Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0 - kurs
Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0
Andrew McAfee lanserte i 2006 begrepet Enterprise 2.0, og forskningen begynner nå å bygge opp et solid empirisk grunnlag for å se på implikasjonene sosiale medier har hatt internt i organisasjonen.
Enterprise 2.0 har stort potensial for å understøtte kunnskapsorganisasjoner i sentrale arbeidsprosesser, og målet med faget er å gjøre bedrifter i bedre stand til å ta gode valg for hvordan man tar i bruk slike løsninger i praksis. At sosiale medier blir stadig viktigere privat gjør at man også internt tvinges til å se på mulighetene innad i organisasjonen.
Videre vil den nye generasjonen arbeidstagere stille større krav til anvendelse av sosiale medier i sin arbeidshverdag. Faget handler om å se muligheter, men også begrensninger, og på den måten bidra til å utnytte det reelle potensialet for sosiale medier i din organisasjon.
Opptakskrav
Generell studiekompetanse/realkompetanse.
Undervisning, eksamen og pensum
Prisinformasjon
Pris: 5250 Kr
Dersom du ikke rekker å gjennomføre kurset i påmeldte semester kan du fortsette neste semester/neste gang det arrangeres til 20% av kursavgift. Semesteravgift kommer i tillegg. Dersom kurset ikke arrangeres mer regnes kursavgiften som tapt.