Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Ingrid Lauten

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Ingrid Lauten

Studiekoordinator jazz, praksiskoordinator PPU
Institutt for musikk
Det humanistiske fakultet

ingrid.lauten@ntnu.no
73597300 Olavskvartalet, Trondheim
Om Publikasjoner Formidling

Om

Studiekoordinator for bachelor jazz og praksiskoordinator for PPU-studiet ved NTNU Musikk.

Underviser også i trompetmetodikk og veileder studenter i praksis på PPU/FPPU ved instituttet ved behov. Tilknyttet Universitetskulturskoleprosjektet (UniKuP) Arbeidspakke 1 og 2. Jobber ellers som korpsdirigent i Byåsen Skolemusikkorps, Åsvang og Eberg Skolekorps og Skaun Musikkorps, samt underviser i messinginstrumenter privat.

Utdanning:

- BA (1st Class Hons) i Band Musicianship fra The University of Salford 2002

- Master i musikkvitenskap ved NTNU 2005

- praktisk-pedagogisk utdanning i musikk 2019

Publikasjoner:

Lauten, I. (2024). Mange intelligenser som inngangsport til musikalsk vekst i juniorkorpset. I W. Waagen, D. S. Hamnes og E. Angelo (Red.), Instrumentalopplæring (s. 157-172). Norsk Musikkforlag. 

Lauten, I. (2024). Peripatetic music teachers’ experiences of primary school music teaching: Case OutMus. Nordic Research in Music Education, 5, 111–132. https://doi.org/10.23865/nrme.v5.5788

 

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2024

  • Lauten, Ingrid Hesjedal. (2024) Mange intelligenser som inngangsport til musikalsk vekst i juniorkorpset.
    Faglig kapittel
  • Lauten, Ingrid Hesjedal. (2024) Peripatetic music teachers’ experiences of primary school music teaching: Case OutMus. Nordic Research in Music Education
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Lauten, Ingrid Hesjedal. (2024) Peripatetic music teachers’ experiences of primary school music teaching: Case OutMus. Nordic Research in Music Education
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Lauten, Ingrid Hesjedal. (2024) Mange intelligenser som inngangsport til musikalsk vekst i juniorkorpset.
    Faglig kapittel

Formidling

2023

  • Faglig foredrag
    Hesjedal, Ingrid Margrethe Wold. (2023) Implementing Gardner’s theory of multiple intelligence and sosio-cultural learning in large group instrumental tuition: A study of own praxis and mapping knowledge among the music teaching community. Nordic Network for Research in Music Education NNMRE2023 , Örebro 2023-03-28 - 2023-03-30

2022

  • Faglig foredrag
    Hesjedal, Ingrid Margrethe Wold. (2022) Korps som community-musicking - veien til en bedre skole?. Nord Universitet MiU22 , Levanger 2022-10-26 - 2022-10-27

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo