Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Magnus Ressem

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Magnus Ressem

Seniorrådgiver innovasjon og kommersialisering
Avdeling for forskning, innovasjon og eksterne relasjoner

magnus.ressem@ntnu.no
99549142 Hovedbygningen, 011, Gløshaugen
Om Publikasjoner Formidling

Om

CV

Startet som rådgiver i rektors stab, NTNU i 2019. Var før det programansvarlig for Bachelor i internasjonal markedsføring (Nord universitet) og II´er som universitetslektor ved Handelshøyskolen NTNU. Har tidligere vært tilknyttet Copenhagen Business School som stipendiat innenfor atferdsøkonomi. Har også jobbet som innovasjonsleder ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. Har bierverv som selvstendig næringsdrivende primært innenfor videoproduksjon.

Mine primære arbeidsoppgaver er: 

  • å bistå prorektor for utdanning med å følge opp NTNUs strategiske satsinger på studentinnovasjon.
  • prosjektledelse for campuspiloten for studentinnovasjon i Oppredningen / inkl Gruva.
  • prosjektledelse for spesialarealer i nytt innovasjonssenter P1 Campussamling. 
  • å utvikle kompetanseprogram målrettet ansatte og studenter knyttet til innovasjon og kommersialisering.
  • å være NTNUs kontaktpunkt for samarbeidsavtaler med Sparebank1 SMN, DNB, NHO, Equinor (campuspilot for studentinnovasjon) og Element Logic (campuspilot for studentinnovasjon)
  • gjennomføring av arrangementet Lunsj i Gruva - seminarer i krysningsfeltet forskning, innovasjon og samfunnsnytte.  

 

Styringsgrupper:

  • Kapasitetsløftet "Mennesker i fremtidige havromsoperasjoner" (MIDAS)
  • Styringsgruppen for campussamling P1

 

Kompetanseord

  • Innovasjonsledelse
  • Markedsføringsledelse
  • Markedskommunikasjon
  • Merkevarebygging
  • Prosjektledelse

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2013

  • Ressem, Magnus; Jakobsen, Tor Georg. (2013) Makrofaktorer, opinion og næringsvirksomhet.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Del av bok/rapport

  • Ressem, Magnus; Jakobsen, Tor Georg. (2013) Makrofaktorer, opinion og næringsvirksomhet.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Formidling

2010

  • Vitenskapelig foredrag
    Ressem, Magnus. (2010) Exploring consumer dishonesty on the Internet, from a social psychological perspective. NFB Research School Conference , Bodø 2010-09-02 - 2010-09-03

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo