Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Eva Ose Askvik

Eva Ose Askvik

Rådgiver
Institutt for datateknologi og informatikk

eva.o.askvik@ntnu.no
IT-bygget Gløshaugen, Trondheim
Om Publikasjoner Formidling

Om

Rådgiver/ph.d.-koordinator ved Institutt for datateknologi og informatikk (IDI)
 

Arbeidsoppgaver:

  • Kontaktpunkt og koordinator for ph.d.-programmet ved IDI
    • Opptak ph.d.-program
    • Oppstartsamtaler og onboarding
    • Midtveisevaluering
    • Disputas
    • Forlengelser
    • Mobilitet
  • Faglig støtte og sekretær for Forkningsutvalget (FU)
  • Cristinregistrering

 

Utdanning:  

  • Master i psykologi, NTNU

 

Nysgjerrig på en doktorgrad, eller spørsmål om ph.d.-programmet generelt? Send gjerne en e-post til phd@idi.ntnu.no eller kom innom kontoret mitt på IT-bygget.  

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2020

  • Askvik, Eva Ose; Van der Weel, Frederikus; Van der Meer, Audrey. (2020) The importance of cursive handwriting over typewriting for learning in the classroom: A high-density EEG study of 12-year-old children and young adults. Frontiers in Psychology. volum 11.
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Askvik, Eva Ose; Van der Weel, Frederikus; Van der Meer, Audrey. (2020) The importance of cursive handwriting over typewriting for learning in the classroom: A high-density EEG study of 12-year-old children and young adults. Frontiers in Psychology. volum 11.
    Vitenskapelig artikkel

Formidling

2021

  • Intervju
    Askvik, Eva Ose; Van der Meer, Audrey. (2021) The future of reading, writing and written communication: Part 2: Can science rescue cursive?. charleston-hub.com [Internett]. 2021-01-04.

2020

  • Intervju
    Askvik, Eva Ose; Van der Meer, Audrey. (2020) How the dying art of handwriting boosts brain activity and fine motor skills. Verywell [Internett]. 2020-10-24.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn