Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Hanne Almås

Hanne Almås

Seksjonssjef
MH fakultetsadministrasjon
Fakultet for medisin og helsevitenskap
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

hanne.almas@ntnu.no
41299350 Fred Kavli-bygget, del 1, 3.126, Øya, Olav Kyrresgt 9
Om

Om

Jeg er leder for utdanningsseksjonen på MH-fakultetet. Seksjonen har faglig dyktige medarbeidere med oppgaver knyttet til utdanningskvalitet, studieporteføljeutvikling, skikkethetsvurderinger og klagebehandling, varsling, opptak, samarbeid med studentdemokratiet, læringsmiljø, studentrekruttering og timeplanlegging. I seksjonen har vi også ansvar for den administrative delen av Ph.D- utdanningen på MH, samt administrasjon av studieprogrammet medisin (Enhet for legeutdanning). 

 

Bakgrunn

Arbeidserfaring

  • Pedagogisk psykologisk rådgiver i PP-tjenesten for Balsfjord, Storfjord, Lyngen og Troms Fylkeskommune.
  • Rådgiver for Ekne kompetansesenter.
  • Pedagogisk psykologisk rådgiver i Trondheim kommune.
  • Universitetslektor, Universitetet i Sørøst.
  • Seniorrådgiver og avdelingsleder i Statped med erfaring fra fagavdelingene sammensatte lærevansker, ervervet hjerneskade, nasjonalt ASK-team og avdeling for tegnspråkopplæring.

 

Utdanning

  • Cand.polit i psykologi, NTNU 1995
  • Pågående master i organisasjon og ledelse.

 

Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid

Bøker

  • Østvik, Jørn; Almås, Hanne. (2010) Trenger vi å snakke for å lære på skolen? Eksempler på pedagogisk praksis for elever uten funksjonelt talespråk i en inkluderende skole for alle. 2010. ISBN 82-8056-029-7.
  • Almås, Hanne; Hovd, Torunn. (2010) Tusen ting å tenke på. En lærebok for begrepsutvikling med kompetansemål for 1. og 2. trinn.  ISBN 978-82-8056-027-0.
  • Almås, Hanne; Hovd, Torunn. (2014) Tusen tegn å tenke på. En lærebok med tegn for begrepsutvikling. ISBN 978-82-323-0092-1.

 

NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • NTNU og FNs bærekraftsmål
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Om informasjonskapsler
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn