Program tysdag 2022

Program tysdag 10. mai

(med atterhald om endringar)

<< vis måndag

 

09.00–09.45

Hovudinnlegg: Ensuring quality assessment practices under the two-evaluator law

(rom R1)

Sehoya Cotner, University of Bergen
Yael Harlap, University of Bergen

 

Meir om innlegget

 
09.45–10.00
Pause 
 
10.00–10.45
Parallellsesjon 5
Sesjon 5A (rom R5)

Kulturelt etterslep i digital samhandling – et kåseri om Herdis sin første undervisningsdag
Anne Hirrich, KBT fagskole

Hvordan kan coaching bidra til faglig og personlig utvikling hos nye studenter?
Carina Johansson Nyvoll, Høyskolen Kristiania

Sesjon 5B (rom R9)

Aktiv profesjonsutvikling i en virtuell verden
Hege Merete Somby, Høgskolen i Innlandet
Bård Gunnerud, Høgskolen i Innlandet

Studentene som fasilitatorer i kommunikasjonstrening på utviklingssamtalen i VR
Åshild Vassend Holm, Høgskolen i Innlandet
Eloisa F. A. Michaelsen, Høgskolen i Innlandet

Sesjon 5C (rom R1)

Webinar som vurderingsform
Ida Serneberg, Lexolve / Jönköping University

Samstemt undervisning i praksis ved bruk av Teams 
Johan Kristian Andreasen, Universitetet i Agder
Ingvild Bergan, Universitetet i Agder
Petter Mathisen, Universitetet i Agder

Sesjon 5D, rundeborddiskusjon (rom R90)
Hvordan kan studenter og ansatte samarbeide om emneutvikling? Erfaringer fra et Students as Partners-prosjekt 
Trine Højberg Andersen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Guri Sivertsen Korpås, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet

Sesjon 5E, workshop (rom R2) 
Jakten på avvikene: Studentaktiv undervisning innen kvalitetssikring. Hvordan utnytte potensialet i innovative læringsarealer?
Ina Møller, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Kristin Solum Steinsbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet

 
10.45–11.15
Pause med kaffe og frukt
 
11.15–12.00
Parallellsesjon 6
Sesjon 6A (rom R9)

Studenter som partnere fra studenters perspektiv
Lars Martin Myhre, bioCEED
Jørund Johansen, bioCEED

Virtuelle refleksjonsgrupper med studenter ved master i avansert klinisk sykepleie, spesialisering allmennsykepleie
Jofrid Høybakk, Lovisenberg diakonale høgskole

Sesjon 6B (rom R1)

MOOC-modellen fra Høgskolen i Østfold – et rammeverk for å skape god nettbasert undervisning
Magnus Nohr, Høgskolen i Østfold

MOOC om MOOC – et prosjekt om nettundervisning og å lage fleksible nettbaserte undervisningsopplegg
Halvdan Haugsbakken, Høgskolen i Østfold

Sesjon 6C (rom R5) 

Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality
Ingvild Bergan, Universitetet i Agder
Johan Kristian Andreasen, Universitetet i Agder
Petter Mathisen, Universitetet i Agder
Stein Erik Skaar, Universitetet i Agder

«Digital treningsveiledning og refleksjon» – om videosnutter og -dagbok i høyere utdanning
Lars Erik Braaum, Høyskolen Kristiania

Sesjon 6D (rom R2)
Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav?
Maria Skotte Wasmuth, Universitetet i Agder
 
 
12.00–13.00
Lunsj
 
13.00–13.45
Parallellsesjon 7
Sesjon 7A (rom R1)

Eksemplets makt og utprøving – hvordan skape et rom for å endre undervisningsmetodikk?
Oddlaug Marie Lindgaard, Nord universitet
Bjørg Riibe Ramskjell, Nord universitet
Kaspar Bredahl Rasmussen, Nord universitet

Studentaktiv læring og vurdering i «store» grunnlagsemner; Hvordan få med oss alle?
Anita Nordeng Jakobsen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Kristin Solum Steinsbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet 

Sesjon 7B (rom R5)

Hvordan kan vurdering fremme læring hos studenter i høyere yrkesfaglig utdanning?
Siri Rutlin Harildstad, Noroff fagskole

Vurdering for læring – fra labrapport til sertifisering av mikroskopiferdigheter
Pernille Bronken Eidesen, Universitetet i Oslo

Sesjon 7C (rom R9)

Learning the Lachman test – a pilot study comparing traditional teaching and video-based instruction
Håvard Søiland, Stavanger universitetssjukehus, Universitetet i Bergen

Hvordan fremme aktiv deltakelse i programmeringsforelesninger (digitale og fysiske) med opptil 500 studenter?
Fanny Skirbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet

Sesjon 7D (rom R8)

En hurtigtast til gode vurderinger? Erfaringer med bruk av programvare for hurtigsvar i digital vurderingspraksis
Sonja Nygaard-Joki, Høgskolen i Østfold

Overgangen til blandet læring og porteføljevurdering: erfaringer fra et programmeringskurs på tvers av flere campus
Majid Rouhani, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet

Sesjon 7E, workshop (rom R2) 

OLA: Historien om studenters samskapingsprosess mot et felles læringsmiljø
Hanne Viken, Universitetet i Sørøst-Norge
Stine Bergman Olsson, Universitetet i Sørøst-Norge

 
 
13.45–14.15
Pause med kaffe og noe søtt
 
14.15–15.00
Hovudinnlegg: På spaning efter læring

(rom R1)

Katarina Winka
Umeå universitet

Meir om innlegget

 
15.00
Slutt Læringsfestivalen 2022
 

<< vis måndag

Dato for Læringsfestivalen 2022 er 9.–10. mai

Neste Læringsfestival:

Social buttons

Abonner på vårt nyhetsbrev
og følg oss i sosiale medier

nyhetsbrev ikon twitter ikon facebook ikon
 

Arrangører

Arrangør:

NTNU - Kunnskap for en bedre verden