Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Kari Anne Flem Røren

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Kari Anne Flem Røren

Seniorrådgiver
Avdeling for utdanning

karianne.f.roren@ntnu.no
Ankeret, F413, Ålesund
Om Publikasjoner Formidling

Om

  • ENHANCE+ Mikrokvalifikasjoner
    SALSA undervisningsdesign (Røren, K., Solbjørg, O., Jacobsen, T., Høivik, T., 2018-2023)
  • Evaluering av læringsareal A2 på Øya Helsehus (2021-2023)
  • Master, IKT i læring (2021)
  • Følgeforskning på flercampusundervisning, SALTO/SALTO MORTALE, NTNU (2019-2021)
  • Pedagogisk prosjektledelse, "Interaktive læringsareal i tverrcampus-løsning" i Digitaliseringsprogrammet (2019)
  • Webinarfestivalen 2018, programrådsleder og teknisk ansvar
  • Ansvar for digitale opplæringsressurser, Blackboard som eLS ved NTNU (2016-2017)
  • Prosjektleder e-læring, Høgskolen i Ålesund/NTNU (April 2015-Mars 2017)
  • Adjunkt m/14 års undervisningserfaring, Informatikk, tysk og matematikk (2000-2015)
  • PPU (2000-2002)
  • Cand.Mag., NTNU (2000)

Kompetanseord

  • Digitale læringsarenaer
  • Digitale læringsressurser
  • Flercampus undervisning
  • IKT i undervisning
  • IKT og læring
  • Informasjonsteknologi
  • Læringsareal evaluering
  • Læringsfellesskap
  • Læringssystem
  • Mikro-kvalifikasjoner/Micro-credentials
  • Nettbasert undervisning
  • Pedagogisk utviklingsarbeid
  • Prosjektledelse
  • Prosjektleder
  • Relasjonelle aspekter ved læring
  • SALSA undervisningsdesign
  • Undervisning
  • Undervisningsdesign

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2024

  • De Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Solbjørg, Ole Kristen; Røren, Kari Anne Flem. (2024) Places of Learning: A Discussion of Radcliffe’s Framework for Learning Spaces in Light of Merleau-Ponty’s Phenomenology. Nordic Studies in Education
    Vitenskapelig artikkel

2023

  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment. Société européenne pour la formation des ingénieurs (SEFI)
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Lysne, Dag Atle; De Caro-Barek, Veruska; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen; Nykvist, Shaun S. (2023) Students' motivation and ownership in a cross-campus and online setting. Frontiers in Education
    Vitenskapelig artikkel
  • de Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Solbjørg, Ole Kristen; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Dynamic learning spaces—dynamic pedagogy. Students’ voices from a master’s program focusing on student active learning in a cross-institution two-campus organization. Frontiers in Education
    Vitenskapelig artikkel

2022

  • de Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen. (2022) Multi-campus learning arenas for student active learning in higher education: a somersault into the future. INTED Proceedings
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Røren, Kari Anne Flem; Nilsen, Anders Grov. (2021) Tilrettelegging for studentaktivitet og interaksjon i nettbasert undervisning :En kasusstudie av et utvalg lærerutdanneres erfaringer med Covid-19 omlegging av undervisning. Høgskulen på Vestlandet Høgskulen på Vestlandet
    Mastergradsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • De Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Solbjørg, Ole Kristen; Røren, Kari Anne Flem. (2024) Places of Learning: A Discussion of Radcliffe’s Framework for Learning Spaces in Light of Merleau-Ponty’s Phenomenology. Nordic Studies in Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Lysne, Dag Atle; De Caro-Barek, Veruska; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen; Nykvist, Shaun S. (2023) Students' motivation and ownership in a cross-campus and online setting. Frontiers in Education
    Vitenskapelig artikkel
  • de Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Solbjørg, Ole Kristen; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Dynamic learning spaces—dynamic pedagogy. Students’ voices from a master’s program focusing on student active learning in a cross-institution two-campus organization. Frontiers in Education
    Vitenskapelig artikkel
  • de Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen. (2022) Multi-campus learning arenas for student active learning in higher education: a somersault into the future. INTED Proceedings
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment. Société européenne pour la formation des ingénieurs (SEFI)
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Røren, Kari Anne Flem; Nilsen, Anders Grov. (2021) Tilrettelegging for studentaktivitet og interaksjon i nettbasert undervisning :En kasusstudie av et utvalg lærerutdanneres erfaringer med Covid-19 omlegging av undervisning. Høgskulen på Vestlandet Høgskulen på Vestlandet
    Mastergradsoppgave

Formidling

2024

  • Faglig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem; Kahrs, Magnus Strøm. (2024) Roller i rom for læring, Workshop om undervisningsrom tilrettelagt for studentaktivitet. Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning Nasjonal nettverkskonferanse i universitets- og høgskolepedagogikk , Trondheim 2024-06-05 -

2023

  • Faglig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment. European Society for Engineering Education 51st annual conference of the European Society for Enginering Education (SEFI) , Dublin 2023-09-11 - 2023-09-14
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Røren, Kari Anne Flem; Hansen, Gabrielle; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm. (2023) Hva trengs for at rom, undervisning og roller spiller på lag? Undervisningsrom tilrettelagt for studentaktivitet, workshop. NTNU Læringsfestivalen , Trondheim 2023-05-08 - 2023-05-09
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Røren, Kari Anne Flem; Hansen, Gabrielle; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2023) Learning spaces for student active learning: how to succeed, workshop. DUN, Dansk Universitetspædagogisk Netværk DUN Konferencen 2023 , Kolding 2023-05-24 - 2023-05-25

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    de Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen. (2022) Multi-campus learning arenas for student active learning in higher education: a somersault into the future. IATED 16th International Technology, Education and Development Conference. , Valencia 2022-03-07 - 2022-03-08

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Røren, Kari Anne Flem; Nilsen, Anders Grov. (2021) How do teacher educators experience the transition from on- to off-campus teaching during covid-19?. NFPF NERA 2021 , Odense 2021-11-03 - 2021-11-05
  • Vitenskapelig foredrag
    De Caro-Barek, Veruska; Lysne, Dag Atle; Støckert, Robin; Røren, Kari Anne Flem; Solbjørg, Ole Kristen. (2021) Likeverdig og fleksibel flercampus-undervisning. Stemmer fra SALTO og SALTOMORTALE. NTNU Webinarfestivalen 2021 , NTNU 2021-11-24 - 2021-11-24

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo