Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Ela Sjølie

Ela Sjølie

Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap / Seksjonsleder Eksperter i team
Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse
Fakultet for økonomi

ela.sjolie@ntnu.no
73598172 93025101 Oppredning/gruvedrift, 307, Gløshaugen
ResearchGate Google Scholar
Om Publikasjoner Formidling

Om

Ela Sjølie har lang erfaring med læring og undervisning i høyere utdanning og jobber nå som førsteamanuensis hos Eksperter i team (EiT) ved Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse (IØT). Vitenskapelige kompetanse faller hovedsakelig innenfor tre ulike spor: læring og undervisning i høyere utdanning, organisasjon og ledelse og praksisteori. Hun forsker for tiden på tverrfaglige studentteam og virtuelt samarbeid. Erfaring inkluderer forskning, prosjektledelse, undervisning i skole og høyere utdanning, prosjektledelse og programvareutvikling. Ela er involvert i flere internasjonale prosjekter og nettverk. 

BAKGRUNN

2017 - idag: Førsteamanuensis, Eksperter i team (EiT), IØT, NTNU

2014-2017: Førsteamanuensis, Institutt for lærerutdanning, NTNU

2009-2014: phd stipendiat, Institutt for lærerutdanning, NTNU. ""Pedagogy is just common sense: A case study of student teachers' academic learning practices".

2005-2009: Universitetslektor og seniorkonsulent, Institutt for lærerutdanning, NTNU

2004-2005: Matematikklærer, Ringve videregående skole, Trondheim

1999-2003 Forsker, Sintef Unimed Trondheim. Utvikling av nye kirurgiske verktøy og programvare for minimal invasiv kirurgi

1997-1999: GE Vingmed Ultralyd Trondheim. Programvareutvikler for ultralydskannere og forskningsstøtte til kardiologer og obstetrikere

1991-1997: Dipl.ing, Elektrotechnik, Universität Karlsruhe, Tyskland

Kompetanseord

  • Læring og undervisning i høyere utdanning
  • Organisasjonslæring
  • Pedagogiske fag
  • Praksisteori

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Goldshaft, Beverley; Sjølie, Ela; Johannesen, Monica. (2022) Student teachers’ research and development (R&D) practice - constraining and supporting practice architectures. Pedagogy, Culture & Society.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Espenes, Thomas Christian; Buø, Ruth. (2022) Social interaction and agency in self-organizing student teams during their transition from face-to-face to online learning. Computers & Education. volum 189.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Van Petegem, Peter. (2022) Measuring the sociability of virtual learning environments for interdisciplinary student teams – a validation study. Scandinavian Journal of Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Aspfors, Jessica; Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela. (2021) En ny praksisteori i norsk kontekst. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Aspfors, Jessica; Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela. (2021) Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer. Universitetsforlaget. 2021. ISBN 9788215043890.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela; Aspfors, Jessica. (2021) Behov for en ny praksisteori?. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela; Aspfors, Jessica. (2021) Bonusmateriale: Om utvikling av en teori. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Faglig kapittel
  • Sjølie, Ela; Aspfors, Jessica; Jakhelln, Rachel Elise. (2021) Praksisteori og teorien om praksisarkitekturer. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela; Moe, Nils Brede. (2021) Work from X. Den digitale hverdagen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P. (2021) Team-skills training and real-time facilitation as a means for developing student teachers’ learning of collaboration. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. volum 107.
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • Brandshaug, Sigrid Westad; Sjølie, Ela. (2020) In liminality: interdisciplinary teams learning through challenges. Higher Education, Skills and Work-based Learning.
    Vitenskapelig artikkel
  • Liebech-Lien, Beathe; Sjølie, Ela. (2020) Teachers’ conceptions and uses of student collaboration in the classroom. Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel
  • Mahon, Kathleen; Heikkinen, Hannu; Huttunen, Rauno; Boyle, Tess; Sjølie, Ela. (2020) What is Educational Praxis?. Pedagogy, Education, and Praxis in Critical Times.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela. (2020) Den skjulte trusselen på hjemmekontoret. Gemini.
    Kronikk
  • Sjølie, Ela; Espenes, Thomas Christian; Buø, Ruth. (2020) Slik taklet studentene å gå fra fysisk til digital undervisning. www.universitetsavisa.no.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Francisco, Susanne; Mahon, Kathleen; Kaukko, Mervi; Kemmis, Stephen. (2020) Learning of academics in the time of the Coronavirus pandemic. Journal of Praxis in Higher Education (JPHE). volum 2 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Østern, Maria Anna-Lena Viola. (2020) Student teachers’ criticism of teacher education – through the lens of practice architectures. Pedagogy, Culture & Society.
    Vitenskapelig artikkel

2018

  • Sjølie, Ela; Francisco, Susanne; Langelotz, Lill. (2018) Communicative learning spaces and learning to become a teacher. Pedagogy, Culture & Society. volum 27 (3).
    Vitenskapelig artikkel

2017

  • Nilssen, Vivi Lisbeth; Enge, Ole; Fauskevåg, Odin; Fjørtoft, Henning; Haugan, Jan Arvid; Klemp, Torunn; Sjølie, Ela; Tønseth, Christin; Guldal, Tale Margrethe; Postholm, May Britt. (2017) Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. volum 11 (2).
    Leder
  • Sjølie, Ela. (2017) Learning educational theory in teacher education. Exploring education and professional practice - Through the lens of practice architectures.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2016

  • Sjølie, Ela. (2016) Å lære teori; en studie av lærerstudenters læringspraksiser. Veiledningspraksiser i bevegelse. Skole, utdanning og kulturliv.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2015

  • Sjølie, Ela. (2015) When the form stands in the way of content – a study of student teachers’ reading practices. Education Inquiry. volum 6 (4).
    Vitenskapelig artikkel

2014

  • Sjølie, Ela. (2014) In the Tension Between Idealism and Practicality – Student Teachers’ Meta-awareness of Learning and Teaching. Nafol Årbok 2014 NAFOL Year Book 2014 En gang lærer – alltid lærer? Once a Teacher – Always a Teacher?.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela. (2014) Pedagogy is just common sense - a case study of student teachers' academic learning practices. 2014. ISBN 978-82-326-0372-5.
    Doktorgradsavhandling
  • Sjølie, Ela. (2014) The role of theory in teacher education: reconsidered from a student teacher perspective. Journal of Curriculum Studies. volum 46 (6).
    Vitenskapelig artikkel

2008

  • Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr.. (2008) Praksisbasert lærerutdanning - fadderordning som alternativ praksisform i femårig lærerutdanning. FoU i Praksis 2007: Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2007

  • Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr.. (2007) Praksisbasert lærerutdanning - fadderordning som alternativ praksisform i femårig lærerutdanning. Gjennom ordene. Fagtekster fra et førstelektorprogram.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Goldshaft, Beverley; Sjølie, Ela; Johannesen, Monica. (2022) Student teachers’ research and development (R&D) practice - constraining and supporting practice architectures. Pedagogy, Culture & Society.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Espenes, Thomas Christian; Buø, Ruth. (2022) Social interaction and agency in self-organizing student teams during their transition from face-to-face to online learning. Computers & Education. volum 189.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Van Petegem, Peter. (2022) Measuring the sociability of virtual learning environments for interdisciplinary student teams – a validation study. Scandinavian Journal of Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P. (2021) Team-skills training and real-time facilitation as a means for developing student teachers’ learning of collaboration. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. volum 107.
    Vitenskapelig artikkel
  • Brandshaug, Sigrid Westad; Sjølie, Ela. (2020) In liminality: interdisciplinary teams learning through challenges. Higher Education, Skills and Work-based Learning.
    Vitenskapelig artikkel
  • Liebech-Lien, Beathe; Sjølie, Ela. (2020) Teachers’ conceptions and uses of student collaboration in the classroom. Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela. (2020) Den skjulte trusselen på hjemmekontoret. Gemini.
    Kronikk
  • Sjølie, Ela; Espenes, Thomas Christian; Buø, Ruth. (2020) Slik taklet studentene å gå fra fysisk til digital undervisning. www.universitetsavisa.no.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Francisco, Susanne; Mahon, Kathleen; Kaukko, Mervi; Kemmis, Stephen. (2020) Learning of academics in the time of the Coronavirus pandemic. Journal of Praxis in Higher Education (JPHE). volum 2 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Østern, Maria Anna-Lena Viola. (2020) Student teachers’ criticism of teacher education – through the lens of practice architectures. Pedagogy, Culture & Society.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela; Francisco, Susanne; Langelotz, Lill. (2018) Communicative learning spaces and learning to become a teacher. Pedagogy, Culture & Society. volum 27 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Nilssen, Vivi Lisbeth; Enge, Ole; Fauskevåg, Odin; Fjørtoft, Henning; Haugan, Jan Arvid; Klemp, Torunn; Sjølie, Ela; Tønseth, Christin; Guldal, Tale Margrethe; Postholm, May Britt. (2017) Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. volum 11 (2).
    Leder
  • Sjølie, Ela. (2015) When the form stands in the way of content – a study of student teachers’ reading practices. Education Inquiry. volum 6 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sjølie, Ela. (2014) The role of theory in teacher education: reconsidered from a student teacher perspective. Journal of Curriculum Studies. volum 46 (6).
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Aspfors, Jessica; Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela. (2021) Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer. Universitetsforlaget. 2021. ISBN 9788215043890.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie

Del av bok/rapport

  • Aspfors, Jessica; Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela. (2021) En ny praksisteori i norsk kontekst. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela; Aspfors, Jessica. (2021) Behov for en ny praksisteori?. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela; Aspfors, Jessica. (2021) Bonusmateriale: Om utvikling av en teori. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Faglig kapittel
  • Sjølie, Ela; Aspfors, Jessica; Jakhelln, Rachel Elise. (2021) Praksisteori og teorien om praksisarkitekturer. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela; Moe, Nils Brede. (2021) Work from X. Den digitale hverdagen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Mahon, Kathleen; Heikkinen, Hannu; Huttunen, Rauno; Boyle, Tess; Sjølie, Ela. (2020) What is Educational Praxis?. Pedagogy, Education, and Praxis in Critical Times.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela. (2017) Learning educational theory in teacher education. Exploring education and professional practice - Through the lens of practice architectures.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela. (2016) Å lære teori; en studie av lærerstudenters læringspraksiser. Veiledningspraksiser i bevegelse. Skole, utdanning og kulturliv.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela. (2014) In the Tension Between Idealism and Practicality – Student Teachers’ Meta-awareness of Learning and Teaching. Nafol Årbok 2014 NAFOL Year Book 2014 En gang lærer – alltid lærer? Once a Teacher – Always a Teacher?.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr.. (2008) Praksisbasert lærerutdanning - fadderordning som alternativ praksisform i femårig lærerutdanning. FoU i Praksis 2007: Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr.. (2007) Praksisbasert lærerutdanning - fadderordning som alternativ praksisform i femårig lærerutdanning. Gjennom ordene. Fagtekster fra et førstelektorprogram.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Sjølie, Ela. (2014) Pedagogy is just common sense - a case study of student teachers' academic learning practices. 2014. ISBN 978-82-326-0372-5.
    Doktorgradsavhandling

Formidling

2023

  • Intervju
    Moe, Nils Brede; Sjølie, Ela; Tønseth, Svein. (2023) Nye kontorbygg baklengs inn i fremtiden. Gemini.no [Internett]. 2023-03-05.

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Johnsen, Mette Mari Wold; Sjølie, Ela. (2022) Having to and having fun: Enablers of learning to collaborate in higher education. The 6th conference on interdisciplinary teamwork skills for the 21st century . The Nordic Experts in Teams Network and NTNU; Trondheim, Norway.. 2022-06-16 - 2022-06-17.

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Johnsen, Mette Mari Wold; Spjelkevik, Maiken; Sjølie, Ela. (2021) Interdisciplinary collaboration for sustainable development - Students´ experiences with working in interdisciplinary teams in a virtual setting. AARE 2021 . AARE; Online. 2021-11-28 - 2021-12-02.
  • Vitenskapelig foredrag
    Rødsjø, Eline; Johnsen, Mette Mari Wold; Sjølie, Ela; Engen, Håvard; Verhulst, Elli; Brandshaug, Sigrid Westad. (2021) Fra forelesning til nettkurs på rekordtid – erfaringer fra prosessen. Læringsfestivalen . NTNU; Trondheim. 2021-05-10 - 2021-05-11.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela; Fransisco, Susanne; Kaukko, Mervi; Kemmis, Stephen; Langelotz, Lill; Mahon, Kathleen. (2021) The screen as a practice architecture for academic work. AARE 2021 . AARE; Online. 2021-11-28 - 2021-12-02.
  • Vitenskapelig foredrag
    Van Petegem, Peter; Sjølie, Ela. (2021) Sociability of Virtual Learning Environments in Times of Corona: Validation of an Instrument. AERA . American Educational Research Association; Online. 2021-04-08 - 2021-04-12.

2020

  • Vitenskapelig foredrag
    Espenes, Thomas Christian; Sjølie, Ela; Buø, Ruth; Veine, Sven; Haugen, Thor Halvor. (2020) Fra fysisk til digitalt samarbeid: Studenters erfaringer med prosjektarbeid i grupper da campus stengte. Webinarfestivalen . NTNU; Trondheim. 2020-11-24 - 2020-11-24.

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P. (2019) ‘Teachers In Teams’ – An Intervention Study On Facilitating Student Teachers’ Reflection On Teamwork. AERA . American Educational Research Association; Vancouver. 2019-04-05 - 2019-04-09.

2018

  • Vitenskapelig foredrag
    Mahon, Kathleen; Sjølie, Ela; Kemmis, Stephen; Langelotz, Lill; Boyle, Tess; Santos, Doris. (2018) Researching practice in higher education. AARE 2018 . University of Sydney; Sydney. 2018-12-02 - 2018-12-06.
  • Vitenskapelig foredrag
    Strømme, Alex; Sjølie, Ela; Boks-Vlemmix, Juliette E P. (2018) Teachers in Team. its21 ; 2018-06-20 - 2018-06-21.

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Mahon, Kathleen; Sjølie, Ela; Santos, Doris; Schaffar-Kronqvist, Birgit; Kemmis, Stephen. (2017) Researching practice in higher education. ECER 2017 . University College Copenhagen; 2017-08-22 - 2017-08-25.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø. (2017) Læreres læring og profesjonelle læringsfellesskap. Seminar for lærere ved Spongdal skole ; 2017-01-27.
  • Poster
    Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P. (2017) ‘Teachers in Team’ - a case study of group work in teacher education. Interdisciplinary Teamwork Skills (Its21) . Uppsala universitet; Uppsala. 2017-06-13 - 2017-06-14.

2016

  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela. (2016) Communicative spaces and teacher learning – a discussion across national borders. AARE 2016 Conference . AARE; Melbourne. 2016-11-27 - 2016-12-01.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø. (2016) Gruppearbeid og samarbeidslæring. Seminar for lærere ved Spongdal skole ; 2016-03-14.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø. (2016) Ledelse av elevers læring. Fagdag for lærere ; 2016-08-11.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø. (2016) Praktisk - Variert - Motiverende: Skolebasert kompetanseutvikling og klasseledelse. Fagdag for lærere ; 2016-04-18.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø. (2016) Relasjoners betydning for elevers læring. Fagdag for lærere ; 2016-09-26.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø. (2016) Relasjonsarbeid i skolen. Fagdag for lærere ; 2016-10-03.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø. (2016) Skolebasert kompetanseutvikling og pedagogisk loppemarked. Fagdag for lærere ; 2016-01-28.

2015

  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela. (2015) Learning to be a teacher. Practice Theory Perspectives on Pedagogy and Education: Praxis, Diversity and Contestation . Griffith University; Brisbane. 2015-06-04 - 2015-06-06.

2014

  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela. (2014) Pedagogy is just common sense - a case study of student teachers' academic learning practices. NAFOLS nasjonale konferanse . NAFOL; Tromsø. 2014-05-21 - 2014-05-21.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela. (2014) Pedagogy is just common sense - a case study of student teachers' academic practices. AARE-NZARE 2014 Conference . AARE; Brisbane. 2014-11-30 - 2014-12-04.

2013

  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela. (2013) It’s just too much! Student teachers’ learning: enablers and constraints. NERA conference 2013 . NERA; Reykjavik. 2013-03-07 - 2013-03-09.
  • Faglig foredrag
    Sjølie, Ela. (2013) Å være lærerstudent anno 2013. «Forskning om lærerutdanning - hva vet vi?". PRAKUTs temakonferanse . Forskningsrådet; Oslo. 2013-11-13.

2012

  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela. (2012) The role of theory in teacher education - reconsidered in a pre-service teacher perspective. AARE 2012 Conference . AARE; Sydney. 2012-12-02 - 2012-12-06.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela; Clayton, Kathleen. (2012) Pre-service teachers and theory in initial teacher education: A comparison of two studies. AARE 2012 Conference . AARE; Sydney. 2012-12-02 - 2012-12-06.

2010

  • Vitenskapelig foredrag
    Mattson, Matts; Sjølie, Ela; Johansson, Inge; Rorrison, Doreen; Männikkö-Barbutiu, Sirkku; Stålbrandt, Eva. (2010) Researching practicum: Professional Practice Knowledge in Teacher Education, symposium. AARE 2010 Conference . AARE; Melbourne. 2010-11-29 - 2010-12-02.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela. (2010) Emerging capacity to articulate the importance of theoretical concepts based on novice teaching experiences during teacher education. AARE 2010 Conference . AARE; Melbourne. 2010-11-29 - 2010-12-02.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela; Emsheimer, Peter. (2010) Students teachers’ understanding of theoretical concepts based on experiences in practicum. AARE 2010 Conference . AARE; Melbourne. 2010-11-29 - 2010-12-02.
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Strømme, Alex; Haugaløkken, Ove Kr.; Wæge, Kjersti; Sjølie, Ela. (2010) Praksisbasert lærerutdanning - sementering eller fundamentering. Når utdanning møter yrke . Utdanningsforbundet; Oslo. 2010-01-25 - 2010-01-25.

2007

  • Vitenskapelig foredrag
    Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr.. (2007) LUR-praksis: styrking av praksisdimensjonen i femårig lærerutdanning ved NTNU. FOU i praksis . Høgskolen i Sør-Trøndelag; Trondheim. 2007-04-19 - 2007-04-20.

2006

  • Poster
    Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr.. (2006) Practice- based teacher education - a new model for organising practical training in teacher education. European Practice Based and Practitioner Research conference on learning and instruction . EARLI; Leuven. 2006-10-19 - 2006-10-21.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn