Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Gunn Trine Mathisen

Gunn Trine Mathisen

Universitetslektor
Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie
Fakultet for medisin og helsevitenskap

gunn.t.mathisen@ntnu.no
73412323 97513847 Øya helsehus, 152.07.004, Øya, Mauritz Hansens gate 2, 7004 Trondheim
Om Publikasjoner Undervisning

Om

Universitetslektor ved Videreutdanning i Intensivsykepleie

Intensivsykepleier

Mastergrad i pedagogikk med fordypning i rådgivning

Pedagogisk aktivitet: PBL, forelesninger, gruppearbeid, praksisstudier, fag- og emnesansvarlig for utdanningen i samarbeid med kollega Ingeborg Alexandersen. Interessefelt også: intensivsykepleie til akutt og kristisk syke pasienter, fasilitering i ferdighetstrening og simulering

Forskningsprosjekt: "Når studenten ikke består kliniske studier." En narrativ studie av sykepleielærerens opplevelse.

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2014

  • Alexandersen, Ingeborg; Mathisen, Gunn Trine; Nakrem, Sigrid. (2014) En ny praksismodell i sykepleierutdanningen for framtidens behov? En Q-metodisk studie av erfaringer med samarbeidslæring i praksisstudiene. Vård i Norden. volum 34 (112).
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Alexandersen, Ingeborg; Mathisen, Gunn Trine; Nakrem, Sigrid. (2014) En ny praksismodell i sykepleierutdanningen for framtidens behov? En Q-metodisk studie av erfaringer med samarbeidslæring i praksisstudiene. Vård i Norden. volum 34 (112).
    Vitenskapelig artikkel

Undervisning

Emner

  • SYT3221 - Grunnleggende intensivsykepleie, kliniske studier
  • SYT3222 - Medansvar for utøvelsen av intensivsykepleie, kliniske studier
  • SYT3223 - Kompetent utøver av intensivsykepleie, kliniske studier
  • SYT3004 - Fordypning i intensivsykepleie og intensivmedisin
  • HPAR6001 - Farmakologi for ambulansepersonell
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn