Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Mostafa Mohammadi

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Mostafa Mohammadi

Postdoktor
Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse

mostafa.mohammadi@ntnu.no
1351, Sentralbygg 1 Gløshaugen, Trondheim
Google Scholar
Om Publikasjoner Undervisning

Om

Mostafa Mohammadi er postdoktor ved Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU. Han har en mastergrad og doktorgrad fra Sapienza University of Rome, begge med utmerkelsen cum laude. Hans doktoravhandling, med tittelen Stokastisk programmering for optimalisering av bærekraftig urban logistikk, tar for seg ulike utfordringer i det dynamiske miljøet innen ruteplanleggingsproblemer med stokastisk informasjon.

Med en bakgrunn i transportteknikk og industriell økonomi, spesialiserer han seg i kvantitativ modellering og analyse ved hjelp av ulike teknikker innen operasjonsanalyse. Han anvender datadrevne og stokastiske dynamiske optimeringsmetoder for å utvikle beslutningsstøtteløsninger for komplekse utfordringer innen lagerstyring, transport, urban logistikk og strategisk logistikkplanlegging. Hans forskning har som mål å styrke motstandsdyktigheten og effektiviteten i logistikksystemer, og kombinerer akademisk dybde med praktiske anvendelser for å møte både teoretiske og industrielle behov.

Kompetanseord

  • Operations Research
  • Production Planning
  • Sequential Decision Making
  • Supply Chain Management
  • Transportation Science
  • Urban Logistics
  • Vehicle Routing Problem

Publikasjoner

Heuristic approaches to address vehicle routing problem in the Iot-based waste management system

This study develops a two-echelon waste management system that optimizes waste collection using a combination of heuristics and metaheuristics which heuristics generate initial solutions to enhance metaheuristic efficiency.

An allocation-routing optimization model for integrated solid waste management

This study proposes a multi-objective ISWM model to optimize waste management under uncertainty, maximizing probabilistic profit and minimizing costs by chance-constrained programming and advanced metaheuristics to address stochastic factors.

A dynamic approach for the multi-compartment vehicle routing problem in waste management

This study develops a dynamic, IoT-enabled approach for multi-compartment vehicle routing. Discrete choice models is used to reoptimize routing by considering traffic, bin priorities, and waste thresholds.

Designing a multi-period dynamic electric vehicle production-routing problem in a supply chain considering energy consumption

This study proposes a multi-period dynamic production-routing model for electric vehicles, optimizing supply chain operations by considering variable travel speeds and energy consumption.

Industry 4.0 in waste management: An integrated IoT-based approach for facility location and green vehicle routing

This study introduces a green, multi-objective location-allocation model for integrated reverse logistic. Combining IoT-enabled bins and a split-pickup vehicle routing model, it minimizes costs, CO₂ emissions, and visual pollution.

Integrated location and routing for cold chain logistics networks with heterogeneous customer demand

A multi-objective model for cold chain logistics is developed to optimize facility location and vehicle routing to ensure quality in temperature-sensitive deliveries by considering mixed commodities and temperature constraints in transportation phase.

An integrated temporal and spatial synchronization for two-echelon vehicle routing problem in waste collection system

This study introduces a two-echelon vehicle routing problem (2E-VRP) for urban waste collection, incorporating spatial and temporal synchronization with meeting point temporal capacity constraints to minimize delays.
  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

Undervisning

Emner

  • TLOG2011 - Logistics Systems and Simulation Modeling
  • TLOG2008 - Production Planning and Quality Management

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo