Magnus Ressem
99549142
Hovedbygningen, 011, Gløshaugen
Om
Startet som rådgiver i rektors stab, NTNU i 2019. Var før det programansvarlig for Bachelor i internasjonal markedsføring (Nord universitet) og II´er som universitetslektor ved Handelshøyskolen NTNU. Har tidligere vært tilknyttet Copenhagen Business School som stipendiat innenfor atferdsøkonomi. Har også jobbet som innovasjonsleder ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. Har bierverv som selvstendig næringsdrivende primært innenfor videoproduksjon.
Mine primære arbeidsoppgaver er:
- å bistå prorektor for utdanning med å følge opp NTNUs strategiske satsinger på studentinnovasjon.
- prosjektledelse for campuspiloten for studentinnovasjon i Oppredningen / inkl Gruva.
- prosjektledelse for spesialarealer i nytt innovasjonssenter P1 Campussamling.
- å utvikle kompetanseprogram målrettet ansatte og studenter knyttet til innovasjon og kommersialisering.
- å være NTNUs kontaktpunkt for samarbeidsavtaler med Sparebank1 SMN, DNB, NHO, Equinor (campuspilot for studentinnovasjon) og Element Logic (campuspilot for studentinnovasjon)
- gjennomføring av arrangementet Lunsj i Gruva - seminarer i krysningsfeltet forskning, innovasjon og samfunnsnytte.
Styringsgrupper:
- Kapasitetsløftet "Mennesker i fremtidige havromsoperasjoner" (MIDAS)
- Styringsgruppen for campussamling P1
Publikasjoner
2013
-
Ressem, Magnus;
Jakobsen, Tor Georg.
(2013)
Makrofaktorer, opinion og næringsvirksomhet.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Del av bok/rapport
-
Ressem, Magnus;
Jakobsen, Tor Georg.
(2013)
Makrofaktorer, opinion og næringsvirksomhet.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Formidling
2010
-
Vitenskapelig foredragRessem, Magnus. (2010) Exploring consumer dishonesty on the Internet, from a social psychological perspective. NFB Research School Conference , Bodø 2010-09-02 - 2010-09-03