Marte Nubdal
Om
Mine hovedoppgaver i Avdeling for utvikling og virksomhetsstyring (AUV) er knyttet til organisasjonsutvikling og virksomhetsarkitektur. NTNU har vært min arbeidsgiver siden 2010, og jeg har bred erfaring fra ulike deler av organisasjonen som NTNUs Tjenesteutviklingsteam, fra SU-fakultetet, og gjennom samarbeid, utvikling og etablering av BLINK læringshub. Underveis har jeg blant annet jobbet med utvikling og støtte til digitalisering av tjenester, arbeidsprosesser, utdanningsprosjekter, læring og undervisning.
Jeg har bred utdanningsbakgrunn fra humaniora og samfunnsfag med en bachelor i utviklingsstudier fra Universitetet i Oslo og en master i kunnskapsledelse fra Nord universitet med tema meningsskaping i digital samhandling. I tillegg har jeg studert tsjekkisk språk og litteratur ved UiO og i Praha, og har grunnfag i historie fra NTNU. Jeg har videreutdanning i prosessledelse, praktisk prosjektledelse, og har sertifisering som endringsleder fra Prosci.
Publikasjoner
2024
-
Skipenes, Heine;
Blichfeldt, Silje Iren Reiten;
Moe, Hanne;
Nubdal, Marte.
(2024)
Et innspill til KI-reisen 2.0? Innspillsrapport til Datatilsynets regulatoriske sandkasse for personvernvennlig innovasjon og digitalisering våren 2024.
NTNU Trondheim
Rapport
2022
-
Mørtsell, Tonje Victoria Lidahl;
Fyhn, Håkon;
Cyvin, Jakob Bonnevie;
Lønne, Tuva Fjærtoft;
Karlsen, Håvard;
Berntsen, Alexander.
(2022)
Emerging Education – Emerging Technology: Exploring the Emerging University.
Department of Social Antropology, NTNU.
Rapport
2021
-
Rød, Jan Ketil;
Nubdal, Marte.
(2021)
Double-blind multiple peer reviews to change students’
reading behaviour and help them develop their writing skills.
Journal of Geography in Higher Education
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Rød, Jan Ketil;
Nubdal, Marte.
(2021)
Double-blind multiple peer reviews to change students’
reading behaviour and help them develop their writing skills.
Journal of Geography in Higher Education
Vitenskapelig artikkel
Rapport
-
Skipenes, Heine;
Blichfeldt, Silje Iren Reiten;
Moe, Hanne;
Nubdal, Marte.
(2024)
Et innspill til KI-reisen 2.0? Innspillsrapport til Datatilsynets regulatoriske sandkasse for personvernvennlig innovasjon og digitalisering våren 2024.
NTNU Trondheim
Rapport
-
Mørtsell, Tonje Victoria Lidahl;
Fyhn, Håkon;
Cyvin, Jakob Bonnevie;
Lønne, Tuva Fjærtoft;
Karlsen, Håvard;
Berntsen, Alexander.
(2022)
Emerging Education – Emerging Technology: Exploring the Emerging University.
Department of Social Antropology, NTNU.
Rapport