Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Farzana Quayyum

Farzana Quayyum

Stipendiat
Institutt for datateknologi og informatikk
Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk

farzana.quayyum@ntnu.no
IT-bygget, Gløshaugen
Publikasjoner Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori

2023

  • Smite, Darja; Kosenkov, Oleksandr; Opland, Leif Erik; Quayyum, Farzana. (2023) Tower of Babel Bias: Is There More to Learn about Employee-Driven Digital Innovation?. NIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning.
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Farshchian, Babak A.; Parmiggiani, Elena; Dahl-Jørgensen, Tangni Cunningham; Quayyum, Farzana. (2021) How to Teach Empirical Research Methods in Information Systems? Report from a SCIS/IRIS 2019 Workshop. Scandinavian Journal of Information Systems (SJIS). volum 33 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Quayyum, Farzana; Bueie, Jonas; Cruzes, Daniela Soares; Jaccheri, Maria Letizia; Torrado, Juan Carlos. (2021) Understanding parents' perceptions of children's cybersecurity awareness in Norway. GoodIT '21: Proceedings of the Conference on Information Technology for Social Good.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Quayyum, Farzana; Cruzes, Daniela Soares; Jaccheri, Maria Letizia. (2021) Cybersecurity awareness for children: A systematic literature review. International Journal of Child-Computer Interaction. volum 30.
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • Quayyum, Farzana. (2020) Cyber security education for children through gamification: research plan and perspectives. IDC 2020 Extended Abstract Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Quayyum, Farzana; Bueie, Jonas; Torrado, Juan Carlos; Jaccheri, Maria Letizia. (2020) Understanding coding activities for teens: A focus on school teachers' perspectives. IDC '20: Proceedings of the Interaction Design and Children ConferenceJune 2020.
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Smite, Darja; Kosenkov, Oleksandr; Opland, Leif Erik; Quayyum, Farzana. (2023) Tower of Babel Bias: Is There More to Learn about Employee-Driven Digital Innovation?. NIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning.
    Vitenskapelig artikkel
  • Farshchian, Babak A.; Parmiggiani, Elena; Dahl-Jørgensen, Tangni Cunningham; Quayyum, Farzana. (2021) How to Teach Empirical Research Methods in Information Systems? Report from a SCIS/IRIS 2019 Workshop. Scandinavian Journal of Information Systems (SJIS). volum 33 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Quayyum, Farzana; Cruzes, Daniela Soares; Jaccheri, Maria Letizia. (2021) Cybersecurity awareness for children: A systematic literature review. International Journal of Child-Computer Interaction. volum 30.
    Vitenskapelig artikkel
  • Quayyum, Farzana; Bueie, Jonas; Torrado, Juan Carlos; Jaccheri, Maria Letizia. (2020) Understanding coding activities for teens: A focus on school teachers' perspectives. IDC '20: Proceedings of the Interaction Design and Children ConferenceJune 2020.
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Quayyum, Farzana; Bueie, Jonas; Cruzes, Daniela Soares; Jaccheri, Maria Letizia; Torrado, Juan Carlos. (2021) Understanding parents' perceptions of children's cybersecurity awareness in Norway. GoodIT '21: Proceedings of the Conference on Information Technology for Social Good.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Quayyum, Farzana. (2020) Cyber security education for children through gamification: research plan and perspectives. IDC 2020 Extended Abstract Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Formidling

2019

  • Faglig foredrag
    Dahl-Jørgensen, Tangni Cunningham; Farshchian, Babak A.; Parmiggiani, Elena; Quayyum, Farzana. (2019) Workshop on Teaching Empirical Research Methods in Information Systems. IRIS SCIS conference . University of Tampere, Finland; Nokia, Finland. 2019-08-11 - 2019-08-14.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn