Kari Anne Flem Røren
Om
- SALSA undervisningsdesign (Røren, K., Solbjørg, O., Jacobsen, T., Høivik, T., 2018-2023)
- Evaluering av læringsareal A2 på Øya Helsehus (2021-2023)
- Master, IKT i læring (2021)
- Følgeforskning på flercampusundervisning, SALTO/SALTO MORTALE, NTNU (2019-2021)
- Pedagogisk prosjektledelse, "Interaktive læringsareal i tverrcampus-løsning" i Digitaliseringsprogrammet (2019)
- Webinarfestivalen 2018, programrådsleder og teknisk ansvar
- Ansvar for digitale opplæringsressurser, Blackboard som eLS ved NTNU (2016-2017)
- Prosjektleder e-læring, Høgskolen i Ålesund/NTNU (April 2015-Mars 2017)
- Adjunkt m/14 års undervisningserfaring, Informatikk, tysk og matematikk (2000-2015)
- PPU (2000-2002)
- Cand.Mag., NTNU (2000)
Kompetanseord
- Digitale læringsarenaer
- Digitale læringsressurser
- Flercampus undervisning
- IKT i undervisning
- IKT og læring
- Informasjonsteknologi
- Læringsareal evaluering
- Læringsfellesskap
- Læringssystem
- Micro-credentials
- Nettbasert undervisning
- Pedagogisk utviklingsarbeid
- Prosjektledelse
- Prosjektleder
- Relasjonelle aspekter ved læring
- SALSA undervisningsdesign
- Undervisning
- Undervisningsdesign
Publikasjoner
2024
-
De Caro-Barek, Veruska;
Lysne, Dag Atle;
Støckert, Robin;
Solbjørg, Ole Kristen;
Røren, Kari Anne Flem.
(2024)
Places of Learning: A Discussion of Radcliffe’s Framework for Learning Spaces in Light of Merleau-Ponty’s Phenomenology.
Nordic Studies in Education
Vitenskapelig artikkel
2023
-
Korpås, Guri Sivertsen;
Andersen, Trine Højberg;
Kahrs, Magnus Strøm;
Hansen, Gabrielle;
Røren, Kari Anne Flem.
(2023)
Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment.
Société européenne pour la formation des ingénieurs (SEFI)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Lysne, Dag Atle;
De Caro-Barek, Veruska;
Støckert, Robin;
Røren, Kari Anne Flem;
Solbjørg, Ole Kristen;
Nykvist, Shaun S.
(2023)
Students' motivation and ownership in a cross-campus and online setting.
Frontiers in Education
Vitenskapelig artikkel
-
de Caro-Barek, Veruska;
Lysne, Dag Atle;
Støckert, Robin;
Solbjørg, Ole Kristen;
Røren, Kari Anne Flem.
(2023)
Dynamic learning spaces—dynamic pedagogy. Students’ voices from a master’s program focusing on student active learning in a cross-institution two-campus organization.
Frontiers in Education
Vitenskapelig artikkel
2022
-
de Caro-Barek, Veruska;
Lysne, Dag Atle;
Støckert, Robin;
Røren, Kari Anne Flem;
Solbjørg, Ole Kristen.
(2022)
Multi-campus learning arenas for student active learning in higher education: a somersault into the future.
INTED Proceedings
Vitenskapelig artikkel
2021
-
Røren, Kari Anne Flem;
Nilsen, Anders Grov.
(2021)
Tilrettelegging for studentaktivitet og interaksjon i nettbasert undervisning :En kasusstudie av et utvalg lærerutdanneres erfaringer med Covid-19 omlegging av undervisning.
Høgskulen på Vestlandet
Høgskulen på Vestlandet
Mastergradsoppgave
Tidsskriftspublikasjoner
-
De Caro-Barek, Veruska;
Lysne, Dag Atle;
Støckert, Robin;
Solbjørg, Ole Kristen;
Røren, Kari Anne Flem.
(2024)
Places of Learning: A Discussion of Radcliffe’s Framework for Learning Spaces in Light of Merleau-Ponty’s Phenomenology.
Nordic Studies in Education
Vitenskapelig artikkel
-
Lysne, Dag Atle;
De Caro-Barek, Veruska;
Støckert, Robin;
Røren, Kari Anne Flem;
Solbjørg, Ole Kristen;
Nykvist, Shaun S.
(2023)
Students' motivation and ownership in a cross-campus and online setting.
Frontiers in Education
Vitenskapelig artikkel
-
de Caro-Barek, Veruska;
Lysne, Dag Atle;
Støckert, Robin;
Solbjørg, Ole Kristen;
Røren, Kari Anne Flem.
(2023)
Dynamic learning spaces—dynamic pedagogy. Students’ voices from a master’s program focusing on student active learning in a cross-institution two-campus organization.
Frontiers in Education
Vitenskapelig artikkel
-
de Caro-Barek, Veruska;
Lysne, Dag Atle;
Støckert, Robin;
Røren, Kari Anne Flem;
Solbjørg, Ole Kristen.
(2022)
Multi-campus learning arenas for student active learning in higher education: a somersault into the future.
INTED Proceedings
Vitenskapelig artikkel
Del av bok/rapport
-
Korpås, Guri Sivertsen;
Andersen, Trine Højberg;
Kahrs, Magnus Strøm;
Hansen, Gabrielle;
Røren, Kari Anne Flem.
(2023)
Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment.
Société européenne pour la formation des ingénieurs (SEFI)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Røren, Kari Anne Flem;
Nilsen, Anders Grov.
(2021)
Tilrettelegging for studentaktivitet og interaksjon i nettbasert undervisning :En kasusstudie av et utvalg lærerutdanneres erfaringer med Covid-19 omlegging av undervisning.
Høgskulen på Vestlandet
Høgskulen på Vestlandet
Mastergradsoppgave
Formidling
2024
-
Faglig foredragKorpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem; Kahrs, Magnus Strøm. (2024) Roller i rom for læring, Workshop om undervisningsrom tilrettelagt for studentaktivitet. Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning Nasjonal nettverkskonferanse i universitets- og høgskolepedagogikk , Trondheim 2024-06-05 -
2023
-
Faglig foredragKorpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment. European Society for Engineering Education 51st annual conference of the European Society for Enginering Education (SEFI) , Dublin 2023-09-11 - 2023-09-14
-
Vitenskapelig foredragKorpås, Guri Sivertsen; Røren, Kari Anne Flem; Hansen, Gabrielle; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm. (2023) Hva trengs for at rom, undervisning og roller spiller på lag? Undervisningsrom tilrettelagt for studentaktivitet, workshop. NTNU Læringsfestivalen , Trondheim 2023-05-08 - 2023-05-09
-
Vitenskapelig foredragKorpås, Guri Sivertsen; Røren, Kari Anne Flem; Hansen, Gabrielle; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2023) Learning spaces for student active learning: how to succeed, workshop. DUN, Dansk Universitetspædagogisk Netværk DUN Konferencen 2023 , Kolding 2023-05-24 - 2023-05-25
2022
-
Vitenskapelig foredragde Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen. (2022) Multi-campus learning arenas for student active learning in higher education: a somersault into the future. IATED 16th International Technology, Education and Development Conference. , Valencia 2022-03-07 - 2022-03-08
2021
-
Vitenskapelig foredragRøren, Kari Anne Flem; Nilsen, Anders Grov. (2021) How do teacher educators experience the transition from on- to off-campus teaching during covid-19?. NFPF NERA 2021 , Odense 2021-11-03 - 2021-11-05
-
Vitenskapelig foredragDe Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen. (2021) Likeverdig og fleksibel flercampus-undervisning. Stemmer fra SALTO og SALTOMORTALE. NTNU Webinarfestivalen 2021 , NTNU 2021-11-24 - 2021-11-24