Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Monica Storvik

Monica Storvik

Førstelektor
Institutt for datateknologi og informatikk

monica.storvik@ntnu.no
73559557 97042350 IT-bygget, sydfløy, 233, Gløshaugen, Sæm Sælandsvei 7
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Monica Storvik er fagenhetsleder ved Institutt for datateknologi og informatikk, fagenhet Anvendt Informasjonsteknologi.

Storvik var instituttleder ved Institutt for informatikk og e-læring ved Fakultet for Teknologi t.o.m 2016.

Hun har jobbet ved tidligere Avdeling for informatikk og e-læring, ved Høgskolen i Sør-Trøndelag (HiST) siden 2001 både som økonomiansvarlig og som faglig tilsatt. Storvik har utdanning både innen økonomi, informatikk og en master i Public Administration. Storvik har både ledet og jobbet i forskningsprosjekter innen entreprenørskap og IKT-basert samhandling.

Erfaring

  • Instituttleder, Institutt for informatikk og e-læring, NTNU
  • Instituttleder, Institutt for informatikk og e-læring, HiST
  • Rågiver, Stifelsen TISIP
  • Høgskolelektor, HiST

Utdannelse

  • Master of Pubilc Administration med fordypning i strategisk ledelse og internasjonalisering, Copenhagen Business School.
    • Tittel på masteroppgaven: ” Hvordan har nye organisasjonsoppskrifter og styringsparadigmer påvirket organisering, styring og ledelse av kommuner i Skandinavia?”
  • Bachelor i økonomisk administrative fag med påbygging i IKT, HiST.

Undervisning

Storvik underviser i følgende emner:

  • INFT1004 - Økonomisk styring og regnskap
  • DIFT1006 - Økonomisk analyse og rapportering med regneark
  • DIFT1003 - Økonomisk styring og regnskap
  • TDMA4005 - Concurrent Design
  • INFT2507 - Økonomisk analyse og rapportering med regneark

Prosjekter

Prosjektleder i prosjektet: TEKOM - Tverrfaglig entreprenørskapskompetanse (prosjekt med støtte fra Norgesuniversitetet). Målene for prosjektet er å styrke kompetansen og øke motivasjonen hos lærere i forhold til å inkludere kunnskap om entreprenørskap i ulike emner der det tradisjonelt ikke er vanlig å tenke innovasjon.

Prosjektleder samt delaktig i utvikling og gjennomføring av undervisningen i prosjektet BITØK: Bedriftstilpasset e-læring i IT og økonomi. Prosjektet var initiert av bedriftene: Telenor, Gothia, Aktiv Kapital, Lindorf og Manpower. Prosjektet gikk ut på å utvikle og gjennomføre en nettbasert utdanning på 60 studiepoeng.

Prosjektdeltaker: Flite Project (Flexible Learning in Information Technology and Entrepreneurship)(EU-prosjekt) med støtte fra EU – Målet med prosjektet var å utvikle et kurs i entreprenørskap og Concurrent Design som skulle kjøres som MOOC. Vår hovedoppgaver i prosjektet var å lede designfasen og utvikle lærestoff til faget.

Prosjektdeltaker og fasilitator for CCeD prosessen i prosjektet: MOOC- For IKT i læring (prosjekt med støtte fra Norgesuniversitetet). MOOC står for Massive Open Online Course. Hovedformålet med prosjektet var å gjøre om det eksisterende nettbaserte faget «IKT i læring» til en bærekraftig MOOC-variant som skulle tilbys gratis, i stor skala, for norske lærere samt å utvikle en modell for hvordan norske aktører kan tilby kurs og utdanningsløp i form av MOOC som er både økonomisk bærekraftig og av høy nok faglig og pedagogisk kvalitet.

Prosjektmedlem i prosjektet: RIK – Samhandling (1. årig forprosjekt og 3. årig prosjekt med støtte fra HiST). Formålet med prosjektet er å ta frem et «Rammeverk for IKT-basert samhandling» som skal være til hjelp i egen organisasjon, samt tilgjengelig for andre interessenter via prosjektets publisering og formidling.

Prosjektmedlem i prosjektet: PLN - Personlige læringsnettverk. Målene for prosjektet var å utvikle en generell, PLN-basert læringsmetodikk for nettbaserte fag. I tillegg skulle læringsmetodikken testes ut ved å anvende PLN på ulike måter i eksisterende fag. Prosjektgruppen skulle også utvikle et nettbasert fag på 10 studiepoeng "Personlig Læringsnettverk i nettundervisning" som omhandlet hvordan PLN kan brukes i læring. Målgruppen var mennesker som jobber med e-læring/undervisning i næringsliv og UH-sektoren.

Prosjektmedlem i prosjektet: Understand IT med støtte fra EU. Målet i Understand IT prosjektet har vært å utvikle et nettbasert kurs for coaching av yrkesfaglærere samt utvikle en generisk forretningsmodell for å ta frem disse nettbaserte kurs på tvers av ulike landegrenser.

Prosjektmedlem i prosjektet: CCeD; Concurrent e-learning Design (prosjekt med støtte fra Norgesuniversitetet). Utvikling av en ny modell for avansert bedriftstilpasset e-læringstilbud med studiepoeng.

 

 

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2019

  • Hjeltnes, Thorleif; Fox, Anne Elizabeth Monique; Hjeltnes, Tor Atle; Strand, Knut Arne; Storvik, Monica. (2019) Quality Assurance and Evaluation in Erasmus+ Projects, A Case Study. INTED Proceedings.
    Vitenskapelig artikkel

2016

  • Hjeltnes, Tor Atle; Strand, Knut Arne; Storvik, Monica; Hjeltnes, Thorleif. (2016) Concurrent Design: The importance of theoretical and practical training. INTED2016 Proceedings 10th International Technology, Education and Development Conference, March 7th-9th, 2016 — Valencia, Spain.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Storvik, Monica; Ryan, Anne Wally Falch; Tangvik, Magnhild; Hjeltnes, Thorleif; Johansen, Karl Johan. (2016) Tverrfaglig entreprenørskapskompetanse ‐ TEKOM Sluttrapport. 2016.
    Rapport
  • Storvik, Monica; Ryan, Anne Wally Falch; Tangvik, Magnhild; Hjeltnes, Thorleif; Johansen, Karl Johan. (2016) Veiledningshefte – integrering av innovasjon og entreprenørskap i emner og studentveiledning i høyere utdanning. 2016.
    Rapport

2014

  • Strand, Knut Arne; Hjeltnes, Thorleif; Hjeltnes, Tor Atle; Storvik, Monica. (2014) Articulation of Distributed and Collaborative Design of Entrepreneurial Course. INTED2014 Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Strand, Knut Arne; Hjeltnes, Thorleif; Hjeltnes, Tor Atle; Storvik, Monica; Wrålsen, Anette. (2014) Online Problem Solving with the use of Selected Cooperation Technology. INTED2014 Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Hjeltnes, Thorleif; Fox, Anne Elizabeth Monique; Hjeltnes, Tor Atle; Strand, Knut Arne; Storvik, Monica. (2019) Quality Assurance and Evaluation in Erasmus+ Projects, A Case Study. INTED Proceedings.
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Hjeltnes, Tor Atle; Strand, Knut Arne; Storvik, Monica; Hjeltnes, Thorleif. (2016) Concurrent Design: The importance of theoretical and practical training. INTED2016 Proceedings 10th International Technology, Education and Development Conference, March 7th-9th, 2016 — Valencia, Spain.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Strand, Knut Arne; Hjeltnes, Thorleif; Hjeltnes, Tor Atle; Storvik, Monica. (2014) Articulation of Distributed and Collaborative Design of Entrepreneurial Course. INTED2014 Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Strand, Knut Arne; Hjeltnes, Thorleif; Hjeltnes, Tor Atle; Storvik, Monica; Wrålsen, Anette. (2014) Online Problem Solving with the use of Selected Cooperation Technology. INTED2014 Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Storvik, Monica; Ryan, Anne Wally Falch; Tangvik, Magnhild; Hjeltnes, Thorleif; Johansen, Karl Johan. (2016) Tverrfaglig entreprenørskapskompetanse ‐ TEKOM Sluttrapport. 2016.
    Rapport
  • Storvik, Monica; Ryan, Anne Wally Falch; Tangvik, Magnhild; Hjeltnes, Thorleif; Johansen, Karl Johan. (2016) Veiledningshefte – integrering av innovasjon og entreprenørskap i emner og studentveiledning i høyere utdanning. 2016.
    Rapport

Undervisning

Emner

  • INFT1004 - Økonomisk styring og regnskap
  • DIFT1003 - Økonomisk styring og regnskap
  • DIFT1006 - Økonomisk analyse og rapportering med regneark
  • INFT2507 - Økonomisk analyse og rapportering med regneark

Formidling

2013

  • Faglig foredrag
    Strand, Knut Arne; Storvik, Monica. (2013) Foredrag om prosessen med å ta fram ny mastergradssøknad ved HiST/AITeL. NOKUT sitt søkerkurs om akkreditering av studium i 2. syklus . NOKUT - Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen; Oslo. 2013-11-06 - 2013-11-06.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn