Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Øyvind Andersen Lundeby

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Øyvind Andersen Lundeby

Universitetslektor
Institutt for lærerutdanning

oyvind.a.lundeby@ntnu.no
73412628 MA3.042, Kalvskinnet
Om Forskning Publikasjoner Formidling

Om

1988-2012 Praksis i skoleverket på alle trinn.

2009 Mastergrad i matematikkdidaktikk.

2012 Ansatt ved HiST/NTNU

Erfaring med følgende kurs:

  • Matematikk 1 (5-10), emne 1 og 2
  • Matematikk 2 (5-10), emne 1 og 2
  • Matematikk 1 (1-7), emne 1
  • Regning som grunnleggende ferdighet, KFK
  • Matematikk (5-10), KFK
  • Matematikkvansker
  • Veiledning bachelor og master
  • Estetisk uke

Forskningsområde: Lærebokanalyse, komparative studier

Forskning

  • Lesson design study & Teaching resources
  • IMED

Publikasjoner

ACTA DIDACTICA NORDEN

Problem Posing i norske læreverk (2025)

https://doi.org/10.5617/adno.10401

 

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2019

  • Tesfamicael, Solomon Abedom; Lundeby, Øyvind Andersen. (2019) A Comparative Study of Norwegian and Ethiopian Textbooks: The Case of Relations and Functions Using Anthropological Theory of Didactics (ATD). Universal Journal of Educational Research
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Tesfamicael, Solomon Abedom; Lundeby, Øyvind Andersen. (2019) A Comparative Study of Norwegian and Ethiopian Textbooks: The Case of Relations and Functions Using Anthropological Theory of Didactics (ATD). Universal Journal of Educational Research
    Vitenskapelig artikkel

Formidling

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Tesfamicael, Solomon Abedom; Lundeby, Øyvind Andersen; Getie, Berie; Soforon, Oduho George Ben. (2021) Problem posing in mathematics education: comparative study of textbooks in Ethiopia, South Sudan and Norway. The Ninth Nordic Conference on Mathematics Education, NORMA 20 , Oslo 2021-06-01 - 2021-06-04

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Tesfamicael, Solomon Abedom; Lundeby, Øyvind Andersen; Sikko, Svein Arne. (2019) TEXTBOOK RESEARCH VIA THE ANTHROPOLOGICAL THEORY OF DIDACTICS (ATD): THE CASE OF REPRESENTATION OF FUNCTIONS. Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT 3) 2019-09-16 - 2019-09-19

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Tesfamicael, Solomon Abedom; Lundeby, Øyvind Andersen. (2017) Comparative study on Text book: the case of Relations and Functions. Seksjons Seminar på Brekstad , Brekstad 2017-09-28 - 2017-09-29
  • Poster
    Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Lundeby, Øyvind Andersen. (2017) The teaching and learning of relations and functions: A comparative study of Norwegian and Ethiopian textbooks. CERME 10 , Institute of Education, Dublin City University 2017-02-01 - 2017-02-05

2016

  • Vitenskapelig foredrag
    Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Lundeby, Øyvind Andersen; Duguma, Tadesse Guluma. (2016) Teaching and Learning Mathematics in Ethiopian Schools As compared to the Norwegian schools (A Comparative study). Nordisk lærerutdanning i et internasjonalt perspektiv , Rotvoll, Trondheim 2016-05-10 - 2016-05-13

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo