Reidar Mosvold
Bakgrunn og aktiviteter
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Et utvalg av nyere tidsskriftspublikasjoner, kunstneriske produksjoner, bok, inklusiv bokdeler og rapport-del. Se alle publikasjoner i databasen
Tidsskriftspublikasjoner
- (2021) Mathematics teachers’ reflections about experienced tasks of teaching. Acta Didactica Norden (ADNO). vol. 15 (1).
- (2019) Developing mathematical knowledge for teaching teachers: potentials of history of mathematics in teacher educator training. Journal of Mathematics Teacher Education.
- (2018) A literature review of lesson study in initial teacher education: perspectives about learning and observation. International Journal for Lesson and Learning Studies. vol. 7 (1).
- (2018) Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser – endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag. UNIPED. vol. 41 (4).
- (2018) Scrutinizing teacher-learner interactions on volume. Nordisk matematikkdidaktikk. vol. 23 (2).
- (2017) Studier av undervisningskunnskap i matematikk: internasjonale trender og nordiske bidrag. Nordisk matematikkdidaktikk. vol. 22 (2).
- (2016) Lærerarbeidets matematiske undervisningsoppgaver. Nordisk matematikkdidaktikk. vol. 21 (3).
- (2016) Why are mathematics teachers “not sure”?. Mathematics Teacher Education and Development. vol. 18 (2).
- (2016) Født sånn, eller blitt sånn? Matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervise. Acta Didactica Norge. vol. 10 (1).
- (2016) Making Progress on Mathematical Knowledge for Teaching. The Mathematics Enthusiast. vol. 13 (1-2).
- (2016) Positioning in identifying narratives of/about pre-service mathematics teachers in field practice. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. vol. 58.
- (2016) På jakt etter fagdidaktikk i nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningens matematikkfag. Acta Didactica Norge. vol. 10 (3).
- (2016) Profesjonsetiske perspektiver på læreres omtaler av elever. Norsk pedagogisk tidsskrift. vol. 100 (1).
- (2016) Initiating a conceptualization of the professional work of teaching mathematics in kindergarten in terms of discourse. Nordisk matematikkdidaktikk. vol. 21 (4).
- (2015) Lesson study in teacher education: Learning from a challenging case. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. vol. 52.
- (2015) En metodisk studie av innholdsanalyse – med analyser av matematikklæreres undervisningskunnskap som eksempel. Nordisk matematikkdidaktikk. vol. 20 (2).
- (2015) Analysing the use of history of mathematics through MKT. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. vol. 46 (4).
- (2015) Lærerstudenters tingliggjøring av elevers prestasjoner. FoU i praksis. vol. 9 (1).
- (2015) Lærerstudenters utvikling av matematikklæreridentitet. Norsk pedagogisk tidsskrift. vol. 99 (2).
- (2015) Kartlegging av læreres kunnskap er ikke enkelt. Acta Didactica Norge. vol. 9 (1).