Barn og unges psykiske helse

Kursserie, Trondheim

Barn og unges psykiske helse

Jente i barnehagealder som bruker kosebamsen til pute. Illustrasjonsfoto.

• Studiepoeng
    Varierer
  • Deltid
    Se hvert enkelt kurs
  • Kostnader
    Varierer
  • Søknadsfrist
    Se hvert enkelt kurs

Etter- og videreutdanningsemner som handler om å forstå og forbedre barn og unges psykiske helse, utviklingsmuligheter og omsorgssituasjon.

• Søknadsfrist høst-emner: 1. juni
  • Søknadsfrist vår-emner: 1. desember

Du kan søke opptak til ett eller flere emner via Søknadsweb. Mer informasjon om dette finner du på nettsiden til hvert emne i tabellen nedenfor.

Opptakskrav

• Fullført bachelor i helse- og sosialfag slik som barnevern, ergoterapi, fysioterapi, paramedisin, sosialt arbeid (sosionom), sykepleie og vernepleie. Bachelor i psykologi, barnehagelærer-/førskolelærerutdanning og lærerutdanning kvalifiserer også for opptak. Hvis du har en annen utdanningsbakgrunn enn nevnt over, kan du få opptak etter en individuell vurdering. Du må i så fall tilfredsstille de generelle opptakskravene om fullført treårig bachelorutdanning eller tilsvarende.
  • Relevant yrkespraksis tilsvarende minst to år i 100% stilling etter fullført bachelor.

Dersom du ønsker å ta en mastergrad innenfor barn og unges psykiske helse og barnevern kan du søke om opptak til erfaringsbasert Master i psykisk helse, studieretning Barn og unges psykiske helse og barnevern. Noen av enkeltemnene kan etter søknad inngå i mastergraden.

Søkere som er tatt opp på Master i psykisk helse og Videreutdanning i psykisk helsearbeid har fortrinnsrett på studieplass. Øvrige ledige plasser rangeres etter NTNUs opptaksforskrift §28; Forskrift om opptak til studier ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

EVU-Kurs Multi

Barn og unges psykiske helse - opptakskrav

Studieveiledning:
studier@iph.ntnu.no

Spørsmål om opptak og opptakskrav:
E-post: evuopptak@aud.ntnu.no

Spørsmål knyttet til studiegjennomføring:
E-post: videre@ntnu.no

Hold deg oppdatert!

Nyhetsbrev fra NTNU VIDERE gir deg oppdatert informasjon om videreutdanning og deltidsstudier.

Meld deg på nyhetsbrev