Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Ingunn Ulvestad

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Ingunn Ulvestad

Universitetslektor
Institutt for helsevitenskap Gjøvik

ingunn.ulvestad@ntnu.no
61135350 93468096 Helvin-bygget, D-213, Gjøvik
Om Publikasjoner Formidling

Om

Ingunn Ulvestad har sykepleierutdanning og veilederutdanning, spesialutdanning i Psykiatrisk Sykepleie og mastergrad i Pedagogikk. Hun har lang praksiserfaring fra Psykiatrisk Sykehus og hun er for tiden Emneansvarlig for praksis i Psykiatri ved sykepleierutdanningen. Hun underviser, foreleser, veileder og forsker i henhold til egen fagprofil.  

                                                                                       

Nursing students' knowledge-based reflections in psychiatric clinical practice

Ulvestad, Ingunn. Journal of Nursing Education and Practicehttp://search.proquest.com/assets/r20161.3.0-4/core/spacer.gif6.2http://search.proquest.com/assets/r20161.3.0-4/core/spacer.gif (2016): 86.

 

            

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2024

  • Alnes, Rigmor Grete Einang; Lysberg, Karen Irene; Ulvestad, Ingunn; Stikbakke, Elin; Skagøy, Bente Schei. (2024) På vei mot en mer profesjonell veilederrolle? Praksisveiledernes erfaringer med en ny veiledningsmodell i sykehjem. A more professional supervisor role? Nurse supervisors’ experiences with a new guidance model. Nordisk sygeplejeforskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Haug, Elisabeth; Andfossen, Nina Beate; Burrell, Lisa Victoria; Fjær, Kari Kirkbakk; Fossum, Siri Ødegaard; Gamme, Wenke Iren. (2024) Man trenger ikke være perfekt for å være normal.
    Kronikk

2023

  • Ulvestad, Ingunn; Fjær, Kari Kirkbakk; Skundberg-Kletthagen, Hege. (2023) “It Is Not About Us and Them”: Nursing Students’ Perception of Interdisciplinary Collaboration in Mental Health Clinical Studies. Issues in Mental Health Nursing
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Ulvestad, Ingunn. (2015) Nursing students’ knowledge-based reflections in psychiatric clinical practice. Journal of Nursing Education and Practice (JNEP)
    Vitenskapelig artikkel

2012

  • Ulvestad, Ingunn; Fauchald, Kari; Annanieva, Inna; Bergestuen, Bent Egil; Nøkleberg, Kristin; Ringvold, Ine. (2012) Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien. Del 2 Analyse av skriftelige refleksjonslogger i praksisfeltet psykiatri. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport

2010

  • Ulvestad, Ingunn; Smedhaugen, Ida; Paulseth, Vegard; Sommerstad, Morten; Stjern, Torill; Hedelin, Birgitta. (2010) Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien, Del 1. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport

Tidsskriftspublikasjoner

  • Alnes, Rigmor Grete Einang; Lysberg, Karen Irene; Ulvestad, Ingunn; Stikbakke, Elin; Skagøy, Bente Schei. (2024) På vei mot en mer profesjonell veilederrolle? Praksisveiledernes erfaringer med en ny veiledningsmodell i sykehjem. A more professional supervisor role? Nurse supervisors’ experiences with a new guidance model. Nordisk sygeplejeforskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Haug, Elisabeth; Andfossen, Nina Beate; Burrell, Lisa Victoria; Fjær, Kari Kirkbakk; Fossum, Siri Ødegaard; Gamme, Wenke Iren. (2024) Man trenger ikke være perfekt for å være normal.
    Kronikk
  • Ulvestad, Ingunn; Fjær, Kari Kirkbakk; Skundberg-Kletthagen, Hege. (2023) “It Is Not About Us and Them”: Nursing Students’ Perception of Interdisciplinary Collaboration in Mental Health Clinical Studies. Issues in Mental Health Nursing
    Vitenskapelig artikkel
  • Ulvestad, Ingunn. (2015) Nursing students’ knowledge-based reflections in psychiatric clinical practice. Journal of Nursing Education and Practice (JNEP)
    Vitenskapelig artikkel

Rapport

  • Ulvestad, Ingunn; Fauchald, Kari; Annanieva, Inna; Bergestuen, Bent Egil; Nøkleberg, Kristin; Ringvold, Ine. (2012) Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien. Del 2 Analyse av skriftelige refleksjonslogger i praksisfeltet psykiatri. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport
  • Ulvestad, Ingunn; Smedhaugen, Ida; Paulseth, Vegard; Sommerstad, Morten; Stjern, Torill; Hedelin, Birgitta. (2010) Kunnskapsbasert praksis som fokus i studentveiledningen i psykiatrien, Del 1. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport

Formidling

2024

  • Poster
    Alnes, Rigmor Grete Einang; Stikbakke, Elin; Ulvestad, Ingunn; Lysberg, Karen Irene; Skagøy, Bente Schei. (2024) På vei mot en mer profesjonell veilederrolle? Praksisveiledernes erfaring med en ny veiledningsmodell i sykehjem. Nordic Conference in Nursing Research NCNR 2024 , Stocholm 2024-10-03 - 2024-10-04

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo