course-details-portlet

MFEL4852

Eksperter i team - Vitenskap og fiksjon

Studiepoeng 7,5
Nivå Høyere grads nivå
Undervisningsstart Vår 2026
Varighet 1 semester
Undervisningsspråk Engelsk
Sted Trondheim
Vurderingsordning Samlet karakter

Om

Om emnet

Faglig innhold

For mer informasjon om Eksperter i Team, se www.ntnu.no/eit og www.ntnu.no/eit/emnebeskrivelse

Læringsutbytte

Læringsutbytte

Kunnskap

Kandidaten skal:

  • kunne kommunisere og samarbeide slik at det bidrar til omfattende, tverrfaglige løsninger
  • kjenne læring og arbeidsforhold under tverrfaglige prosjekt slik at de kan utnytte dette seinere i karrieren
  • ha innsikt i hvordan egen adferd og holdninger influerer gruppearbeid

Ferdigheter

Kandidaten skal kunne:

  • kunne se sitt eget samarbeid fra et metaperspektiv for å kunne forstå hvordan de kommuniserer, planlegger, beslutter, løser problemer, håndterer uenighet og forholde seg til profesjonelle og personlige forskjeller
  • kunne opprettholde og forsterke initiativ som stimulerer samarbeid eller endrer adferd hvis nødvendig

Generell kompetanse

Kandidaten skal:

  • utvikle et konseptuelt rammeverk og være istand til å utnytte grunnleggende gruppeteori for å beskrive spesifikke samarbeidssituasjoner
  • utvikle nye perspektiver på sin akademiske kompetanse ved å formidle og anvende den
  • kunne samarbeide med folk med annen fagkompetanse i et tverrfaglig prosjekt

Læringsformer og aktiviteter

Intensiv landsby

Se www.ntnu.no/eit

Obligatoriske aktiviteter

  • Perspektivsamtale
  • Obligatorisk oppmøte
  • Muntlig presentasjon
  • Utarbeide samarbeidsavtale

Mer om vurdering

Ved ikke bestått eller gjentak av bestått eksamen må hele emnet tas opp igjen.

Forkunnskapskrav

Opptak på mastergradsprogram eller tilsvarende

Kursmateriell

Gis ved oppstart

Fagområder

  • Medisin

Kontaktinformasjon

Emneansvarlig/koordinator

Ansvarlig enhet

Institutt for klinisk og molekylær medisin

Eksamen

Eksamen

Vurderingsordning: Samlet karakter
Karakter: Bokstavkarakterer

Ordinær eksamen - Vår 2026

Skriftlig prosessrapport gruppevis 50/100
Vekting 50/100 Eksamenssystem Inspera Assessment
Skriftlig prosjektrapport 50/100
Vekting 50/100 Eksamenssystem Inspera Assessment