Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Ahu Canogullari

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Ahu Canogullari

Stipendiat
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

ahu.canogullari@ntnu.no
Publikasjoner Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2025

  • Canogullari, Ahu; Radmehr, Farzad. (2025) Principles for and Approaches to Task Design in Mathematics Education: The Perspectives of Norwegian and Turkish Mathematics Teachers and Lecturers.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Canogullari, Ahu; Radmehr, Farzad. (2025) Task design principles in mathematics education: a literature review. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review

2024

  • Canogullari, Ahu; Isiksal-Bostan, Mine. (2024) Middle school mathematics teachers’ knowledge of integers. European Journal of Science and Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Canogullari, Ahu; Erbas, Ayhan Kursat. (2024) Students’ use of dragging modalities in solving proportional problems supported with interactive simulations: a multiple case study with sixth and seventh-grade students. Interactive Learning Environments
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Canogullari, Ahu; Radmehr, Farzad. (2025) Task design principles in mathematics education: a literature review. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Canogullari, Ahu; Isiksal-Bostan, Mine. (2024) Middle school mathematics teachers’ knowledge of integers. European Journal of Science and Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Canogullari, Ahu; Erbas, Ayhan Kursat. (2024) Students’ use of dragging modalities in solving proportional problems supported with interactive simulations: a multiple case study with sixth and seventh-grade students. Interactive Learning Environments
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Canogullari, Ahu; Radmehr, Farzad. (2025) Principles for and Approaches to Task Design in Mathematics Education: The Perspectives of Norwegian and Turkish Mathematics Teachers and Lecturers.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Formidling

2025

  • Vitenskapelig foredrag
    Canogullari, Ahu; Radmehr, Farzad. (2025) Ecology of task design, adaptation, and selection: A phenomenological study with Norwegian mathematics lecturers. The 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14) , Bozen-Bolzano 2025-02-04 - 2025-02-08

2024

  • Vitenskapelig foredrag
    Canogullari, Ahu; Radmehr, Farzad. (2024) Principles for and Approaches to Task Design in Mathematics Education: The Perspectives of Norwegian and Turkish Mathematics Teachers and Lecturers. The Tenth Nordic Conference on Mathematics Education (NORMA24) , Aarhus University 2024-06-04 - 2024-06-07

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo