Eli Munkebye
Publikasjoner
2024
-
Munkebye, Eli;
Fredagsvik, Maren Skjelstad.
(2024)
Naturvitenskapens egenart: Som en del av undervisningen.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Lærebok
-
Berglund, Teresa;
Fredagsvik, Maren Skjelstad;
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri.
(2024)
Kritisk tenkning og elevengasjement: En ressursbok om kritisk tenkning i undervisningen.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Fagbok
2023
-
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri.
(2023)
Tilrettelegge for samtale og meningsbrytning. Grunnregler for samtale.
Faglig kapittel
-
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved.
(2023)
Qualifying the science experiences of young students through dialogue - A Norwegian lesson study.
Cogent Education
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Munkebye, Eli;
Gericke, Niklas.
(2022)
Primary School Teachers’ Understanding of Critical Thinking in the Context of Education for Sustainable Development.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Scheie, Eldri;
Berglund, Teresa;
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved;
Gericke, Niklas.
(2022)
Læreplananalyse av kritisk tenking og bærekraftig utvikling i norsk og svensk læreplan.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli.
(2022)
8.6 Gaulosen som læringsarena.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2022)
Solaris Naturfag 3-4.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2022)
Solaris Naturfag 3-4 Lærerveiledning.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Fagbok
-
Skalstad, Ingunn;
Munkebye, Eli.
(2022)
How to support young children's interest development during exploratory natural science activities in outdoor environments.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Vitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri.
(2022)
Tilrettelegge for samtale og meningsbryting. I Tverrfaglige tema.
Naturfag
Fagartikkel
2021
-
Skalstad, Ingunn;
Munkebye, Eli.
(2021)
Young children’s questions about science topics when situated in a natural outdoor environment: a qualitative study from kindergarten and primary school.
International Journal of Science Education
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Munkebye, Astrid;
Skage, Kristin;
Munkebye, Eli.
(2020)
Solaris Naturfag 1-2 Lærerveiledning.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2020)
Solaris Naturfag 1-2.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
-
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri;
Gabrielsen, Anja;
Jordet, Arne N. Nikolaisen;
Misund, Stig;
Nergård, Tone.
(2020)
Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development.
Environmental Education Research
Vitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2020)
Solaris Naturfag 1-2.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
2018
-
Kvammen, Per Ivar;
Munkebye, Eli.
(2018)
Artskunnskap som introduksjon til naturfag i grunnskolelærerutdanningene .
Nordic Studies in Science Education
Vitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli.
(2018)
Å utvikle et naturfaglig språk.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
-
Munkebye, Eli.
(2018)
Det naturfaglige språket og begrepslæring i naturfag.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
2016
-
Munkebye, Eli.
(2016)
Den utforskende samtalen.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli.
(2016)
Implementation of education for sustainable development in primary School - in a Norwegian perspective.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Bakke, Hjørdis H. K. ;
Munkebye, Eli.
(2016)
Økologi for grunnskolelærerutdanningen.
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Fagbok
-
Munkebye, Eli;
Vange, Vibekke;
Engelsen, Anja Kleppan.
(2016)
Botanisk hage som alternativ læringsarena.
En kvalitativ studie av hvilket potensiale biologilærere ser i alternative læringsarenaer generelt og botaniske hager spesielt, med Ringve botaniske hage som spesifikt eksempel.
NTNU Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Program for lærerutdanning
Mastergradsoppgave
2015
-
Munkebye, Eli.
(2015)
Utforsk planterøtter og jord.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli.
(2015)
Utforskning av jord.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
2014
-
Halvorsen, Lene;
Scheie, Eldri;
Munkebye, Eli.
(2014)
Fra søppeldynge til læringsarena – Lusetjern skole ser muligheter i nærmiljøet.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved.
(2014)
Lesing av naturfagtekster i småskolen - en kasusstudie knyttet til leselekser.
Norsklæreren
Vitenskapelig artikkel
-
Hestås, H;
Munkebye, Eli.
(2014)
Dagleglivet på Moltu gjennom 100 år.
Naturfag
Fagartikkel
-
Jensen, Audun;
Munkebye, Eli.
(2014)
Prosjekt salamander.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Astrid;
Lange, Tove;
Munkebye, Eli.
(2014)
Fra kunnskap om snegla til et ønske om å ta vare på den.
Naturfag
Fagartikkel
-
Fagerheim, Anne Lise;
Munkebye, Eli.
(2014)
Mostadmark jernverk – en levende aktivitets- og læringsarena for eleven.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Eli.
(2014)
Vår i Naturen.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Eli.
(2014)
Bygdesamfunnet og hjørnesteinsbedriften.
Naturfag
Fagartikkel
-
Gravdal, Liv;
Tjelle, Kristin;
Munkebye, Eli.
(2014)
Vannets kretsløp.
Naturfag
Fagartikkel
-
Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen;
Misund, Stig;
Munkebye, Eli;
Fjørtoft, Ingunn;
Husby, Jon-Arve.
(2014)
Regionkontakter reflekterer.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Eli;
Reier-Røberg, Kjetil.
(2014)
Grunnleggende ferdigheter i naturfag.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Fiskum, Tove Anita;
Munkebye, Eli.
(2014)
Tidligere bruk og oppfattelse av natur - en ressurs i dagens skole.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Munkebye, Eli.
(2014)
Den utforskende samtalen.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2013
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli.
(2013)
Å lese på småskoletrinnet - med fokus på naturfaglige sjangere og språk.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved.
(2013)
Animal footprint.
Faglig kapittel
2012
-
munkebye, eli;
Munkebye, Eli.
(2012)
Dialog for læring - den utforskende samtalen i uteskole.
Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo (147)
Doktorgradsavhandling
2008
-
Munkebye, Eli.
(2008)
Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, med naturen som undervisningsarena.
Annet
-
Cyvin, Jardar;
Munkebye, Eli;
Sundt, George.
(2008)
"Med blanke ark?" - Lærerstudenters utgangspunkt for naturfaglig læring.
Annet
2003
-
Munkebye, Eli;
Pedersen, Hans Christian;
Steen, Johan B.;
Brøseth, Henrik.
(2003)
Predation of eggs and incubating females in willow ptarmigan Lagopus I. lagopus.
Fauna Norvegica
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved.
(2023)
Qualifying the science experiences of young students through dialogue - A Norwegian lesson study.
Cogent Education
Vitenskapelig artikkel
-
Scheie, Eldri;
Berglund, Teresa;
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved;
Gericke, Niklas.
(2022)
Læreplananalyse av kritisk tenking og bærekraftig utvikling i norsk og svensk læreplan.
Acta Didactica Norden (ADNO)
Vitenskapelig artikkel
-
Skalstad, Ingunn;
Munkebye, Eli.
(2022)
How to support young children's interest development during exploratory natural science activities in outdoor environments.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Vitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri.
(2022)
Tilrettelegge for samtale og meningsbryting. I Tverrfaglige tema.
Naturfag
Fagartikkel
-
Skalstad, Ingunn;
Munkebye, Eli.
(2021)
Young children’s questions about science topics when situated in a natural outdoor environment: a qualitative study from kindergarten and primary school.
International Journal of Science Education
Vitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri;
Gabrielsen, Anja;
Jordet, Arne N. Nikolaisen;
Misund, Stig;
Nergård, Tone.
(2020)
Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development.
Environmental Education Research
Vitenskapelig artikkel
-
Kvammen, Per Ivar;
Munkebye, Eli.
(2018)
Artskunnskap som introduksjon til naturfag i grunnskolelærerutdanningene .
Nordic Studies in Science Education
Vitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli.
(2016)
Den utforskende samtalen.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli.
(2015)
Utforsk planterøtter og jord.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli.
(2015)
Utforskning av jord.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Halvorsen, Lene;
Scheie, Eldri;
Munkebye, Eli.
(2014)
Fra søppeldynge til læringsarena – Lusetjern skole ser muligheter i nærmiljøet.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved.
(2014)
Lesing av naturfagtekster i småskolen - en kasusstudie knyttet til leselekser.
Norsklæreren
Vitenskapelig artikkel
-
Hestås, H;
Munkebye, Eli.
(2014)
Dagleglivet på Moltu gjennom 100 år.
Naturfag
Fagartikkel
-
Jensen, Audun;
Munkebye, Eli.
(2014)
Prosjekt salamander.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Astrid;
Lange, Tove;
Munkebye, Eli.
(2014)
Fra kunnskap om snegla til et ønske om å ta vare på den.
Naturfag
Fagartikkel
-
Fagerheim, Anne Lise;
Munkebye, Eli.
(2014)
Mostadmark jernverk – en levende aktivitets- og læringsarena for eleven.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Eli.
(2014)
Vår i Naturen.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Eli.
(2014)
Bygdesamfunnet og hjørnesteinsbedriften.
Naturfag
Fagartikkel
-
Gravdal, Liv;
Tjelle, Kristin;
Munkebye, Eli.
(2014)
Vannets kretsløp.
Naturfag
Fagartikkel
-
Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen;
Misund, Stig;
Munkebye, Eli;
Fjørtoft, Ingunn;
Husby, Jon-Arve.
(2014)
Regionkontakter reflekterer.
Naturfag
Fagartikkel
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli.
(2013)
Å lese på småskoletrinnet - med fokus på naturfaglige sjangere og språk.
Naturfag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Munkebye, Eli;
Pedersen, Hans Christian;
Steen, Johan B.;
Brøseth, Henrik.
(2003)
Predation of eggs and incubating females in willow ptarmigan Lagopus I. lagopus.
Fauna Norvegica
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Munkebye, Eli;
Fredagsvik, Maren Skjelstad.
(2024)
Naturvitenskapens egenart: Som en del av undervisningen.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Lærebok
-
Berglund, Teresa;
Fredagsvik, Maren Skjelstad;
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri.
(2024)
Kritisk tenkning og elevengasjement: En ressursbok om kritisk tenkning i undervisningen.
Fagbokforlaget
Fagbokforlaget
Fagbok
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2022)
Solaris Naturfag 3-4.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2022)
Solaris Naturfag 3-4 Lærerveiledning.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Fagbok
-
Munkebye, Astrid;
Skage, Kristin;
Munkebye, Eli.
(2020)
Solaris Naturfag 1-2 Lærerveiledning.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2020)
Solaris Naturfag 1-2.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli;
Skage, Kristin.
(2020)
Solaris Naturfag 1-2.
Aschehoug & Co
Aschehoug & Co
Lærebok
-
Bakke, Hjørdis H. K. ;
Munkebye, Eli.
(2016)
Økologi for grunnskolelærerutdanningen.
Cappelen Damm Akademisk
Cappelen Damm Akademisk
Fagbok
Del av bok/rapport
-
Munkebye, Eli;
Scheie, Eldri.
(2023)
Tilrettelegge for samtale og meningsbrytning. Grunnregler for samtale.
Faglig kapittel
-
Munkebye, Eli;
Gericke, Niklas.
(2022)
Primary School Teachers’ Understanding of Critical Thinking in the Context of Education for Sustainable Development.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Munkebye, Eli.
(2022)
8.6 Gaulosen som læringsarena.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Munkebye, Astrid;
Munkebye, Eli.
(2018)
Å utvikle et naturfaglig språk.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
-
Munkebye, Eli.
(2018)
Det naturfaglige språket og begrepslæring i naturfag.
Fagbokforlaget
Faglig kapittel
-
Munkebye, Eli.
(2016)
Implementation of education for sustainable development in primary School - in a Norwegian perspective.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Munkebye, Eli;
Reier-Røberg, Kjetil.
(2014)
Grunnleggende ferdigheter i naturfag.
Cappelen Damm Akademisk
Faglig kapittel
-
Fiskum, Tove Anita;
Munkebye, Eli.
(2014)
Tidligere bruk og oppfattelse av natur - en ressurs i dagens skole.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Munkebye, Eli.
(2014)
Den utforskende samtalen.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Munkebye, Eli;
Staberg, Ragnhild Lyngved.
(2013)
Animal footprint.
Faglig kapittel
-
Munkebye, Eli.
(2008)
Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, med naturen som undervisningsarena.
Annet
-
Cyvin, Jardar;
Munkebye, Eli;
Sundt, George.
(2008)
"Med blanke ark?" - Lærerstudenters utgangspunkt for naturfaglig læring.
Annet
Rapport
-
Munkebye, Eli;
Vange, Vibekke;
Engelsen, Anja Kleppan.
(2016)
Botanisk hage som alternativ læringsarena.
En kvalitativ studie av hvilket potensiale biologilærere ser i alternative læringsarenaer generelt og botaniske hager spesielt, med Ringve botaniske hage som spesifikt eksempel.
NTNU Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Program for lærerutdanning
Mastergradsoppgave
-
munkebye, eli;
Munkebye, Eli.
(2012)
Dialog for læring - den utforskende samtalen i uteskole.
Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo (147)
Doktorgradsavhandling
Formidling
2024
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli; Staberg, Ragnhild Lyngved. (2024) YNGRE ELEVERS POTENSIALE TIL Å UTVIKLE FORSTÅELSE GJENNOM DYBDELÆRING. University of Iceland NFSUN (Nordisk forskningssymposium om undervisning i naturfag) 2024: Revisioning STEAM education in times of Climate Change , Reykjavik 2024-06-05 - 2024-06-07
-
Vitenskapelig foredragScheie, Eldri; Munkebye, Eli; Glørstad Strøm, Julie. (2024) Hvilke bærekraftkompetnser anvender elever i arbeid med et bærekraftproblem. The Nordic conference on Science Education Research 2024 Revisioning STEAM education in times of Climate Change , Reykjavik 2024-06-05 - 2024-06-07
2023
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Eldri, Scheie; Teresa, Berglund; Fredagsvik, Maren Skjelstad; niklas, gericke. (2023) Primary school teachers’ view of critical thinking in general and in their teaching practices. Nevşehir Hacı Bektaş Veli University ESERA conference 2023 , Cappadocia 2023-08-28 - 2023-09-01
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli; Scheie, Eldri. (2023) Are Primary School Students Open-minded Enough to Enter a Pluralistic Approach in Sustainability Education?. ECER The Value of Diversity in Education and Educational Research , Glasgow 2023-08-22 - 2023-08-25
-
Vitenskapelig foredragTeresa, Berglund; Staberg, Ragnhild Lyngved; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Scheie, Eldri; Munkebye, Eli; Gericke, Niklas. (2023) Primary school teachers’ views and teaching of critical thinking - Implications for sustainability education. EERA (European Educational Research Association) ECER (European Conference on Educational Research) 2023 , Glasgow 2023-08-22 - 2023-08-25
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri. (2023) Critical thinking in science education. Hacettepe Univ, Gazi Univ, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Univ ESERA 2023, THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA) , Cappadocia 2023-08-28 - 2023-09-01
2022
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Lykknes, Annette; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Fredagsvik, Maren Skjelstad. (2022) Biology and science teachers view on critical thinking in sustainability education – The need for a multidisciplinary approach for action competence. University of Cyprus ERIDOB conference 2022 , Nicosia 2022-08-29 - 2022-09-02
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli. (2022) Eksplisitt samtaleundervisning i en bærekraftkontekst - med fokus på åpenhet . NTNU, ILU, CriThiSE Erfaringsdelingskonferanse for lærere , Trondheim 2022-09-22 - 2022-09-23
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli; Scheie, Eldri. (2022) Elevenes åpenhet – en forutsetning for pluralistisk bærekraftundervisning. Naturfagsenteret og Nasjonalt nettverk for naturfagutdanning Hell-seminaret 2022 , Hell, Stjørdal 2022-11-15 - 2022-11-16
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Berglund, Teresa; Scheie, Eldri; Daus, Stephan. (2022) Læreres oppfatning av kritisk tenkning. Skrivesenteret og NTNU Skriv! Les! 2022. Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy , Trondheim 2022-05-09 - 2022-05-11
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli; Scheie, Eldri. (2022) Manglende åpenhet, et hinder for pluralistisk bærekraftundervisning?. Nasjonalt forskernettverk for bærekraft og utdanning – NABU NABUs årskonferanse NMBU, Ås , NMBU, Ås 2022-11-21 - 2022-11-22
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Cyvin, Jardar; Lykknes, Annette; Ervik, Hilde; Andersson, Ellen Marie; Munkebye, Eli. (2022) Bærekraft i realfag ved NTNUs lærerutdanning - eksempler på hvordan FoU-prosjekter og internasjonalt samarbeid har bidratt til utvikling av utdanningen. Universitets- og høgskolerådet, UHR UHR Lærerutdanningskonferansen 2022 , Oslo 2022-04-27 - 2022-04-27
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Lønnum, Marthe; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri. (2022) Biology and science teachers view on critical thinking in sustainability education – The need for a multidisciplinary approach for action competence. University of Cyprus 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology , Nicosia, Cyprus 2022-08-29 - 2022-09-02
2021
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli. (2021) Å kvalifisere elevers erfaringer – en case-studie fra 1.trinn. VIA University College NFSUN – The Nordic Research Symposium on Science Education , Århus (Zoom) 2021-06-01 - 2021-06-02
-
Vitenskapelig foredragStaberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Daus, Stephan; Febri, Maria Immaculata Maya; Gericke, Niklas. (2021) Primary Teachers' Perception of Critical Thinking. University of Minho European Science Education Research Association (ESERA) 2021 , Braga 2021-08-30 - 2021-09-03
-
Vitenskapelig foredragSkalstad, Ingunn; Munkebye, Eli. (2021) Hva, hvordan og hvorfor? En studie av barnehagebarns og elevers spørsmål om naturfaglige tema ute i naturen. . NFSUN NFSUN 2021 , VIA University College Aarhus 2021-06-01 - 2021-06-02
2017
-
Vitenskapelig foredragScheie, Eldri; Munkebye, Eli. (2017) Education for Sustainable Development in primary schools - in a Norwegian perspective. European Science Education Research Association (ESERA) , Dublin 2017-08-21 - 2017-08-25
2016
-
Faglig foredragMunkebye, Eli. (2016) Kjennetegn på utforskende læring, utforskende samtale og hvordan dette likner på det forskere gjør . Østlandsk lærerstevne , Oslo 2016-11-04 - 2016-11-05
-
Faglig foredragMunkebye, Eli; Munkebye, Astrid. (2016) Forskere og lesere i naturfag. NTNU Realfgaskonferansen , Trondheim 2016-05-03 - 2016-05-03
-
Faglig foredragMunkebye, Eli. (2016) Kjennetegn på utforskende læring og hvordan dette likner på det forskere gjør. HSN Naturfagskonferansen HSN , Bakkenteigen 2016-04-06 - 2016-04-06
2015
-
Faglig foredragMunkebye, Eli. (2015) Hvordan videreutvikle tradisjonelle ekskursjoner?. Kompetansenettverk for lærarutdannarar i naturfag Hellseminar 2015 , Hell, Stjørdal 2015-11-11 - 2015-11-13
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli. (2015) Sustainability in Norwegian general education. Examples of concrete approaches in “Natursekken”. KIFEE KIFEE-8 , Trondheim 2015-09-21 - 2015-09-23
2014
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli; Cyvin, Jardar. (2014) Plant and animal knowledge as door-opener to sustainable development. NERA , Lillehammer 2014-03-05 - 2014-03-07
-
Faglig foredragMunkebye, Eli. (2014) Gjør det, si det, les det og skriv det!. NTNU Realfagskonferansen , Trondheim 2014-04-30 - 2014-04-30
2011
-
PosterDahl, Heidi; Lyngved, Ragnhild; Pepin, Birgit; Sikko, Svein Arne; Munkebye, Eli. (2011) Developing an IBL community: Professional development of mathematics and science teachers in Norway. Towards Europe 2020: Inquiring minds ‐ innovative pedagogies in mathematics and science education , Brüssel 2011-06-27 - 2011-06-27
-
Vitenskapelig foredragCyvin, Jardar; Munkebye, Eli; Grindeland, John Magne. (2011) Artslære og biologisk mangfold i lærerutdanning. Linköpings Universitet Nordiskt forskarsymposium om undervisningen i naturvetenskap (NFSUN) 2011 , Linköping 2011-06-14 - 2011-06-16
2008
-
PosterMunkebye, Eli. (2008) Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, med naturen som undervisningsarena. The 9th Nordic Research Symposium on Science Education , Reykjavik, Iceland 2008-06-11 - 2008-06-15
-
Vitenskapelig foredragCyvin, Jardar; Munkebye, Eli; Sundt, George. (2008) Starting from scratch? - Teacher students' starting position for learning science. Roundtable. The 9th Nordic Research Symposium on Science Education , Reykjavik, Iceland 2008-06-11 - 2008-06-15
-
PosterMunkebye, Eli. (2008) Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, når undervisningen er flyttet ut av klasserommet til et lokalt naturområde. Nordisk-baltisk konference om udeskole , Brandbjerg, Danmark 2008-01-24 - 2008-01-25
2007
-
PosterMunkebye, Eli. (2007) Use of questioning in outdoor science lessons in early years of schooling. ESERA , Malmø 2007-08-21 - 2007-08-24
-
Vitenskapelig foredragMunkebye, Eli. (2007) Noen ganger er spørsmålene viktigere enn svarene. Første Nordiske konferanse: Fagdidaktikk mellom skole og lærerutdanning Fagdidaktikk , [s.l.] 2007-05-14 - 2007-05-15
-
PosterMunkebye, Eli. (2007) Use of questioning in outdoor science lessons in early years of schooling. ESERA , Malmø 2007-08-21 - 2007-08-24