Lærling innen IT-Avdelingen, Seksjon for IT-Brukerstøtte, Campus IT Gløshaugen.
Hva jobber jeg med?
- Brukerstøtte: Tilbyr brukerstøtte til ansatte på NTNU og studenter når studentorakler sender de videre til oss på Campus IT. Feilmelder problemer og er ofte midtpunkt for kommunikasjon mellom brukere og andre seksjoner.
- Nettverk: Aktiverer nettverkspunkter for ansatte ved forespørsel og bytter konfigurasjon på gammelt nettverk. Rykker ut og tester trådløse nettverk til tider på kontorer og diverse arealer ved mulige problemer og viderefører til nett gruppa.
- Klient: På klienter så sørger jeg for at klienter blir oppdatert med bruk av programvare ved brukerstøtte situasjoner som Dell Command Update og NVIDIA Applikasjonen når det gjelder spesielle maskiner. Feilsøker ofte diverse problemer for brukere, sørger for feilmelding og reparasjon av klienter fra Dell og kassering av gamle maskiner og oppsett for utlån.
- Snipe IT: Ansvarlig for oppdatering og bruk av Snipe IT på Campus IT Gløshaugen. Sørger for at enheter i systemet er hvor de skal være, tilgjengelighet og aktiv bruk av systemet for utlån og diverse.
- Infoskjerm: Ansvarlig for utvikling, oppdatering og drift av lokalt infoskjerm system på Campus IT Gløshaugen. Infoskjerm viser diverse informasjon som åpningstider, orakeltjeneste telefon, AV-tjeneste telefon, møtetider og diverse.
- DigSik Drift: Jobber med drift av digitale sikkerhets blad for labber på Campus Gløshaugen. Rykker ut og sjekker de til tider for å sørge for at de virker som de skal. Når de ikke virker så tar jeg meg av reinstallasjoner av iPader.