Kris Kalkman
Publikasjoner
2023
-
Kalkman, Kris;
Høiseth, Marikken.
(2023)
Enhancing Seldom Heard Perspectives in Human-Centred Service Design for Health and Social Care Transformation.
Human-Centered Service Design for Healthcare Transformation. Development, Innovation, Change.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2019
-
Kalkman, Kris.
(2019)
"Barnehagelivet er ikke en selvfølge". En kvalitativ studie innføringstilbudets formål og nyankomne barns tilvenning i barnehagen.
Vente, håpe, leve. Familier på flukt møter norsk hverdagsliv.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kalkman, Kris;
Kibsgaard, Sonja.
(2019)
Innledning.
Vente, håpe, leve. Familier på flukt møter norsk hverdagsliv.
Innledning
-
Kalkman, Kris;
Kibsgaard, Sonja.
(2019)
Vente, Håpe, Leve - Familier på flukt møter norsk hverdagslivet.
Universitetsforlaget. 2019. ISBN 9788215031477.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2018
-
Kalkmann, Kris.
(2018)
Inkludering av nyankomne barn i barnehagen - spenningsfeltet mellom tilhørighet, likeverd, solidaritet og makt.
Barnehagens grunnsteiner. Formålet med barnehagen..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kalkmann, Kris;
Clark, Alison.
(2018)
Here we like playing princesses - newcomer migrant children`s transitions within day care: exploring role play as an indication of suitability and home and belonging.
Perspectives from young children on the margins.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2017
-
Kalkmann, Kris;
Clark, Alison.
(2017)
Here we like playing princesses–newcomer migrant children’s transitions within day care: exploring role play as an indication of suitability and home and belonging.
European Early Childhood Education Research Journal.
volum 25 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Kalkmann, Kris;
Haugen, Gry Mette D.;
Valenta, Marko.
(2017)
‘They need to … ’: Exploring practitioners’ attitudes in relation to newcomer migrant children’s needs in Norwegian day care.
Childhood.
volum 24 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Kalkmann, Kris;
Hopperstad, Marit Holm;
Valenta, Marko.
(2017)
‘Do you want this?’ Exploring newcomer migrant girls’ peer reception in Norwegian day care: Experiences with social exclusion through the exchange of self-made artefacts.
Contemporary Issues in Early Childhood.
volum 18 (1).
Vitenskapelig artikkel
2015
-
Kalkman, Kris;
Hopperstad, Marit Holm;
Valenta, Marko.
(2015)
It takes more than just saying hello. Recently arrived migrant children`s multimodal access strategies, and social positioning work in a Norwegian Kindergarten.
Lek og samspill i et mangfoldsperspektiv.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Kalkmann, Kris;
Clark, Alison.
(2017)
Here we like playing princesses–newcomer migrant children’s transitions within day care: exploring role play as an indication of suitability and home and belonging.
European Early Childhood Education Research Journal.
volum 25 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Kalkmann, Kris;
Haugen, Gry Mette D.;
Valenta, Marko.
(2017)
‘They need to … ’: Exploring practitioners’ attitudes in relation to newcomer migrant children’s needs in Norwegian day care.
Childhood.
volum 24 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Kalkmann, Kris;
Hopperstad, Marit Holm;
Valenta, Marko.
(2017)
‘Do you want this?’ Exploring newcomer migrant girls’ peer reception in Norwegian day care: Experiences with social exclusion through the exchange of self-made artefacts.
Contemporary Issues in Early Childhood.
volum 18 (1).
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Kalkman, Kris;
Kibsgaard, Sonja.
(2019)
Vente, Håpe, Leve - Familier på flukt møter norsk hverdagslivet.
Universitetsforlaget. 2019. ISBN 9788215031477.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Del av bok/rapport
-
Kalkman, Kris;
Høiseth, Marikken.
(2023)
Enhancing Seldom Heard Perspectives in Human-Centred Service Design for Health and Social Care Transformation.
Human-Centered Service Design for Healthcare Transformation. Development, Innovation, Change.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kalkman, Kris.
(2019)
"Barnehagelivet er ikke en selvfølge". En kvalitativ studie innføringstilbudets formål og nyankomne barns tilvenning i barnehagen.
Vente, håpe, leve. Familier på flukt møter norsk hverdagsliv.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kalkman, Kris;
Kibsgaard, Sonja.
(2019)
Innledning.
Vente, håpe, leve. Familier på flukt møter norsk hverdagsliv.
Innledning
-
Kalkmann, Kris.
(2018)
Inkludering av nyankomne barn i barnehagen - spenningsfeltet mellom tilhørighet, likeverd, solidaritet og makt.
Barnehagens grunnsteiner. Formålet med barnehagen..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kalkmann, Kris;
Clark, Alison.
(2018)
Here we like playing princesses - newcomer migrant children`s transitions within day care: exploring role play as an indication of suitability and home and belonging.
Perspectives from young children on the margins.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kalkman, Kris;
Hopperstad, Marit Holm;
Valenta, Marko.
(2015)
It takes more than just saying hello. Recently arrived migrant children`s multimodal access strategies, and social positioning work in a Norwegian Kindergarten.
Lek og samspill i et mangfoldsperspektiv.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Formidling
2022
-
Faglig foredragKalkman, Kris; Kibsgaard, Sonja. (2022) Vente, håpe, leve - familier på flukt møter norsk hverdagsliv. Friminuttet . NTNU; Lysholmbiblioteket. 2022-04-19 - 2022-04-19.
-
Vitenskapelig foredragLyngseth, Else Johansen; Kalkman, Kris; Smeby, Kristine Warhuus; Schanke, Tuva. (2022) Norwegian caregivers’ perspectives on institutional practices and changes in childhood transitioning from kindergarten to school. NERA pre-konferansen 2022 . The Nordic Educational Research Association (NERA); Reyjarvik, Island. 2022-05-31 - 2022-06-01.
-
Vitenskapelig foredragLyngseth, Else Johansen; Smeby, Kristine Warhuus; Kalkman, Kris; Schanke, Tuva. (2022) Norwegian parents' experiences of collaboration with ECEC and school in the transition to school. EECERA konference . European Early Childhood Education Research Association (EECERA); University of Strathclyde, Glasgow, UK. 2022-08-23 - 2022-08-26.
2019
-
Faglig foredragKalkman, Kris. (2019) Key note speaker at International Step by Step Association (June 2019) in the Netherlands. Theme: Early childhood and Care for Refugee Children. International Step by Step Association . International Step by Step Association; Leiden. 2019-06-17 - 2019-06-17.
2018
-
Faglig foredragKalkman, Kris. (2018) Barn med flyktningbakgrunn i barnehagen. PhD kurs . Nasjonal forskerskole for lærerutdanning; Trondheim. 2018-09-10 - 2018-09-10.
-
Faglig foredragKalkman, Kris. (2018) Deltakende forskning med unge barn som har flyktning bakgrunn. Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL). . NAFOL; Trondheim. 2018-08-20 - 2018-08-20.
2017
-
Vitenskapelig foredragKalkman, Kris. (2017) Barnehagen som en integrerings- og inkluderingsarena for nyankomne barn med flyktningbakgrunn. Kompetanse for Mangfold, erfaringsdeling og veier videre . OsloMet; Oslo. 2017-11-10 - 2017-11-10.
-
Faglig foredragKalkman, Kris. (2017) Barnehagen som integrerings- og inkluderingsarena for nyankomne barn med flyktningbakgrunn. Seminar om kulturelt mangfold i barnehagen . Universitet i Agder; Agder. 2017-08-15 - 2017-08-15.
2015
-
PosterKalkman, Kris. (2015) Do you want this? – a study on the meaning of resettled migrant children’s gift offering in daycare. 25th EECERA ANNUAL CONFERENCE ‘INNOVATION, EXPERIMENTATION AND ADVENTURE IN EARLY CHILDHOOD' . EECERA; Barcelona. 2015-09-07 - 2015-09-10.
2013
-
Vitenskapelig foredragKalkman, Kris. (2013) Childhood and Migration. International Metropolis Conference . NTNU Samfunnsforskning avdeling Mangfold og Inkludering; Tampere. 2013-09-09 - 2013-09-13.