Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Frode Vinje

Frode Vinje

Seksjonssjef
Seksjon for IT-brukerstøtte

frode.vinje@ntnu.no
91897180 Sluppenvegen 12B/C, Trondheim, 2etg. Bygg C, 7037
Om

Om

Jeg er seksjonsleder for IT-Brukerstøtte.

Vår seksjon tilbyr:

  • Førstelinje support på telefon, chat og epost fra vårt Mottakssenter
    Denne gruppen består av sju ansatte som besvarer henvendelser i fra alle NTNUs ansatte og studenter. Vår førstelinje gir support på et stort spenn av IT-tjenester. De sakene de ikke klarer å løse selv setter de videre til ulike ekspert grupper.
  • Campus-IT - Onsite hjelp til ansatte på NTNU på de fleste av NTNUs lokasjoner
    Disse lokasjonene er som følger: Gjøvik, Ålesund, Dragvoll, Gløshaugen, Tungasletta, Øya, Kalvskinnet, Moholt, Tyholt, Handelshøyskolen og Rotvoll. På disse lokasjonene hjelper de til med feilretting og brukerstøtte av kontorpcer, møteromsutstyr og printere. Våre ansatte på campus-IT gir også støtte til tilrettelagt eksamen, og sammarbeider med AV-Tjenesten om å gi støtte til undervisningsrom. Campus-IT har også et løp for lærlinger som skal ta IKT fagbrev.
  • Orakeltjeneste
    for våre studenter på de fleste av NTNUs lokasjoner inkludert Gjøvik, Ålesund, Dragvoll, Gløshaugen, Øya, Kalvskinnet og Handelshøyskolen. Orakeltjenesten gir studentene IT-brukerstøtte, de svarer også så godt de kan på studierelaterte spørsmål og lager brukerveiledninger for IT-tjenester for studenter. Orakeltjenesten gir støtte på Blackboard - NTNUs digitale E-læringsplattform. Orakeltjenesten gir også IT-støtte på konferanser.
  • Støtte til Digital vurdering
    Det er gjennomført et prosjekt på å få igang digital vurdering/eksamen på NTNU med opprettelse av en eksamensfabrik på sluppen der vi skal kjøre eksamener året rundt. Vårt team drifter eksamenshallene samt gir brukerstøtte under eksamen.
  • Opplæring og videokurs
    Vi har et team som jobber med å koordinere NTNUs kurstilbud på digitale verktøy, samhandlingstjenester og andre IT-verktøy. De lager også videokurs som publiseres på NTNUs læringsportal.
  • Støtte og rådgivning på Bestilling av IT-utstyr
    • Vi bestiller for 50-80 millioner kr i året.
    • Vi jobber med å utvikle nettbutikk.
    • Vi jobber med standarisering av IT-innkjøp.
    • Vi jobber med avtaleverk med leverandører.
    • Vi jobber med forbedring av bestillingsprosess.
    • Vi driver lagerstyring.

Mine interesserer og arbeidsområder omfatter dessuten:

  • Prosessforbedring/prosessutvikling/ITIL
  • EUNIS
  • BOTT
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn