foredragValenta, Anita; Enge, Ole. (2010) Mathematics Knowledge for Teaching. EERA ECER 2010, Education and Cultural Change , Helsinki 2010-08-25 - 2010-08-27
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole; Iversen, Harald Morten. (2010) Et norsk- og matematikkfaglig blikk på regnefortellinger i en femteklasse. FoU i praksis. Nordisk konferanse om praksisretta FoU i lærerutdanninga , Trondheim 2010-05-10 - 2010-05-11
2009
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole; Valenta, Anita. (2009) Utvikling av kreativ og robust matematikklærer-kompetanse. De fagdidaktiske forskningsmiljøer ved Syddansk Universitet Den anden Nordiske Fagdidaktikkonference (NOFA 2) , Middelfart 2009-05-13 - 2009-05-15
-
Vitenskapelig foredragBotten, Geir; Enge, Ole. (2009) Oppfatning og forståelse av matematiske relasjonsord hos barn i 6-7 årsalderen. Fou i praksis , Høgskolen i Nord-Trøndelag, Levanger 2009-04-23 - 2009-04-24
2008
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole. (2008) 5. klassingar skriv matematikk. Høgskolen i Sør-Trøndelag - avd. lærerutdanning Skriveopplæring i "kunnskapssamfunnet"? , Trondheim 2008-11-17 - 2008-11-18
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole; Wigen, Kristin. (2008) Further education of mathematics teachers as a R&D project in a Norwegian context. Experience in Further Education of Teachers in Mathematics , Ostrava (Czech republic) 2008-02-05 - 2008-02-07
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole; Valenta, Anita. (2008) En praksisnær undervising. Matematikkfaget i en lærerutdanning i endring , Oslo 2008-09-22 - 2008-09-24
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole; Wigen, Kristin. (2008) Praksisbasert utvikling av et matematikkdidaktisk fagspråk?. FoU i praksis , Trondheim 2008-04-17 - 2008-04-18
-
PosterValenta, Anita; Enge, Ole. (2008) Inquiry i lærerutdanningen. Inquiry community applied in our consortium and inquiry into our own work , Trondheim 2008-11-06 - 2008-11-07
2007
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole; Wigen, Kristin. (2007) Å utvikle praksis på grunnlag av forskningsfunn. Fagdidaktikk mellom skole og lærerutdanning. Første nordiske konferanse , Oslo 2007-05-14 - 2007-05-16
2006
-
Vitenskapelig foredragEnge, Ole; Wigen, Kristin. (2006) En praktisk tilnærming til matematikk. FoU i praksis. Konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning , Trondheim 2006-04-24 - 2006-04-25
2005
-
Populærvitenskapelig foredragEnge, Ole. (2005) Grunnleggende regnearter. Rye skole utenTitteltekst , Trondheim 2005-08-29 - 2005-08-29
-
Populærvitenskapelig foredragEnge, Ole. (2005) Om grunnleggende ferdigheter. Rye skole utenTitteltekst , Trondheim 2005-06-26 - 2005-06-26
-
Populærvitenskapelig foredrag
-
Populærvitenskapelig foredragEnge, Ole. (2005) Om begrepslæring og kompetanser i matematikk. Rye skole, By skole, Stoksund skole, Åset barne- og ungdomsskole utenTitteltekst , Åfjord 2005-11-25 - 2005-11-25
-
Populærvitenskapelig foredragEnge, Ole. (2005) Om matematiske kompetanser og problemløsning. Stavset skole utenTitteltekst , Trondheim 2005-10-10 - 2005-10-10
-
Populærvitenskapelig foredragEnge, Ole. (2005) Om hoderegning, mer om begrepsdanning. Rye skole utenTitteltekst , Trondheim 2005-10-24 - 2005-10-24
-
Populærvitenskapelig foredragEnge, Ole. (2005) Om kompetanser i matematikk. Rye skole utenTitteltekst , Trondheim 2005-05-30 - 2005-05-30
-
Populærvitenskapelig foredragEnge, Ole. (2005) Om kompetanser i matematikk. Saksvik skole utenTitteltekst , Trondheim 2005-08-18 - 2005-08-18
-
PosterArntsen, Lasse; Enge, Ole; Larsen, Ann Sylvi. (2005) Nedriving av kunstige skillevegger i allmennlærerutdanninga: Høgskoletilsatte hospiterer i grunnskolen og praksisfeltet trekkes inn i teoriundervisning. "Kultur for læring - fra utdanning til yrke". Konferanse om veiledning av nyutdannede lærere og førskolelærere og styrking av praksisopplæringa i lærerutdanningene. Arr: PLU, UFD og Utd.dir. , Stjørdal 2005-01-26 - 2005-01-26
-
PosterLorentzen, Rutt Trøite; Enge, Ole. (2005) Tverrfaglig samarbeid innenfor GLSM. GLSM - Grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring - i lærerutdanninga , Trondheim 2005-11-07 - 2005-11-08