Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Kjersti Wæge

Kjersti Wæge

Senterleder
Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen

kjersti.wage@matematikksenteret.no
91897622 Lysholmbygget, BR 2.020, Kalvskinnet
Publikasjoner Undervisning Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2023

  • Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti; Fauskanger, Janne. (2023) Teacher time out as a site for studying mathematical knowledge for teaching. Journal of Mathematical Behavior. volum 70.
    Vitenskapelig artikkel

2022

  • Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti. (2022) Entailments of questions and questioning practices in ambitious mathematics teaching. Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Svingen, Olaug Ellen Lona; Valbekmo, Ingunn; Wæge, Kjersti. (2022) Tidlig innsats i matematikk: Å lære, forstå og finne mening i matematikk. Tidlig innsats – i en skole for alle?.
    Faglig kapittel
  • Wæge, Kjersti; Fauskanger, Janne. (2022) Supporting In-service Teachers’ Collective Learning of Ambitious Teaching Practices Through Teacher Time Outs. Scandinavian Journal of Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Nergård, Beate; Wæge, Kjersti. (2021) Effective mathematical communication in play-based activities: a case study of a Norwegian preschool. Nordisk matematikkdidaktikk. volum 26 (2).
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • Wæge, Kjersti; Fauskanger, Janne. (2020) Teacher time outs in rehearsals: in‑service teachers learning ambitious mathematics teaching practices. Journal of Mathematics Teacher Education.
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Fauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2019) Learning to represent students’ mathematical ideas through teacher time-outs in rehearsals. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sánchez Aguilar, Mario; Kuzle, Ana; Wæge, Kjersti; Misfeldt, Morten. (2019) Introduction to the papers of TWG23: Implementation of research findings in mathematics education. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Innledning
  • Wæge, Kjersti. (2019) Samtaler i matematikk. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2018

  • Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2018) Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser – endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag. UNIPED. volum 41 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Wæge, Kjersti; Nosrati, Mona. (2018) Motivasjon i matematikk. Universitetsforlaget. 2018. ISBN 978-82-15-02619-0.
    Vitenskapelig monografi

2017

  • Valenta, Anita; Wæge, Kjersti. (2017) Rehearsals in work with in-service mathematics teachers. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2016

  • Postholm, May Britt; Wæge, Kjersti. (2016) Teachers’ learning in school-based development. Educational Research. volum 58 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Kazemi, Elham; Wæge, Kjersti. (2015) Learning to teach within practice-based methods course. Mathematics Teacher Education and Development. volum 17 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Nosrati, Mona; Wæge, Kjersti. (2015) Sentrale kjennetegn på god læring og undervisning i matematikk. 2015.
    Rapport

2013

  • Engvik, Gunnar; Dahl, Thomas; Fjørtoft, Henning; Postholm, May Britt; Wæge, Kjersti. (2013) Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling. En kartlegging av lærerutdanningsinstitusjoners ressurser. Akademika forlag. 2013. ISBN 9788232102891.
    Rapport
  • Pantziara, Marilena; Wæge, Kjersti; Di Martino, Pietro; Rösken-Winter, Bettina. (2013) Introduction to the papers and posters of WG8: Affect and mathematical thinking. Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Postholm, May Britt; Dahl, Thomas; Engvik, Gunnar; Fjørtoft, Henning; Irgens, Eirik Johannes; Sandvik, Lise Vikan; Wæge, Kjersti. (2013) En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av piloten for den nasjonale satsingen på skolebasert kompetanseutvikling. Akademika forlag. 2013. ISBN 9788232103096.
    Vitenskapelig monografi
  • Postholm, May Britt; Engvik, Gunnar; Fjørtoft, Henning; Sandvik, Lise Vikan; Wæge, Kjersti; Irgens, Eirik J.; Dahl, Thomas. (2013) En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet i piloten 2012/2013. 2013.
    Rapport
  • Wæge, Kjersti. (2013) Lærerens og klasseromskulturens betydning for elevenes motivasjon i matematikk. Klasseledelse - for elevenes læring.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti; Haugaløkken, Ove Kr.. (2013) Research-based and hands-on practical teacher education: an attempt to combine the two. Journal of Education for Teaching. volum 39 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Wæge, Kjersti; Pantziara, Marilena. (2013) Students' motivation and teachers' practices in the mathematics classroom. Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2012

  • Gunnarsdottir, Gudny Helga; Hreinsdottir, Freyja; Pálsdóttir, Guðbjörg; Hannula, Markku; Hannula-Sormunen, Minna; Jablonka, Eva; Jankvist, Uffe Thomas; Ryve, Andreas; Valero, Paola; Wæge, Kjersti. (2012) Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education. University of Iceland Press. 2012. ISBN 978-9979-54-965-9.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Jankvist, Uffe Thomas; Ryve, Andreas; van Bommel, Jorryt; Wæge, Kjersti. (2012) Future challenges of mathematics education research in the Nordic region - young researchers' perspective. Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Pantziara, Marilena; Di Martino, Pietro; Wæge, Kjersti; Schloeglmann, Wolfgang. (2012) CERME7 Working Group 8: Affect and mathematical thinking. Research in Mathematics Education. volum 14 (2).
    Short communication
  • Wæge, Kjersti. (2012) Why does a prospective teacher want to change her mathematics teaching practice?. Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2011

  • Haugaløkken, Ove Kr.; Wæge, Kjersti; Strømme, Alex; Sletbakk, Marianne; Gravås Ingimundarson, Karin. (2011) PIL-prosjektet ved NTNU. Forsøk med praksis som integrerende element i lærerutdanningen. 2011.
    Rapport
  • Hoel, Torlaug Løkensgard; Guldal, Tale M.; Dons, Carl Fredrik; Sagberg, Sturla; Solhaug, Trond; Wæge, Kjersti. (2011) FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag. 2011. ISBN 978-82-519-2730-7.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie

2010

  • Hannula, Markku S.; Pantziara, Marilena; Wæge, Kjersti; Schloeglmann, Wolfgang. (2010) Introduction. Multimethod approaches to the multidimensional affect in mathematics education. Proceedings of CERME 6. Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. January 28th - February 1st 2009, Lyon (France).
    Innledning
  • Wæge, Kjersti. (2010) A student's motivation in mathematics when she experiences an inquiry based mathematics teaching approach. Proceedings of the conference. MAVI-15: Ongoing research on beliefs in mathematics education. September 8 - 11, 2009, in Genoa Italy.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti. (2010) Motivation for learning mathematics in terms of needs and goals. Proceedings of CERME 6. Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. January 28th - February 1st 2009, Lyon (France).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti. (2010) Pupils' motivation for learning mathematics. Research in Norway. The First Sourcebook on Nordic Research in Mathematics Education Norway, Sweden, Iceland, Denmark and contributions from Finland.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti; Jensen, Anne-Mair. (2010) Undersøkende matematikkundervisning i videregående skole. Kommunikasjon - motivasjon - forståelse. 2010. ISBN 978-82-997163-6-9.
    Fagbok

2009

  • Wæge, Kjersti. (2009) Relations between students' motivation for learning mathematics and a mathematical teaching approach. Nordic Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2005

  • Rossing, Nils Kristian; Wæge, Kjersti. (2005) Strikkhopp med Barbie. Inspirasjonsbok for matematikklærere.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti; Fauskanger, Janne. (2023) Teacher time out as a site for studying mathematical knowledge for teaching. Journal of Mathematical Behavior. volum 70.
    Vitenskapelig artikkel
  • Wæge, Kjersti; Fauskanger, Janne. (2022) Supporting In-service Teachers’ Collective Learning of Ambitious Teaching Practices Through Teacher Time Outs. Scandinavian Journal of Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel
  • Nergård, Beate; Wæge, Kjersti. (2021) Effective mathematical communication in play-based activities: a case study of a Norwegian preschool. Nordisk matematikkdidaktikk. volum 26 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Wæge, Kjersti; Fauskanger, Janne. (2020) Teacher time outs in rehearsals: in‑service teachers learning ambitious mathematics teaching practices. Journal of Mathematics Teacher Education.
    Vitenskapelig artikkel
  • Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2018) Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser – endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag. UNIPED. volum 41 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Postholm, May Britt; Wæge, Kjersti. (2016) Teachers’ learning in school-based development. Educational Research. volum 58 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Kazemi, Elham; Wæge, Kjersti. (2015) Learning to teach within practice-based methods course. Mathematics Teacher Education and Development. volum 17 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Wæge, Kjersti; Haugaløkken, Ove Kr.. (2013) Research-based and hands-on practical teacher education: an attempt to combine the two. Journal of Education for Teaching. volum 39 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Pantziara, Marilena; Di Martino, Pietro; Wæge, Kjersti; Schloeglmann, Wolfgang. (2012) CERME7 Working Group 8: Affect and mathematical thinking. Research in Mathematics Education. volum 14 (2).
    Short communication

Bøker

  • Wæge, Kjersti; Nosrati, Mona. (2018) Motivasjon i matematikk. Universitetsforlaget. 2018. ISBN 978-82-15-02619-0.
    Vitenskapelig monografi
  • Postholm, May Britt; Dahl, Thomas; Engvik, Gunnar; Fjørtoft, Henning; Irgens, Eirik Johannes; Sandvik, Lise Vikan; Wæge, Kjersti. (2013) En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av piloten for den nasjonale satsingen på skolebasert kompetanseutvikling. Akademika forlag. 2013. ISBN 9788232103096.
    Vitenskapelig monografi
  • Gunnarsdottir, Gudny Helga; Hreinsdottir, Freyja; Pálsdóttir, Guðbjörg; Hannula, Markku; Hannula-Sormunen, Minna; Jablonka, Eva; Jankvist, Uffe Thomas; Ryve, Andreas; Valero, Paola; Wæge, Kjersti. (2012) Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education. University of Iceland Press. 2012. ISBN 978-9979-54-965-9.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Hoel, Torlaug Løkensgard; Guldal, Tale M.; Dons, Carl Fredrik; Sagberg, Sturla; Solhaug, Trond; Wæge, Kjersti. (2011) FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag. 2011. ISBN 978-82-519-2730-7.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Wæge, Kjersti; Jensen, Anne-Mair. (2010) Undersøkende matematikkundervisning i videregående skole. Kommunikasjon - motivasjon - forståelse. 2010. ISBN 978-82-997163-6-9.
    Fagbok

Del av bok/rapport

  • Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti. (2022) Entailments of questions and questioning practices in ambitious mathematics teaching. Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Svingen, Olaug Ellen Lona; Valbekmo, Ingunn; Wæge, Kjersti. (2022) Tidlig innsats i matematikk: Å lære, forstå og finne mening i matematikk. Tidlig innsats – i en skole for alle?.
    Faglig kapittel
  • Fauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2019) Learning to represent students’ mathematical ideas through teacher time-outs in rehearsals. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sánchez Aguilar, Mario; Kuzle, Ana; Wæge, Kjersti; Misfeldt, Morten. (2019) Introduction to the papers of TWG23: Implementation of research findings in mathematics education. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Innledning
  • Wæge, Kjersti. (2019) Samtaler i matematikk. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Valenta, Anita; Wæge, Kjersti. (2017) Rehearsals in work with in-service mathematics teachers. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Pantziara, Marilena; Wæge, Kjersti; Di Martino, Pietro; Rösken-Winter, Bettina. (2013) Introduction to the papers and posters of WG8: Affect and mathematical thinking. Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti. (2013) Lærerens og klasseromskulturens betydning for elevenes motivasjon i matematikk. Klasseledelse - for elevenes læring.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti; Pantziara, Marilena. (2013) Students' motivation and teachers' practices in the mathematics classroom. Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Jankvist, Uffe Thomas; Ryve, Andreas; van Bommel, Jorryt; Wæge, Kjersti. (2012) Future challenges of mathematics education research in the Nordic region - young researchers' perspective. Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti. (2012) Why does a prospective teacher want to change her mathematics teaching practice?. Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Hannula, Markku S.; Pantziara, Marilena; Wæge, Kjersti; Schloeglmann, Wolfgang. (2010) Introduction. Multimethod approaches to the multidimensional affect in mathematics education. Proceedings of CERME 6. Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. January 28th - February 1st 2009, Lyon (France).
    Innledning
  • Wæge, Kjersti. (2010) A student's motivation in mathematics when she experiences an inquiry based mathematics teaching approach. Proceedings of the conference. MAVI-15: Ongoing research on beliefs in mathematics education. September 8 - 11, 2009, in Genoa Italy.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti. (2010) Motivation for learning mathematics in terms of needs and goals. Proceedings of CERME 6. Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. January 28th - February 1st 2009, Lyon (France).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti. (2010) Pupils' motivation for learning mathematics. Research in Norway. The First Sourcebook on Nordic Research in Mathematics Education Norway, Sweden, Iceland, Denmark and contributions from Finland.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Wæge, Kjersti. (2009) Relations between students' motivation for learning mathematics and a mathematical teaching approach. Nordic Research in Mathematics Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Rossing, Nils Kristian; Wæge, Kjersti. (2005) Strikkhopp med Barbie. Inspirasjonsbok for matematikklærere.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Nosrati, Mona; Wæge, Kjersti. (2015) Sentrale kjennetegn på god læring og undervisning i matematikk. 2015.
    Rapport
  • Engvik, Gunnar; Dahl, Thomas; Fjørtoft, Henning; Postholm, May Britt; Wæge, Kjersti. (2013) Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling. En kartlegging av lærerutdanningsinstitusjoners ressurser. Akademika forlag. 2013. ISBN 9788232102891.
    Rapport
  • Postholm, May Britt; Engvik, Gunnar; Fjørtoft, Henning; Sandvik, Lise Vikan; Wæge, Kjersti; Irgens, Eirik J.; Dahl, Thomas. (2013) En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet i piloten 2012/2013. 2013.
    Rapport
  • Haugaløkken, Ove Kr.; Wæge, Kjersti; Strømme, Alex; Sletbakk, Marianne; Gravås Ingimundarson, Karin. (2011) PIL-prosjektet ved NTNU. Forsøk med praksis som integrerende element i lærerutdanningen. 2011.
    Rapport

Undervisning

Emner

  • SKOLE6022 - Matematikk for lærerutdannere 2
  • SKOLE6021 - Matematikk for lærerutdannere 1

Formidling

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti. (2022) Entailments of questions and questioning practices in ambitious mathematics teaching. 12th Conference for European Research in Mathematics Education . European Research in Mathematics Education; Bolzano, Italia (online). 2022-02-02 - 2022-02-05.
  • Poster
    Opheim, Linda Gurvin; Bjuland, Raymond; Fauskanger, Janne; Goodchild, Simon; Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti. (2022) Professional development for mathematics teacher educators. 12th Conference for European Research in Mathematics Education . European Research in Mathematics Education; Bolzano, Italia (online). 2022-01-02 - 2022-01-06.

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Wæge, Kjersti; Bjuland, Raymond. (2021) Teacher time out as site for studying mathematical knowledge for teaching. 14th international congress on matheamtics education ; Shanghai (online). 2021-07-11 - 2021-07-18.

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Fauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2019) Learning to represent students’ mathematical ideas through teacher time-out in rehearsals. CERME . ERME; 2019-01-06 - 2019-01-10.
  • Vitenskapelig foredrag
    Fauskanger, Janne; Wæge, Kjersti. (2019) Å lære ambisiøse undervisningspraksiser i matematikk i sykluser med utprøving og utforsking. Etterutdanningskonferansen for lærerutdannere i matematikk . UiS; Stavanger. 2019-09-17 - 2019-09-17.

2015

  • Intervju
    Falch, Torberg; Irgens, Eirik Johannes; Frostad, Per; Wæge, Kjersti; Moser, Edvard Ingjald; Moser, May-Britt. (2015) Fem forskningsfunn som skolepolitikerne bør kjenne til. Gemini [Internett]. 2015-08-26.
  • Intervju
    Falch, Torberg; Irgens, Eirik Johannes; Frostad, Per; Wæge, Kjersti; Moser, Edvard Ingjald; Moser, May-Britt. (2015) Fem forsk­nings­funn som skole­po­li­ti­kerne bør kjenne til. ABC Nyheter [Internett]. 2015-08-26.

2012

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Maugesten, Marianne; Bergem, Ole Kristian; Wæge, Kjersti; Sanne, Anders. (2012) God regneopplæring-for lærere på ungdomstrinnet. Etterutdanningskonferanse for matematikklærerutdannere . UiT; Tromsø. 2012-09-24 - 2012-09-27.
  • Vitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2012) Å regne i all fag - god undervisning og læring. Novemberkonferansen . Matematikksenteret; Trondheim. 2012-09-28 - 2012-09-29.

2010

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Strømme, Alex; Haugaløkken, Ove Kr.; Wæge, Kjersti; Sjølie, Ela. (2010) Praksisbasert lærerutdanning - sementering eller fundamentering. Når utdanning møter yrke . Utdanningsforbundet; Oslo. 2010-01-25 - 2010-01-25.
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2010) Hvordan kan undervisningen påvirke elevenes motivasjon i matematikk?. Realfagkonferansen 2010 . Diverse; Hell, Stjørdal. 2010-04-12 - 2010-04-12.
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2010) Hvordan påvirker matematikkundervisningen elevenes motivasjon?. Novemberkonferansen . Matematikksenteret; Trondheim. 2010-12-01 - 2010-12-02.
  • Vitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2010) PIL-prosjektet ved PLU, NTNU. Landskonferansen for studie- og praksisleiarar i lærarutdanningane 2010 . Høgskulen i Volda; Hareid. 2010-05-04 - 2010-05-05.

2009

  • Vitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2009) A STUDENT’S MOTIVATION IN MATHEMATICS WHEN SHE EXPERIENCES AN INQUIRY BASED MATHEMATICS TEACHING APPROACH. MAVI 15 – The Fifteenth MAVI conference ; Genova. 2009-09-08 - 2009-09-11.
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2009) Elevenes motivasjon for å lære matematikk og undersøkende matematikkundervisning. Lokallagsseminar for LAMIS . LAMIS (Landslaget for matematikk i skolen); Lillestrøm. 2009-02-06 - 2009-02-08.
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2009) Forskningsresultater om elevenes motivasjon for å lære matematikk. MUN samling . Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen; Trondheim. 2009-10-26 - 2009-10-27.
  • Vitenskapelig foredrag
    Wæge, Kjersti. (2009) Motivation for learning mathematics in terms of needs and goals. CERME 6, Sixth Congress of the European Society for research in Mathematics Education . ERME; Lyon. 2009-01-28 - 2009-02-01.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn