Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Stine Aarønes Angvik

Stine Aarønes Angvik

Universitetslektor
Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking
Institutt for lærerutdanning

stine.a.angvik@ntnu.no
95107876 Lysholmbygget, Kalvskinnet
Om Publikasjoner Formidling

Om

 

Mitt interessefelt er i hovedsak rettet mot områdene eksplisitt skriveopplæring/skriving som grunnleggende ferdighet, vurdering, andrespråksopplæring, både i skole og voksenopplæring, profesjonsfaglig utvikling og læremiddelforskning.

Utdannet cand.philol., lektor med tillegg i 1998, med undervisningserfaring fra ungdomstrinn og videregående skole. Siden 2016 ansatt som universitetslektor ved Senter for skriveopplæring og skriveforsking, ILU, NTNU.

 

Prosjekter

Språkløyper: Har deltatt i arbeidet med språkløyper.no, en strategi i regi av Kunnskapsdepartementet og Utdanningsdirektoratet, som skal bidra til å styrke barn og elevers kompetanse knyttet til språk, lesing og skriving. Samarbeid med Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. https://sprakloyper.uis.no/

Språkkommuner: Har veiledet kommuners arbeid med å utvikle strategiplaner, nettverk og bærekraftige tiltak rettet mot språkarbeidet i barnehage og skole. Samarbeid med Lesesenteret, Universitetet  i Stavanger. 

 

Kvalitet i læremiddel i norsk: Arbeidsgruppen er ledet av Dagrun Skjelbred, i regi av Utdanningsdirektoratet. Arbeidsgruppen har arbeidet med å utvikle kvalitetskriterier for læreverk i norskfaget gjennom hele opplæringsløpet. Gruppen har dessuten utarbeidet et teoretisk kunnskapsgrunnlag for en digital veileder, som lærere og skoleeiere kan ta i bruk når de skal vurdere og velge læreverk i norsk. https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/laremidler/kvalitetskriterier-for-laremidler/kunnskapsgrunnlag-kvalitetskriterium-norsk/

Undervisning og vurdering under Covid-19s hjemmeskole: Prosjektet ledes av Lise Vikan Sandvik. Hensikten med prosjektet er å undersøke hvordan elever, lærere og skoleledere i videregående skole opplevde arbeidet med undervisning og vurdering i løpet av skolenes nedstenging våren 2020. Prosjektet ønsker dessuten å finne ut hvordan skolene organiserer og gjennomfører undervisning og vurdering utover høsten 2020, i en situasjon preget av usikkerhet og uforutsigbarhet. Assessment during Covid-19 (PDF)

Going Gradeless: Prosjektet ledes av Henning Fjørtoft og Lise Vikan Sandvik, og startes opp i løpet av høsten 2020. Prosjektet søker å finne ut hva som skjer når fokuset på karakterer dempes i læreres undervisnings- og vurderingspraksis i fagene norsk og matematikk på videregående. 

 

Kompetanseord

  • Andrespråksopplæring
  • Formativ vurdering
  • Læremiddel
  • Norskdidaktikk
  • Skriveforskning
  • Skriveopplæring
  • Summativ vurdering

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Angvik, Stine Aarønes. (2022) Læring og vurdering gjennom dialog. Bedre Skole.
    Faglig artikkel
  • Sandvik, Lise Vikan; Svendsen, Bodil; Strømme, Alex; Smith, Kari; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes. (2022) Assessment during COVID-19: Students and Teachers in Limbo When the Classroom Disappeared. Educational Assessment. volum 28 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Sandvik, Lise Vikan; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes. (2021) Students’ perceptions of assessment practices in upper secondary school during COVID-19. Teachers and Teaching: theory and practice.
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil. (2020) Opplevelser av undervisning og vurdering i videregående skole under Covid-19s hjemmeskole (Rapport til skolene). 2020.
    Rapport
  • Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil. (2020) Slik gikk det med den digitale undervisningen i skolen. Khrono.no.
    Kronikk
  • Skjelbred, Dagrun; Juuhl, Gudrun Kløve; Målerud, Karin Ultvedt; Nordheim, Ingvild Pedersen; Sæther, Vibeke Halvorsen; Angvik, Stine Aarønes. (2020) Kunnskapsgrunnlag for kvalitetskriterium for læremiddel i norsk. 2020.
    Rapport

2019

  • Fuglestad, Unni; Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter. (2019) Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. (Kompetanseutviklingspakke i fagspesifikk lesing og skriving for ungdomstrinn og vidergående). Språkløyper, Lesesenteret UiS, Stavanger. 2019.
    Digitale læremidler

2018

  • Alfsvåg, Trude; Angvik, Stine Aarønes. (2018) Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga – på veg mot kritisk literacy. Språkløyper, Lesesenteret, UiS, & Skrivesenteret, NTNU.. 2018.
    Digitale læremidler
  • Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude. (2018) Samfunnsfaga - på veg mot innsikt og deltaking. Fagfilm. Lesesenteret, UiS/Skrivesenteret, NTNU, språkløyper.no. 2018.
    Digitale læremidler
  • Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Fuglestad, Unni; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter; Skartveit, Bente Stausland. (2018) Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. Pakke i Språkløyper. Lesesenteret, UiS/Skrivesenteret, NTNU, språkløyper.no. 2018.
    Digitale læremidler

Tidsskriftspublikasjoner

  • Angvik, Stine Aarønes. (2022) Læring og vurdering gjennom dialog. Bedre Skole.
    Faglig artikkel
  • Sandvik, Lise Vikan; Svendsen, Bodil; Strømme, Alex; Smith, Kari; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes. (2022) Assessment during COVID-19: Students and Teachers in Limbo When the Classroom Disappeared. Educational Assessment. volum 28 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sandvik, Lise Vikan; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes. (2021) Students’ perceptions of assessment practices in upper secondary school during COVID-19. Teachers and Teaching: theory and practice.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil. (2020) Slik gikk det med den digitale undervisningen i skolen. Khrono.no.
    Kronikk

Rapport

  • Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil. (2020) Opplevelser av undervisning og vurdering i videregående skole under Covid-19s hjemmeskole (Rapport til skolene). 2020.
    Rapport
  • Skjelbred, Dagrun; Juuhl, Gudrun Kløve; Målerud, Karin Ultvedt; Nordheim, Ingvild Pedersen; Sæther, Vibeke Halvorsen; Angvik, Stine Aarønes. (2020) Kunnskapsgrunnlag for kvalitetskriterium for læremiddel i norsk. 2020.
    Rapport

PRODUKT

  • Fuglestad, Unni; Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter. (2019) Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. (Kompetanseutviklingspakke i fagspesifikk lesing og skriving for ungdomstrinn og vidergående). Språkløyper, Lesesenteret UiS, Stavanger. 2019.
    Digitale læremidler
  • Alfsvåg, Trude; Angvik, Stine Aarønes. (2018) Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga – på veg mot kritisk literacy. Språkløyper, Lesesenteret, UiS, & Skrivesenteret, NTNU.. 2018.
    Digitale læremidler
  • Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude. (2018) Samfunnsfaga - på veg mot innsikt og deltaking. Fagfilm. Lesesenteret, UiS/Skrivesenteret, NTNU, språkløyper.no. 2018.
    Digitale læremidler
  • Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Fuglestad, Unni; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter; Skartveit, Bente Stausland. (2018) Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. Pakke i Språkløyper. Lesesenteret, UiS/Skrivesenteret, NTNU, språkløyper.no. 2018.
    Digitale læremidler

Formidling

2023

  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2023) Tekstarbeid i norskfaget i vgs. Tradisjoner og praksiser. Foredrag ved Universitetet i Stavanger, Lesesenteret. Samling for masterstudenter ved U i Stavanger . Universitetet i Stavanger, Lesesenteret; Stavanger. 2023-01-17 - 2023-01-17.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2023) Vurdering i teori og praksis. Kursdag for norsklærerne i Agder fylkeskommune . Agder fylkeskommune; Kristiansand. 2023-01-02 - 2023-01-02.

2022

  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Andre erfaringsdeling i pulje 2 - DEKOM Trøndelag. DEKOM 2. erfaringsdeling i pulje 2 . NTNU; Trondheim. 2022-04-19 - 2022-04-19.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Andre erfaringsdeling som del av DEKOM, pulje 2. DEKOM erfaringsdeling i pulje 2 . NTNU; Trøndelag. 2022-01-19 - 2022-01-19.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) DEKOM - 4. fagsamling for pulje 1: Hvordan skape bærekraftige tiltak for videre profesjonsfaglig samarbeid?. DEKOM fagsamling 4 i pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2022-08-25 - 2022-08-25.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) DEKOM - Hvordan kan vi arbeide med vurdering i flerspråklige klasserom? Fagsamling 3 i pulje 1. DEKOM pulje 1, fagsamling 3 . NTNU; Trøndelag. 2022-02-03 - 2022-02-03.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) DEKOM - fagsamling 3 i pulje 2: Hvordan arbeide med vurdering i det flerspråklige klasserommet?. DEKOM fagsamling 3 i pulje 2 . NTNU; Trøndelag. 2022-09-14 - 2022-09-14.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) DEKOM - Å arbeide med vurdering i flerspråklige klasserom - fagsamling 3 i pulje 1. DEKOM, fagsamling 3 i pulje 1 - ved xxx vgs . NTNU; Trøndelag. 2022-01-27 - 2022-01-27.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) DEKOM Trøndelag, 4. fagsamling: Hvordan skape bærekraftige tiltak for å bevare og styrke det profesjonsfaglige arbeidet ved xxx vgs?. DEKOM trøndelag, 4. fagsamling i pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2022-08-16 - 2022-08-16.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) DEKOM Trøndelag, erfaringsdeling 2 i pulje 2. DEKOM Trøndelag, erfaringsdeling 2 i pulje 2 . NTNU; Trøndelag. 2022-03-09 - 2022-03-09.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) DEKOM, pulje, 2, fagsamling 2: Sirkelen for undervisning og læring. DEKOM 2. fagsamling i pulje 2 . NTNU; Trondheim. 2022-02-09 - 2022-02-09.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Erfaringsdeling 3 i DEKOM Trøndelag pulje 2: Å arbeide med vurdering i det flerspråklige klasserommet. DEKOM erfaringsdeling 3 i pulje 2 . NTNU; Trøndelag. 2022-11-02 - 2022-11-02.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Erfaringsdeling 3 i pulje 1, DEKOM Trøndelag,. DEKOM erfaringsdeling 3 i pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2022-03-31 - 2022-03-31.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Erfaringsdeling 4 for DEKOM pulje 1: Hvordan skape bærekraftige tiltak for å styrke og bevare det profesjonsfaglige samarbeidet ved yyy vgs?. DEKOM Trøndelag, erfaringsdeling 4 i pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2022-11-03 - 2022-11-03.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Erfaringsdeling DEKOM: praktiske vurderingsformer for flerspråklige elever. Erfaringsdeling 3 for DEKOM pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2022-10-04 - 2022-10-04.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Flerspråklige elever og brukere: Hvordan arbeide med vurdering, undervisning og læring?. Regionale kurs for Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse . Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse; Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim. 2022-01-11 - 2022-01-14.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Hva er vurderingskompetanse i norskfaget?. Kursdag for norsknettverket i Møre og Romsdal fylkeskommune . Møre og Romsdal fylkeskommune; Molde. 2022-12-07 - 2022-12-07.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Hvordan arbeide med muntlighet og skriving som en integrert del av opplæringa? Innlegg for Utdanningsetaten i Oslo. Digitalt kurs . Utdanningsetaten i Oslo; Digitalt. 2022-09-27 - 2022-09-27.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Hvordan arbeide med sirkelen for undervisning og læring for å støtte flerspråklige elevers lese- og skriveutvikling? Digitalt kurs for Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Digital kursdag for Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse . Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse; Digitalt. 2022-01-25 - 2022-01-25.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Hvordan arbeide med vurdering frem mot eksamen i norsk på Vg3?. Fagdag for norsknettverket i Møre og Romsdal fylkeskommune . Møre og Romsdal fylkeskommune; Ålesund. 2022-08-18 - 2022-08-18.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Hvordan vurdere kvalitet i læremiddel som del av skolens profesjonsfaglige utvikling?. Utdanningsdirektoratets konferanse for arbeid med kvalitet i læremiddel . Utdanningsdirektoratet; Oslo. 2022-06-14 - 2022-06-14.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Profesjonsfaglig samarbeid i nettverk: Erfaringsdeling Lesson study som metode. Erfaringsdeling Utdanningsdetaten i oslo - nettverk av videregående skoler . Utdanningsetaten i Oslo; Oslo. 2022-11-23 - 2022-11-23.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2022) Ressurspersonrollen: Hvordan arbeide med skriveopplæring som del av skolens profesjonsfaglige samarbeid? Kursdag for Telemark og Viken fylkeskommune. Kursdag for besøkende lærere/fylkeskommune . NTNU; Trondheim. 2022-10-27 - 2022-10-28.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Nordgård, Kari Anne. (2022) Hva er skriving og hvordan kan vi styrke skriveopplæringa ved xxx vgs?. Kursdag for besøkende videregående skole . NTNU; Trondheim. 2022-10-20 - 2022-10-20.
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Sandvik, Lise Vikan; Angvik, Stine Aarønes; Fjørtoft, Henning. (2022) Trenger vi karakterer?. Åpent møte om bruk av karakterer i skolen . Litteraturhuset i Trondheim; Sellanrå, Trondheim. 2022-10-19 - 2022-10-19.

2021

  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Akademisk skriving i videregående skole. Kursdag for besøkende videregående skole . NTNU; Trondheim. 2021-09-23 - 2021-09-23.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Andre fagsamling i DEKOM: Flerspråklige elever i klasserommet. DEKOM Trøndelag, fagsamling 2 i pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2021-08-26 - 2021-08-26.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) DEKOM: Erfaringsdeling som del av kompetanseutvikling - xxx vgs. Erfaringsdeling i pulje 1 - DEKOM . NTNU; Trøndelag. 2021-09-24 - 2021-09-24.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Desentralisert kompetanseutvikling ved xxx vgs: Hvordan støtte flerspråklige elever i klasserommet?. DEKOM Trøndelag, første fagsamling i pulje 3 . NTNU; Trondheim. 2021-08-10 - 2021-08-10.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Desentralisert kompetanseutvikling ved yyy vgs: Flerspråklige elever i klasserommet. DEKOM Trøndelag, første fagsamling i pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2021-09-22 - 2021-09-22.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Digital erfaringsdeling som del av DEKOM. Digital erfaringsdeling DEKOM Trøndelag . NTNU; Digitalt. 2021-10-29 - 2021-10-29.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Erfaringsdeling som del av DEKOM ved xxx vgs - flerspråklige elever. DEKOM erfaringsdeling 2 pulje 1 . NTNU; Trøndelag. 2021-11-10 - 2021-11-10.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Erfaringsdeling som del av DEKOM ved yyy vgs. Erfaringsdeling i pulje 1 - DEKOM Trøndelag . NTNU; Trøndelag. 2021-10-07 - 2021-10-07.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Erfaringsdeling som del av DEKOM ved zzz vgs. DEKOM Trøndelag, erfaringsdeling i pulje 2 . NTNU; Trondheim. 2021-10-27 - 2021-10-27.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Erfaringsdeling ved yyy vgs - pulje 2. DEKOM erfaringsdeling i pulje 2 . NTNU; Trondheim. 2021-11-17 - 2021-11-17.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Hvordan arbeide med vurdering som del av den profesjonsfaglige kompetanseutviklinga ved xxx videregående skole?. Kursdag . Møre og Romsdal fylkeskommune; Molde. 2021-11-25 - 2021-11-25.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Sirkelen for undervisning og læring: effektiv lese- og skriveopplæring for flerspråklige elever og brukere. Digital kursdag for Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse . Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse; Digitalt. 2021-09-09 - 2021-09-09.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2021) Å lære språk og fag: flerspråklige elever i klasserommet. DEKOM Trøndelag, andre fagsamling i pulje 1 . NTNU; Trondheim. 2021-08-11 - 2021-08-11.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Tørset, Espen. (2021) Hvordan tenke vurdering i det flerspråklige klasserommet?. DEKOM, 3 fagsamling i pulje 1 - digitalt tilbud . NTNU; Digitalt. 2021-09-02 - 2021-09-02.

2020

  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2020) Eksplisitt skriveopplæring - DEKOM. Kursdag . DEKOM Nordmøre; Kristiansund. 2020-01-29 - 2020-01-29.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2020) Hjemmeeksamen - å planlegge, gjennomføre og lykkes med sjangeren hjemmeeksamen. Digital kursrekke . NTNU, audiologistudiet; Trondheim. 2020-05-04.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2020) Skriveopplæring for voksne andrespråkslærere. Kursdag . Trondheim voksenopplæring, Trondheim kommune; Trondheim. 2020-01-24 - 2020-01-24.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2020) Å lære språk og fag på andrespråket. Kursdag . Trondheim voksenopplæring, Trondheim kommune; Trondheim. 2020-08-13 - 2020-08-13.

2019

  • Faglig foredrag
    Alfsvåg, Trude; Angvik, Stine Aarønes. (2019) Rom for refleksjon? Språkløyper og refleksjon som redskap i profesjonelle læringsfellesskap. Seminar . Lesesenteret, Universitetet i Stavanger; Stavanger. 2019-01-23 - 2019-01-23.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Grunnleggende ferdigheter: Hvordan arbeide med lese- og skriveopplæring på ungdomstrinnet og i vgo. Forelesning for FPPU-studenter. Seminar . ILU, NTNU - Skrivesenteret; Trondheim. 2019-02-07 - 2019-02-07.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Grunnleggende ferdigheter: Literacy, dybdelæring, lesing, skriving og muntlighet på videregående. Telemark fylkeskommune. Seminar . Skrivesenteret, NTNU.; Trondheim. 2019-02-06 - 2019-02-06.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Hva er god andrespråksopplæring? Fagdag for Levanger kommune, voksenopplæringa. Kursdag . Levanger kommune; Trondheim. 2019-11-29 - 2019-11-29.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Hvordan drive god skriveundervisning i voksenopplæringa? Kurs på Etterutdanningskonferansen 2019, i Ålesund. Kursdag . Møre og Romsdal fylkeskommune, voksenopplæringa; Ålesund. 2019-10-22 - 2019-10-23.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Hvordan drive utviklingsprosesser i egen enhet? Kursdag for Lillesand kommune. Kursdag . Lillesand kommune, som Språkkommune; Lillesand. 2019-09-05 - 2019-09-05.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Hvordan skrive fagtekster i audiologistudiet? Halvdagskurs for 3. årsstudenter i audiologi. Kursdag . NTNU; Trondheim. 2019-08-22 - 2019-08-22.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Lese- og skrivebestillinger i helse- og oppvekst. Oppstartsamling for Språkløyper. Lillestrøm. Seminar . Skrivesenteret, ILU, NTNU.; Lillestrøm. 2019-04-10 - 2019-04-10.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Lese- og skrivebestillinger i helse- og oppvekstfag. Bergen. Seminar . Skrivesenteret, ILU, NTNU.; Bergen. 2019-04-11 - 2019-04-11.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Norskfaglig kompetanse - gjenkjenne, beskrive og vurdere. Innlegg om vurdering på oppmannskurs for Udir. Seminar . Utdanningsdirektoratet; Oslo. 2019-04-02 - 2019-04-02.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Norskfaglige praksiser. Språkløyper som verktøy. Bergen. Seminar . Skrivesenteret, ILU, NTNU.; Bergen. 2019-04-11 - 2019-04-11.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Norskfaglige praksiser. Språkløyper som verktøy. Lillestrøm. Seminar . Skrivesenteret, ILU, NTNU.; Lillestrøm. 2019-04-10 - 2019-04-10.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2019) Tekstseminar som arbeidsmetode i profesjonelle læringsfellesskap. Samling for språkkommuner høsten 2019. Kursdag . Skrivesenteret, NTNU og Lesesenteret, UiS; Gardermoen, Oslo. 2019-10-15 - 2019-10-16.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Kvistad, Anne Holten. (2019) Å støtte elevers lese- og skrivekompetanse. Skriveprosesser, skriveprøver og skriveoppgaver. Luster kommune. Seminar . Luster kommune; Luster. 2019-03-08 - 2019-03-08.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Magerøy-Grande, Linn Maria. (2019) Vurdering i norskfaget på SF - arbeid med formativ vurdering. Kurs . Trøndelag fylkeskommune; Trondheim. 2019-01-30 - 2019-01-30.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Magerøy-Grande, Linn Maria. (2019) Vurdering i norskfaget på studieforberedende. Trondheim. Seminar . Skrivesenteret, NTNU.; Trondheim. 2019-02-04 - 2019-02-04.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Magerøy-Grande, Linn Maria. (2019) Vurdering i norskfaget på vgo. Tromsø. Seminar . Skrivesenteret, ILU, NTNU.; Tromsø. 2019-02-12 - 2019-02-12.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Solbu, Kjersti Rognes. (2019) Formativ vurdering i norskfaget på vgo. Heldagskurs i Bergen. Seminar . Skrivesenteret, ILU, NTNU.; Bergen. 2019-02-15 - 2019-02-15.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Solbu, Kjersti Rognes. (2019) Formativ vurdering i norskfaget på vgo. Heldagskurs i Oslo. Seminar . Skrivesenteret, NTNU.; Oslo. 2019-02-08 - 2019-02-08.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Tollaksen, Kathrine Vik. (2019) Hvordan bygge kapasitet til å drive utviklingsprosesser? Innlegg på samling for språkkommuner. Seminar . Utdanningsdirektoratet; Oslo. 2019-03-27 - 2019-03-28.

2018

  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Effektiv lese- og skriveopplæring for deltakere (16-62) på veg mot grunnskolekompetanse. Seminar . Kompetanse Norge; Stavanger. 2018-02-27 - 2018-02-27.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Effektiv lese- og skriveopplæring for deltakere (16-62) på veg mot grunnskolekompetanse. Heldagskurs i Trondheim. Seminar . Kompetanse Norge; Trondheim. 2018-03-05 - 2018-03-05.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Effektiv lese- og skriveopplæring for elever med kort botid. Heldagskurs for lærere i vgo. Seminar . Hedmark fylkeskommune; Elverum. 2018-11-24 - 2018-11-24.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Effektiv lese- og skriveopplæring for minoritetsspråklige elever i vgo. Heldagskurs Trondheim kommune. Seminar . Trøndelag fylkeskommune; Trondheim. 2018-11-30 - 2018-11-30.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Eksplisitt skriveopplæring for minoritetsspråklige elever i videregående skole. Heldagskurs i Kristiansand. Seminar . Agder fylkeskommune; Kristiansand. 2018-04-03 - 2018-04-03.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Eksplisitt skriveopplæring og vurdering for læring i fremmedspråk i vgo. Seminar . Rogaland fylkeskommune; Haugesund. 2018-02-28 - 2018-02-28.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Hva er Språkløyper og hvordan arbeide med skriving som grunnleggende ferdighet på ungdomstrinnet?. Seminar . Frosta kommune; Frosta. 2018-01-29 - 2018-01-29.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Hva er den nasjonale satsingen Språkløyper og hvordan kan Språkløyper brukes i profesjonsutvikling i grunnskolen? Nesset kommune. Seminar . Nesset kommune; Nesset. 2018-10-18 - 2018-10-18.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Refleksjon som metode i arbeidet med Språkløyper. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2018-11-08 - 2018-11-08.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Skriving som grunnleggende ferdighet - skriving i Språkløyper. Oppstartsamling for den nasjonale satsingen Språkløyper. Trondheim. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Trondheim. 2018-04-13 - 2018-04-13.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Språkløyper og arbeid med skriving som grunnleggende ferdighet i ulike fag. Heldagssamling for barnetrinn og ungdomstrinn. Seminar . Midsund kommune; Midsund. 2018-01-02 - 2018-01-02.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2018) Tekstseminar som metode i Språkløyper. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2018-10-23 - 2018-10-23.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Forsmo, Maria Hole. (2018) Strategiarbeid i Språkløyper. Hvordan arbeide med lesing og skriving som grunnleggende ferdighet gjennom opplæringsløpet?. Seminar . Kvinesdal kommune; Kvinesdal. 2018-02-06 - 2018-02-07.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2018) Skriving som grunnleggende ferdighet - skriving i Språkløyper. Oppstartsamling for den nasjonale satsingen Språkløyper. Alta. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Alta. 2018-04-24 - 2018-04-24.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2018) Skriving som grunnleggende ferdighet - skriving i Språkløyper. Oppstartsamling for den nasjonale satsingen Språkløyper. Bergen. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Bergen. 2018-04-12 - 2018-04-12.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2018) Skriving som grunnleggende ferdighet - skriving i Språkløyper. Oppstartsamling for den nasjonale satsingen Språkløyper. Kristiansand. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Kristiansand. 2018-04-11 - 2018-04-11.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2018) Skriving som grunnleggende ferdighet - skriving i Språkløyper. Oppstartsamling for den nasjonale satsingen Språkløyper. Stavanger. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Stavanger. 2018-04-10 - 2018-04-10.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Vaags, Agnete. (2018) Hva er den nasjonale satsingen Språkløyper og hvordan kan Språkløyper brukes i profesjonsutvikling i barnehagen?. Seminar . Nesset kommune; Nesset. 2018-10-18 - 2018-10-18.
  • Faglig foredrag
    Fuglestad, Unni; Alfsvåg, Trude; Angvik, Stine Aarønes. (2018) Språkløyper som verktøy i språkarbeidet på mellom- og ungdomstrinn. Språkkommunesamling 3, pulje 2 . Utdanningsdirektoratet/ Lesesenteret; Gardermoen. 2018-03-20 - 2018-03-21.

2017

  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2017) Hva er den nasjonale satsingen Språkløyper? Arbeid med ståstedsanalyse, strategiutvikling og nettverk. Seminar . Skrivesenteret, NTNU.; Trondheim. 2017-10-17 - 2017-10-17.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2017) Hvordan bruke Språkløyper for å arbeide med god lese- og skriveopplæring? Oppstartsamling Trondheim. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Trondheim. 2017-05-02 - 2017-05-02.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2017) Hvordan gi eksplisitt lese- og skriveopplæring på YF? FYR-konferanse. Konferanse . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2017-12-04 - 2017-12-04.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2017) Å vurdere for læring: Vurderingspraksiser i norsk, engelsk og fremmedspråk i videregående. Seminar . Troms fylkeskommune; Tromsø. 2017-11-16 - 2017-11-16.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Kringstad, Trude. (2017) Å lede gode skriveprosesser. Ungdomstrinn i utvikling, UiU. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2017-03-20 - 2017-03-21.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Lønnum, Marthe. (2017) Et løft for språk, lesing og skriving. Alle lærere er språklærere! For lærere i vgo. Seminar . Telemark fylkeskommune; Skien. 2017-03-13 - 2017-03-13.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Lønnum, Marthe. (2017) God skriveopplæring og funksjonell respons på elevtekster. Ungdomstrinn i utvikling, UiU. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2017-03-27 - 2017-03-28.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2017) Språkløyper og arbeid med god skriveopplæring på ungdomstrinnet og i vgo. Oppstartsamling for Språkløyper. Bergen. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Bergen. 2017-04-20 - 2017-04-20.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2017) Språkløyper og arbeid med god skriveopplæring på ungdomstrinnet og i vgo. Oppstartsamling for Språkløyper. Bodø. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Bodø. 2017-05-03 - 2017-05-03.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2017) Språkløyper og arbeid med god skriveopplæring på ungdomstrinnet og i vgo. Oppstartsamling for Språkløyper. Gardermoen. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2017-05-05 - 2017-05-05.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2017) Språkløyper og arbeid med god skriveopplæring på ungdomstrinnet og i vgo. Oppstartsamling for Språkløyper. Sandefjord. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Sandefjord. 2017-04-21 - 2017-04-21.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2017) Språkløyper og arbeid med god skriveopplæring på ungdomstrinnet og i vgo. Oppstartsamling for Språkløyper. Stavanger. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Stavanger. 2017-04-19 - 2017-04-19.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Mørk, Peter. (2017) Språkløyper og arbeid med god skriveopplæring på ungdomstrinnet og i vgo. Oppstartsamling for Språkløyper. Tromsø. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Tromsø. 2017-05-04 - 2017-05-04.

2016

  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes. (2016) Argumenterende skriving i samfunnsfagene på videregående. Seminar . Fagnettverk, Trondheim; Trondheim. 2016-09-16 - 2016-09-16.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Lønnum, Marthe. (2016) Skriving som grunnleggende ferdighet - respons og vurdering. Ungdomstrinn i utvikling, UiU. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2016-11-07 - 2016-11-08.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Lønnum, Marthe. (2016) Skriving som grunnleggende ferdighet - respons og vurdering. Ungdomstrinn i utvikling, UiU. Seminar . Utdanningsdirektoratet/Lesesenteret/Skrivesenteret; Gardermoen. 2016-10-31 - 2016-11-01.
  • Faglig foredrag
    Angvik, Stine Aarønes; Metliaas, Ingrid. (2016) Skriveopplæring for minoritetsspråklige elever i vgo. Seminar . Hedmark fylkeskommune; Elverum. 2016-11-24 - 2016-11-24.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn