Jens Barland
Publikasjoner
2022
-
Bakke, Nils Arne;
Barland, Jens.
(2022)
Disruptive Innovations and Paradigm Shifts in Journalism as a Business: From Advertisers First to Readers First and Traditional Operational Models to the AI Factory.
Sage Open.
volum 12 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Konow Lund, Maria;
Mtchedlidze, Junai;
Barland, Jens.
(2022)
Organizational and Occupational Innovation when Implementing a Covid-19 Live Tracker in VG Newsroom.
Journalism Practice.
Vitenskapelig artikkel
2021
-
Bakke, Nils Arne;
Rasmussen, Sturle W.;
Barland, Jens.
(2021)
Digital Transformasjon og paradigmeskifte i avisbransjen. Hvordan kan tradisjonelle aviser lykkes?.
Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse.
volum 24 (06/2021).
Vitenskapelig artikkel
-
Olsen, Ragnhild Kristine;
Kalsnes, Bente;
Barland, Jens.
(2021)
Do Small Streams Make a Big River? Detailing the Diversification of Revenue Streams in Newspapers’ Transition to Digital Journalism Businesses.
Digital Journalism.
Vitenskapelig artikkel
-
Stafseng, Terje;
Barland, Jens.
(2021)
Bransjerelaterte læringsaktiviteter i medie- og designfag - Praksis og involvering med arbeidslivet scorer høyt hos studentene.
Norsk Medietidsskrift.
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Bakke, Nils Arne;
Barland, Jens;
Fetveit, Arild.
(2020)
Business Model Transformation of Legacy Newspapers in The Age of The Digital Attention Economy.
Ledelse av mennesker i det nye arbeidslivet.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2019
-
Barland, Jens.
(2019)
Mediene i en brytingstid: Kaos og muligheter.
Det Nye Digitale Norge.
publications.POPVIT_KAPITTEL
-
Barland, Jens.
(2019)
Redaktøren - toppleder eller reportasjeleder?.
2019.
Rapport
-
Brurås, Svein;
Barland, Jens.
(2019)
Sponsing av journalistikk.
2019. ISBN 978-82-7661-342-1.
Rapport
-
Kvalheim, Nina;
Barland, Jens.
(2019)
Commercialization of Journalism.
Oxford Research Encyclopedia: Communication.
Faglig kapittel
2018
-
Barland, Jens.
(2018)
Cyberkrigen er her.
Forsvarets forum.
Anmeldelse
-
Barland, Jens.
(2018)
Hva er 'media'? Hva er medievitenskap? :.
Norsk Medietidsskrift.
volum 25 (2).
Leder
-
Barland, Jens.
(2018)
Kommando og kultur.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2018)
Muligheter i mediekaoset.
Oppland arbeiderblad.
Kronikk
2017
-
Barland, Jens.
(2017)
Bredden i medieforskningen.
Norsk Medietidsskrift.
volum 24 (4).
Leder
-
Barland, Jens.
(2017)
Dronene tar over.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2017)
Fra tull til trussel. Kan sosiale medier utløse krig?.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2017)
Gratulerer til Bergen – nå venter vi på resultatene.
Norsk Medietidsskrift.
volum 24 (1).
Leder
-
Barland, Jens.
(2017)
NMT i et tidsskifte.
Norsk Medietidsskrift.
volum 24 (1).
Leder
2016
-
Barland, Jens.
(2016)
Innholdsmarkedsføring – trend, konsept og kontekst.
Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2016)
Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis.
Cappelen Damm Akademisk. 2016. ISBN 978-82-02-53049-5.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Barland, Jens.
(2016)
Jens Barland: «Fire grunner til at Amedias nye stiftelse er en drømmeeier».
Medier24.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2016)
Konflikter mellom journalistikk og innholdsmarkedsføring.
Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2016)
Tekstreklame. Digitaliseringen løfter frem igjen journalistikkens eldste problem.
Nordicom Information.
volum 38 (1).
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Barland, Jens.
(2016)
VGs jakt på ny presseetikk.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2016)
Vådeblinkskudd.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens;
Nystrøm, Sofie.
(2016)
Er brukerne overfølsomme?.
Dagens næringsliv.
Kronikk
2015
-
Barland, Jens.
(2015)
Innovation for New Revenue Streams from Digital Readers: The Case of VG+.
The Journal of Media Innovations.
volum 2 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Barland, Jens.
(2015)
Journalistikk møter innholdsmarkedsføring: Nye penger – nye utfordringer.
2015.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2015)
Jurnalistikk som selger.
Entreprenørskap og ledelse i media.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2015)
Oversikt over profesjonaliseringen av journalistene.
Norsk Medietidsskrift.
volum 22 (2).
Anmeldelse
-
Barland, Jens.
(2015)
Redaktørene får tøffere krav fra begge sider.
Entreprenørskap og ledelse i media.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens;
Olsen, Ragnhild.
(2015)
Innholdsmarkedsføring testet på lesere av nettaviser.
2015. ISBN 978-82-8340-024-3. Høgskolen i Gjøviks rapportserie (5/2015).
Rapport
-
Vaagan, Robert Wallace;
Barland, Jens.
(2015)
Entreprenørskap og ledelse i media.
Entreprenørskap og ledelse i media.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Vaagan, Robert Wallace;
Barland, Jens.
(2015)
Entreprenørskap og ledelse i media.
Cappelen Damm Akademisk. 2015. ISBN 978820244782-3.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2014
-
Bang, Tor;
Barland, Jens;
Krumsvik, Arne H.;
Roppen, Johann;
Solvoll, Mona K.
(2014)
Brukerinvolvering: fra passive mottakere til aktive produsenter.
Medieøkonomi: Konflikt og samspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2014)
Medieproduktet – Økonomisk logikk i journalistens hverdag.
Medieøkonomi: Konflikt og samspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2014)
Proffere PR presser pressen.
2014.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2014)
Samfunnsregnskapet ble utviklet av lokalavisene.
Innovasjon og verdiskaping i lokale medier.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2013
-
Barland, Jens.
(2013)
Editor’s Sharpen Their Ideological Profiles.
2013.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2013)
Innovasjon av inntekter: Journalistikk som bygger kunderelasjoner.
Journalistica.
Vitenskapelig artikkel
-
Barland, Jens.
(2013)
Innovation of new revenue streams in digital media : journalism as customer relationship.
Nordicom Review.
volum 34 (special).
Vitenskapelig artikkel
-
Barland, Jens.
(2013)
Redaktøren skjerper sin ideologiske profil.
2013.
Rapport
2012
-
Barland, Jens.
(2012)
Fet av slanking. Om VGs Vektklubb.
Nytt på nett og brett. Journalistikk i forandring.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2012)
Journalistikk for markedet. Redaksjonell produktutvikling i VG og Aftonbladet på papir og nett 1995-2010.
2012.
Doktorgradsavhandling
-
Barland, Jens.
(2012)
Journalistikk som selger.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2012)
Tekstreklame i en digital tid.
2012.
Rapport
2011
-
Barland, Jens.
(2011)
Journalistikken spisses i jakten på nye inntekter. Innovasjon i redaksjonene.
2011.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2011)
Sharpened in the Quest for New Income. Innovations in the Newsroom.
2011.
Rapport
Tidsskriftspublikasjoner
-
Bakke, Nils Arne;
Barland, Jens.
(2022)
Disruptive Innovations and Paradigm Shifts in Journalism as a Business: From Advertisers First to Readers First and Traditional Operational Models to the AI Factory.
Sage Open.
volum 12 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Konow Lund, Maria;
Mtchedlidze, Junai;
Barland, Jens.
(2022)
Organizational and Occupational Innovation when Implementing a Covid-19 Live Tracker in VG Newsroom.
Journalism Practice.
Vitenskapelig artikkel
-
Bakke, Nils Arne;
Rasmussen, Sturle W.;
Barland, Jens.
(2021)
Digital Transformasjon og paradigmeskifte i avisbransjen. Hvordan kan tradisjonelle aviser lykkes?.
Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse.
volum 24 (06/2021).
Vitenskapelig artikkel
-
Olsen, Ragnhild Kristine;
Kalsnes, Bente;
Barland, Jens.
(2021)
Do Small Streams Make a Big River? Detailing the Diversification of Revenue Streams in Newspapers’ Transition to Digital Journalism Businesses.
Digital Journalism.
Vitenskapelig artikkel
-
Stafseng, Terje;
Barland, Jens.
(2021)
Bransjerelaterte læringsaktiviteter i medie- og designfag - Praksis og involvering med arbeidslivet scorer høyt hos studentene.
Norsk Medietidsskrift.
Vitenskapelig artikkel
-
Barland, Jens.
(2018)
Cyberkrigen er her.
Forsvarets forum.
Anmeldelse
-
Barland, Jens.
(2018)
Hva er 'media'? Hva er medievitenskap? :.
Norsk Medietidsskrift.
volum 25 (2).
Leder
-
Barland, Jens.
(2018)
Kommando og kultur.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2018)
Muligheter i mediekaoset.
Oppland arbeiderblad.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2017)
Bredden i medieforskningen.
Norsk Medietidsskrift.
volum 24 (4).
Leder
-
Barland, Jens.
(2017)
Dronene tar over.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2017)
Fra tull til trussel. Kan sosiale medier utløse krig?.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2017)
Gratulerer til Bergen – nå venter vi på resultatene.
Norsk Medietidsskrift.
volum 24 (1).
Leder
-
Barland, Jens.
(2017)
NMT i et tidsskifte.
Norsk Medietidsskrift.
volum 24 (1).
Leder
-
Barland, Jens.
(2016)
Jens Barland: «Fire grunner til at Amedias nye stiftelse er en drømmeeier».
Medier24.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2016)
Tekstreklame. Digitaliseringen løfter frem igjen journalistikkens eldste problem.
Nordicom Information.
volum 38 (1).
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Barland, Jens.
(2016)
VGs jakt på ny presseetikk.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2016)
Vådeblinkskudd.
Forsvarets forum.
Kronikk
-
Barland, Jens;
Nystrøm, Sofie.
(2016)
Er brukerne overfølsomme?.
Dagens næringsliv.
Kronikk
-
Barland, Jens.
(2015)
Innovation for New Revenue Streams from Digital Readers: The Case of VG+.
The Journal of Media Innovations.
volum 2 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Barland, Jens.
(2015)
Oversikt over profesjonaliseringen av journalistene.
Norsk Medietidsskrift.
volum 22 (2).
Anmeldelse
-
Barland, Jens.
(2013)
Innovasjon av inntekter: Journalistikk som bygger kunderelasjoner.
Journalistica.
Vitenskapelig artikkel
-
Barland, Jens.
(2013)
Innovation of new revenue streams in digital media : journalism as customer relationship.
Nordicom Review.
volum 34 (special).
Vitenskapelig artikkel
-
Barland, Jens.
(2012)
Journalistikk som selger.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
Bøker
-
Barland, Jens.
(2016)
Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis.
Cappelen Damm Akademisk. 2016. ISBN 978-82-02-53049-5.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Vaagan, Robert Wallace;
Barland, Jens.
(2015)
Entreprenørskap og ledelse i media.
Cappelen Damm Akademisk. 2015. ISBN 978820244782-3.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Del av bok/rapport
-
Bakke, Nils Arne;
Barland, Jens;
Fetveit, Arild.
(2020)
Business Model Transformation of Legacy Newspapers in The Age of The Digital Attention Economy.
Ledelse av mennesker i det nye arbeidslivet.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2019)
Mediene i en brytingstid: Kaos og muligheter.
Det Nye Digitale Norge.
publications.POPVIT_KAPITTEL
-
Kvalheim, Nina;
Barland, Jens.
(2019)
Commercialization of Journalism.
Oxford Research Encyclopedia: Communication.
Faglig kapittel
-
Barland, Jens.
(2016)
Innholdsmarkedsføring – trend, konsept og kontekst.
Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2016)
Konflikter mellom journalistikk og innholdsmarkedsføring.
Innholdsmarkedsføring. Konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2015)
Jurnalistikk som selger.
Entreprenørskap og ledelse i media.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2015)
Redaktørene får tøffere krav fra begge sider.
Entreprenørskap og ledelse i media.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Vaagan, Robert Wallace;
Barland, Jens.
(2015)
Entreprenørskap og ledelse i media.
Entreprenørskap og ledelse i media.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Bang, Tor;
Barland, Jens;
Krumsvik, Arne H.;
Roppen, Johann;
Solvoll, Mona K.
(2014)
Brukerinvolvering: fra passive mottakere til aktive produsenter.
Medieøkonomi: Konflikt og samspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2014)
Medieproduktet – Økonomisk logikk i journalistens hverdag.
Medieøkonomi: Konflikt og samspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2014)
Samfunnsregnskapet ble utviklet av lokalavisene.
Innovasjon og verdiskaping i lokale medier.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Barland, Jens.
(2012)
Fet av slanking. Om VGs Vektklubb.
Nytt på nett og brett. Journalistikk i forandring.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Barland, Jens.
(2019)
Redaktøren - toppleder eller reportasjeleder?.
2019.
Rapport
-
Brurås, Svein;
Barland, Jens.
(2019)
Sponsing av journalistikk.
2019. ISBN 978-82-7661-342-1.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2015)
Journalistikk møter innholdsmarkedsføring: Nye penger – nye utfordringer.
2015.
Rapport
-
Barland, Jens;
Olsen, Ragnhild.
(2015)
Innholdsmarkedsføring testet på lesere av nettaviser.
2015. ISBN 978-82-8340-024-3. Høgskolen i Gjøviks rapportserie (5/2015).
Rapport
-
Barland, Jens.
(2014)
Proffere PR presser pressen.
2014.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2013)
Editor’s Sharpen Their Ideological Profiles.
2013.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2013)
Redaktøren skjerper sin ideologiske profil.
2013.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2012)
Journalistikk for markedet. Redaksjonell produktutvikling i VG og Aftonbladet på papir og nett 1995-2010.
2012.
Doktorgradsavhandling
-
Barland, Jens.
(2012)
Tekstreklame i en digital tid.
2012.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2011)
Journalistikken spisses i jakten på nye inntekter. Innovasjon i redaksjonene.
2011.
Rapport
-
Barland, Jens.
(2011)
Sharpened in the Quest for New Income. Innovations in the Newsroom.
2011.
Rapport
Formidling
2019
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2019) Hvilken kompetanse kreves av fremtidens journalister? . Medier og rekruttering 2019 . Medier24; Åpen Scene, Oslo. 2019-10-17 - 2019-10-17.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2019) Innholdsmarkedsføring – muligheter og konflikter – og et blikk fremover. Forelesning for journaliststudenter . Nord universitet; Bodø. 2019-09-06 - 2019-09-06.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2019) Innholdsmarkedsføring – muligheter og konflikter – og et blikk på fremtidens medier. Forelesning for kommunikasjonsstudenter . Universitetet i Agder; Kristiansand. 2019-09-17 - 2019-09-17.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2019) Redaktøren - toppleder eller reportasjeleder? Presentasjon av forskningsprosjekt. Medieleder 2019 . Nosk Redaktørforening og Mediebedriftenes Landsforening; Bergen. 2019-05-08 - 2019-05-08.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2019) Sponsoring of Journalism - concerning revision of Code of Ethics of the Norwegian Press. NordMedia 2019 . Nordicom; Malmös universitet. 2019-08-21 - 2019-08-23.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2019) Språk i generasjoner. Aldring og helse . Oslo universitetssykehus, Helse Sørøst, Sykehuset i Vestfold; Oslo. 2019-12-03 - 2019-12-03.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2019) Utdanningene svarer mediebransjen (paneldebatt). DataSkup 2019 . SKUP (Stiftelsen for en Kritisk og Undersøkende Presse); Oslo, OsloMet. 2019-10-26 - 2019-10-26.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens; Kalsnes, Bente. (2019) Algoritmer - propagandaens viktigste våpen?. Nordiske mediedager 2019 . Nordiske mediedager; Bergen. 2019-05-08 - 2019-05-10.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens; Kalsnes, Bente. (2019) Algoritmer, nyheter og tillit. Fagseminar . Medietilsynet; Fredrikstad. 2019-11-20 - 2019-11-20.
2018
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2018) Content Marketing in News Media: Background, Opportunities and Challenges. WAN-IFRA Media Freedom and Democracy Programme 2016-2019 . Mizzima Media; Yangon. 2018-04-24 - 2018-04-24.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2018) Content Marketing in News Media: Background, Opportunities and Challenges. WAN-IFRA Media Freedom and Democracy Programme 2016-2019 . The Phnom Penh Post; Phnom Penh. 2018-04-26 - 2018-04-26.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2018) Fake News – falske nyheter. Hva det er – og hva som står på spill. Fagdag i skole . Gjøvik videregående skole; Gjøvik. 2018-03-20 - 2018-03-20.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2018) Fra studieplass til arbeidsplass. Grafisk mot 2019 . IGM, Grafisk bransjeforening og Fellesforbundet; Gjøvik. 2018-01-11 - 2018-01-12.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) How algorithms affect our democracy. Debatt il tilknytning til arrangement i Festspillene i Bergen . Festpillene i Bergen; Bergen. 2018-05-26 - 2018-05-26.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Hvordan digitalisere 150 årganger med Aftenposten? Erfaringer fra et pilotprosjekt. Nå blir mediehistorien digital. Hva gjør vi med det? . Norsk mediehistorisk forening og Nasjonalbiblioteket; Nasjonalbiblioteket, Oslo. 2018-03-13 - 2018-03-13.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2018) Hvordan oppfattes stiftelsen Rettferd for taperne utenfra? Fra et medieblikk. Jubileumsarrangement 25 års jubileum . Stiftelsen rettferd for taperne; Gjøvik. 2018-09-15 - 2018-09-15.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Innholdsmarkedsføring: konsept og konflikter – og et blikk inn i fremtiden. Forelesning . Nord universitet; Bodø. 2018-08-29 - 2018-08-29.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Innholdsmarkedsføring: muligheter, konflikter, nye trender. Forelesning . OsloMet – Storbyuniversitetet; OsloMet. 2018-02-27 - 2018-02-27.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Journalistikk og/eller PR – norske mediebransjer i endring. Forelesning . Universitetet i Agder; Kristiansand. 2018-09-11 - 2018-09-11.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Journalistikken i en digital brytningstid. Utfordringer i sosiale mediers tidsalder . Høgskulen i Volda; Sagafjord Hotel. 2018-11-20 - 2018-11-21.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Journalistikken i en digital framtid:Kaos og muligheter. Konferanse om journalistikk . Arbeiderbevegelsens Presseforbund; X Meeting Point, Skedsmo. 2018-10-15 - 2018-10-16.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Kaos og muligheter for fremtidens medier. Medieforskerkonferansen 2018 . Norsk medieforskerlag; Bodø. 2018-10-18 - 2018-10-19.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Kommunikasjon, medier og samfunn: Innholdsmarkedsføring – når «alle» blir som mediebedrifter. Forelesning . Høgskolen i Innlandet; Lillehammer. 2018-09-20 - 2018-09-20.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Medias påvirkningskraft. Debattmøte . Studentersamfunnet i Bergen; Det Akademiske Kvarter. 2018-01-30 - 2018-01-30.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2018) Mitt Aftenblad – møt Aftenbladets sjefredaktører fra de siste 35 år. Debattmøte ifm. Stavanger Aftenblads 125 års jubileum . Stavanger Aftenblad; Stavanger. 2018-09-07 - 2018-09-07.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Pressen – fortsatt den 4. statsmakt?. Rotary medlemsmøte . Rotary Oslo Vest; Frogner, Oslo. 2018-03-07 - 2018-03-07.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Studiekvalitet som kollektiv prestasjon. Kvalitetsseminaret . NTNU i Gjøvik; Scandic Hafjell Hotell. 2018-10-11 - 2018-10-12.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2018) Utviklingen i forbrukerjournalistikken. DinSide.no - 20 års jubileum . DinSide; Oslo. 2018-04-13 - 2018-04-13.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2018) Vær relevant! Hvordan vi kan og bør gjøre oss relevante for journalister og mediene. Seminar for kommunikasjonsmedarbeidere ved NTNU . NTNU; Gjøvik. 2018-06-01 - 2018-06-01.
2017
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) A Free Online Newspaper Used for Building a Paid Online Newspaper - The case of VG+. Seminar for ledere i Frontier . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Yangon. 2017-01-23 - 2017-01-23.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) A case concerning online subscription in VG.no ( VG+ ). Seminar for ledere i 7Day Daily . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Yangon. 2017-01-20 - 2017-01-20.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Alle er gode. Hvordan finne frem det beste i studenten?. Kvalitetsseminar for NTNU i Gjøvik . NTNU; Meeting Point Hafjell, Øyer. 2017-10-12 - 2017-10-13.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Changing Strategies for Online Publishing of Journalism. NordMedia 2017 . NordMedia 2017; University of Tampere. 2017-08-17 - 2017-08-19.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Content Marketing in News Media – Background, Opportunities and Challenges. Seminar for Than Nien News . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Ho Chi Minh. 2017-01-18 - 2017-01-18.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Content Marketing in News Media – Background, Opportunities and Challenges - for 7Day Daily. Seminar for ledere i 7Day Daily . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Yangon. 2017-01-20 - 2017-01-20.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Content Marketing in News Media – Background, Opportunities and Challenges - presentation for Frontier. Seminar for ledere i Frontier . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Yangon. 2017-01-21 - 2017-01-21.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Digital transformation for news media. For ansatte i Thanh Nien News . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Ho Chi Minh. 2017-01-17 - 2017-01-17.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Fake News – falske nyheter - innledning til debatt. Debatt om "fake news" . Sør-Trøndelag Fylkesbibliotek og Trondheim Folkebibliotek; Trondheim Folkebibliotek, Trondheim. 2017-08-17 - 2017-08-17.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Forretningsmodeller i media. Erosjon og innovasjon. Gjesteforelesning for kurset ARB1402 . IMK, UiO; Universitetet i Oslo. 2017-02-20 - 2017-02-20.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Geomatikkdagene: Rammebetingelser i endring (ordstyrer på debatt). Geomatikkdagene 2017 . Geo Forum, Organisasjon for geomatikk; Lillehammer. 2017-03-28 - 2017-03-30.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Hvordan undervise i innholdsmarkedsføring?. Seminar for Institutt for journalistikk og mediefag, HiOA . Institutt for journalistikk og mediefag, HiOA; Hotel Reenskau, Drøbak. 2017-01-04 - 2017-01-04.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Innholdsmarkedsføring – konsept, muligheter, konflikter. Gjesteforelesning. Gjesteforelesning for kurset JO212U . Fakultet for samfunnsvitenskap, Nord universitet; Nord universitet, Bodø. 2017-11-17 - 2017-11-17.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Innholdsmarkedsføring, hva oppnår man med det?. Fagkonferansen "Grafisk mot 2018" . Institutt for grafiske medier, og Grafisk bransjeforening; NTNU i Gjøvik. 2017-01-12 - 2017-01-12.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Innholdsmarkedsføring. Hvordan påvirker det grafisk bransje? Et forskningsblikk på medier i stor endring. Landsmøtet i Grafisk bransjeforening . Grafisk bransjeforening, Norsk Industri, NHO; Stavanger. 2017-09-09 - 2017-09-09.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Innovation of New Revenue Streams in Digital News Media. Utilizing traffic on journalism to build new business. Presentation for Frontier. Seminar for ledere i Frontier . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Yangon. 2017-01-23 - 2017-01-23.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Journalistikk og marked. Journalistikk, makt og mediebruk. Gjesteforelesning for kurset MEVIT1300 . IMK, UiO; Universitetet i Oslo. 2017-03-06 - 2017-03-06.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Journalistikk, kommers og teknologi – om hvordan journalistikken utfordres i den aktuelle medieutviklingen. Medlemsseminar . Presseveteranene; VG-auditoriet, Oslo. 2017-04-20 - 2017-04-20.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Market Challenges for Scandinavian Media. Guest lecture for master students in Nordic Media . IMK, UiO; Universitetet i Oslo. 2017-02-10 - 2017-02-10.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Om hvordan mediene blir endevendt i den digitale transformasjonen. Seminar for ansatte i KA . KA - Arbeidsgiverorganisasjon for kirkelige virksomheter; Oslo. 2017-03-14 - 2017-03-14.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2017) Political Economyand New Revenue Streams in Digital News Media. Guest lecture . Østfold UniversityCollege; Høgskolen i Østfold, Sarpsborg. 2017-03-02 - 2017-03-02.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Programmatic – tailor-made services online. Seminar for ledere i 7Day Daily . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Yangon. 2017-01-20 - 2017-01-20.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2017) Programmatic – tailor-made services online - presentation for Frontier. Seminar for ledere i Frontier . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Yangon. 2017-01-21 - 2017-01-21.
-
Faglig foredragBarland, Jens; Werring, Ole Andre. (2017) A converging roadmap scenario. Seminar for Than Nien News . WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers; Ho Chi Minh. 2017-01-17 - 2017-01-17.
-
IntervjuVettenranta, Soilikki; Barland, Jens. (2017) TV var forbudt - det tente Soilikki Vettenranta. Medialab NTNU [Internett]. 2017-10-09.
2016
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Content Marketing: Når journalistikken er kjøpt og betalt. Debattmøte . Nord universitet, Norsk Journalistlag og Avisa Nordland; Bodø. 2016-09-08 - 2016-09-08.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Dreper den nye reklamen troen på journalistikken?. Arendalsuka . Norsk Presseforbund, MBL og NJ; Arendal. 2016-08-18 - 2016-08-19.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Drivkrefter som endrer media. Seminar for styre og ledelse i Fagpressen . Fagpressen; Oslo. 2016-09-15 - 2016-09-15.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) En tverrfaglig bok om innholdsmarkedsføring. STM-symposiet 2016 . Senter for tverrfaglig medieforskning (STM), HiOA; Høgskolen i Oslo og Akershus, Oslo. 2016-04-22 - 2016-04-22.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Erfaringer med open access-utgivelse av boken «Innholdsmarkedsføring». Seminar for styret pluss noen inviterte i tillegg . Pressens faglitterære fond (PFF) og Bibliotekvederlagsfondet; Oslo. 2016-10-24 - 2016-10-24.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Fagpressens fortrinn. PUFF-konferansen 2016 . Fagpressen; Asker. 2016-04-15 - 2016-04-15.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Fagpresseredaktør i ulvetider. Kurs for redaktører . Fagpressen; Oslo. 2016-04-21 - 2016-04-21.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) Fem gode grunner til ikke å satse på innholdsmarkedsføring. Seminar for kommunikasjonsmedarbeidere i alle KDs underliggende virksomheter . Kunnskapsdepartementet; Oslo. 2016-10-25 - 2016-10-25.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Hodeløs journalistikk? Robotene tar saken!. Arendalsuka . Norsk Presseforbund, MBL og NJ; Arendal. 2016-08-18 - 2016-08-19.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) Innholdsmarkedsføring - det nye gullet eller bare enda et moteord?. Forelesning for kommunikasjonsstudenter . Høgskolen i Lillehammer; Lillehammer. 2016-09-22 - 2016-09-22.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) Innholdsmarkedsføring - konsept, muligheter, konflikter. Forelesning for journaliststudenter . Nord universitet; Bodø. 2016-09-08 - 2016-09-08.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) Innholdsmarkedsføring - konseptet, mulighetene, konfliktene. Forelesning for journaliststudenter . Høgskolen i Oslo og Akershus; Oslo. 2016-09-27 - 2016-09-27.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Innholdsmarkedsføring - og andre trender i mediehusene. Årsmøte med faglig seminar . Oppland Journalistlag (NJ); Beitostølen. 2016-10-15 - 2016-10-15.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) Market Challenges for Scandinavian Media. Gjesteforelesning for masterstudenter i Nordic Media . IMK, Universitetet i Oslo; Telenor, Fornebu. 2016-02-12 - 2016-02-12.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) Market Oriented Strategies in the Newsroom. Guest lecture for bachelor students . BI Norwegian Business School; Oslo. 2016-09-13 - 2016-09-13.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Mediene i endring. Kulturrådets årskonferanse . Kulturrådet; Stavanger. 2016-11-09 - 2016-11-10.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Om innholdsmarkedsføring. Fagseminar . Annonsørforeningen; Oslo. 2016-08-30 - 2016-08-30.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2016) Prosjektledelse i media som eget fagfelt. Medieforskerkonferansen 2016 . Norsk medieforskerlag og UiB; Bergen. 2016-10-20 - 2016-10-21.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Redaksjonelt entreprenørskap - om trender for innovasjon i mediehusene. Seminar for Nettverk for politisk kommunikasjon . Nettverk for politisk kommunikasjon; Oslo. 2016-10-18 - 2016-10-18.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Store trender og lokale medier. Seminar for alle ansatte og styret i Valdres Media . Valdres Media; Fagernes. 2016-08-23 - 2016-08-23.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2016) Utfordringer og muligheter for lokale medier. Seminar for alle ansatte i bedriften . Oppland Arbeiderblad; Gjøvik. 2016-11-23 - 2016-11-23.
2015
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Clashes Among Content Marketing and Journalism. The European Symposium on Media Policy 2015 . Centre for Interdisciplinary Media Research; Høgskolen i Oslo og Akershus, Oslo. 2015-11-20 - 2015-11-20.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2015) Content marketing. Svarte Natta . Norsk Journalistlag; Tromsø. 2015-11-14 - 2015-11-14.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Crowdfunding. Kan folket finansiere framtidas journalistikk?. Seminar om crowdfunding . Høgskolen i Oslo og Akershus; Høgskolen i Oslo og Akershus, Oslo. 2015-03-13 - 2015-03-13.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Den digitale transformasjonens muligheter. Årsmøte . Oplendenes redaktørforening; Gjøvik. 2015-06-02 - 2015-06-02.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Endret mediebruk – om trender i ledelse av virksomheter relatert til nye og gamle medier, og om entreprenørskap. Julearrangement for ansatte og kunder . Strålfors; Oslo. 2015-12-02 - 2015-12-02.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Er ingenting hellig lenger? Hvordan møter mediehusene den økonomiske situasjonen og de nye medievanene?. Landsmøtet i Norsk Journalistlag . Norsk Journalistlag; Fornebu. 2015-03-11 - 2015-03-11.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Friends and enemies. An institutional analysis of the rivalry between editors in news media and PR agents. NordMedia 2015 . Københavns Universitet; Købehavn. 2015-08-13 - 2015-08-13.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2015) Hva gjør innholdsmarkedsføring med journalistikken?. Sommerkonferansen . Stavanger journalistlag og Agder journalistlag; Stavanger. 2015-08-28 - 2015-08-29.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Innholdsmarkedsføring. Forelesning for journaliststudenter . Høgskolen i Oslo og Akershus; Høgskolen i Oslo og Akershus, Oslo. 2015-09-16 - 2015-09-16.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Innholdsmarkedsføring og journalistikk – muligheter og risiko. Seminar for øverste ledere i nordiske lands journalistforeninger . Norsk Journalistlag; Oslo. 2015-12-16 - 2015-12-16.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Journalistikk i skvis og vekst. Landsmøte . Arbeiderbevegelsens Presseforbund; Gardermoen. 2015-04-27 - 2015-04-27.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Journalistikk og markedet. Forelesninger for bachelorstudenter i medievitenskap . IMK, Universitetet i Oslo; Auditorium Simula, Ole Johan Dahls hus, Universitetet i Oslo. 2015-03-10 - 2015-03-10.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Market Challenges for Scandinavian Media. Forelesninger for masterstudenter i Nordic Media . IMK, Universitetet i Oslo; Telenor, Fornebu. 2015-01-06 - 2015-01-06.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Market Oriented Strategies in the Newsroom. Lecture for bachelor students . Norwegian Business School (BI); BI, Nydalen, Oslo. 2015-09-08 - 2015-09-08.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2015) Megatrender, utviklingstrekk og nye forretningsmodeller i mediebransjen. Muligheter og utfordringer for nettavisene forskning.no og ScienceNordic. Styreseminar . Forskning.no; Universitetet i Agder, Kristiansand. 2015-11-03 - 2015-11-03.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Strategier i mediebransjen. Forelesninger for bachelorstudenter i økonomi og ledelse . Høgskolen i Gjøvik, TØL; Gjøvik. 2015-09-14 - 2015-09-14.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2015) Tekstreklame. Forelesning for journaliststudenter . Høgskulen i Volda; Volda. 2015-04-16 - 2015-04-16.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens; Olsen, Ragnhild. (2015) Hvordan oppfatter leserne innholdsmarkedsføring?. Gull & Gråstein . Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening; Sundvollen. 2015-10-18 - 2015-10-18.
2014
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) A new program for science on science communication. Seminar om nytt program for forskningskommunikasjon . Forskningsrådet; Oslo. 2014-05-15 - 2014-05-15.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) Den digitale krystallkula. Sommerkonferansen . Norsk Journalistlag; Kristiansand. 2014-08-30 - 2014-08-30.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) Hva er medietrendene nå?. Fagseminar for redaktører i Vestfold, Telemark og Buskerud . Norsk Redaktørforening; Tønsberg. 2014-03-12 - 2014-03-12.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) Hva skjer med journalistikken i dagens medieutvikling?. Årlig fagseminar . NRK Hedmark og Oppland; Øyer. 2014-11-29 - 2014-11-29.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Hvilken fremtid har vi i media?. Åpen gjesteforelesning / debattmøte . Høgskolen i Gjøvik; Gjøvik. 2014-09-25 - 2014-09-25.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Hvordan jobber stadig sterkere kommunikasjonsavdelinger opp mot en stadig svakere presse?. Fra forskning til forside, versjon 8.0 . Forskning.no og Universitetet i Tromsø; Tromsø. 2014-10-29 - 2014-10-29.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) Hvordan påvirker medieutviklingen journalistikken og journalisters arbeid?. Faglig seminar . Norsk Telegrambyrå (NTB); Oslo. 2014-08-26 - 2014-08-26.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Innovation of New Revenue Streams in Digital Media. A lecture in the series "MTL lectures" . Norwegian Media Technology Lab (MTL); Gjøvik. 2014-04-02 - 2014-04-02.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Journalistikk og markedet. Gjesteforelesning for bachelorstudenter i medievitenskap . IMK, Universitetet i Oslo; Oslo. 2014-02-25 - 2014-02-25.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Journalistikk under press. Debattmøte . Gjøvik Bibliotek og Litteraturhus (m.fl.); Gjøvik. 2014-09-25 - 2014-09-25.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Market Challenges for Scandinavian Media. Gjesteforelesning for masterstudenter i Nordic Media . IMK, Universitetet i Oslo; Oslo. 2014-02-27 - 2014-02-27.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Market Oriented Strategies in the Newsroom. Lecture for bachelor students . Norwegian Business School (BI); Oslo. 2014-10-22 - 2014-10-22.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) Misjon som demokratisk kraft. Misjon som demokratiserende kraft . Norme (et arrangement i Grunnlovsjubileet 1814-2014); Oslo. 2014-11-19 - 2014-11-19.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Om prosjektet "Proffere PR presser pressen". Årskonferanse . Rådet for anvendt medieforskning (RAM); Bergen. 2014-05-07 - 2014-05-07.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) Proffere PR presser pressen. Vårmøtet: "Redaktørliv 2014" . Norsk Redaktørforening; Bergen. 2014-05-07 - 2014-05-07.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Proffere PR utfordrer journalistikken. Årsmøte i Den Norske Fagpresses Forening . Den Norske Fagpresses Forening; Oslo. 2014-03-27 - 2014-03-27.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Qualitative Interviews and Elite Sources. Guest lecture for PhD students . Oslo and Akershus University College for Applied Sciences; Oslo. 2014-09-18 - 2014-09-18.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Redaktørene skjerper seg i begge ender. Medieforskerkonferansen 2014 . Norsk medieforskerlag, NTNU og HiST; Trondheim. 2014-10-23 - 2014-10-23.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Samfunnsregnskapet ble utviklet av lokalavisene. Fagseminar ifm. boklansering av "Innovasjon og verdiskaping i lokale medier" . Universitetet i Nordland; Bodø. 2014-03-03 - 2014-03-03.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Social Media as Facilitator and Hindrance for Paid Content in VG+. Medieforskerkonferansen 2014 . Norsk medieforskerlag, NTNU og HiST; Trondheim. 2014-10-24 - 2014-10-24.
-
Populærvitenskapelig foredragBarland, Jens. (2014) Tjommi eller rævhål? - Om journalister og PR-folk. Åpent debattmøte . Norsk kommunikasjonsforening; Bergen. 2014-05-07 - 2014-05-07.
-
Faglig foredragBarland, Jens. (2014) Tøffe tider i mediene – slik møtes det med innovasjon. Serie med lunsjforelesninger om innovasjon . Høgskolen i Gjøvik; Gjøvik. 2014-11-04 - 2014-11-04.
2013
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2013) Journalism as Customer Relationship. Innovation of New Revenue Streams in Digital Media. Nordic Research Network in Journalism Studies . Stockholm University, Department of Media Studies; Stockholm. 2013-05-29 - 2013-05-30.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2013) Viktigere i samfunnet – samfunnsregnskapet startet lokalt. NordMedia2013 . Høgskolen i Oslo og Akershus, og Norsk Medieforskerlag; Oslo. 2013-08-08 - 2013-08-11.
2012
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2012) Journalistikk for markedet. Markedsorientering av journalistikken i VG og Aftonbladet 1995-2010 - med Schibsted i kulissene. Högre seminariet . JMG, SOM-Institutet; Göteborgs Universitet. 2012-03-21 - 2012-03-21.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2012) Journalistikkens samfunnsrolle i møte med markedsorientert innovasjon. Medieforskerkonferansen 2012 . Norsk Medieforskerlag, Universitetet i Agder, Mediehøgskolen; Kristiansand. 2012-10-18 - 2012-10-19.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2012) Medieeierskapsregulering: demokratiets venn eller fiende?. Konferanse om eierskapsregulering i mediemarkedene . NHH, SNF og Inst. for informasjons- og medievitenskap (UiB); Norges Handelshøyskole. 2012-01-18 - 2012-01-18.
2010
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2010) New Methods to Attract the Readership. The Citizens as a Target Group. Nordic Research Network in Journalism Studies . Nordic Research Network in Journalism Studies; Københavns Universitet. 2010-11-17 - 2010-11-19.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2010) VGs Vektklubb - Fet av slanking. En fortelling om endring av servicejournalistikken. Seminar i prosjektet "Journalistiske nyorienteringer" . Institutt for informasjons- og medievitenskap; Universitetet i Bergen. 2010-11-02 - 2010-11-02.
-
Vitenskapelig foredragBarland, Jens. (2010) Warming up on Facebook before launching of campaign journalism in the newspaper. A case from VG about cross publishing including social media. Fagseminar ved instituttet . Institutt for medier og kommunikasjon; Universitetet i Oslo. 2010-10-25 - 2010-10-25.