Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Læringsfestivalen

  • Læringsfestivalen i Trondheim
    • Program
    • Påmelding
    • Send inn konferansebidrag
    • Til deg som skal bidra
    • Til deg som skal delta
    • Tidlegare konferansar
  • Læringsfestivalen digital
    • Program
    • Bli med
    • Send inn konferansebidrag
    • Til deg som skal bidra
    • Til deg som skal delta
    • Tidlegare konferansar
  • Rundebord
    • Digitale rundebordkonferansar
    • Tidlegare digitale rundebord
  • Om oss
  • Journal
  1. Læringsfestivalen i Trondheim
  2. Program
  3. Program tysdag

Program tysdag - Læringsfestivalen

×
  • Program
    • Program måndag
    • Program tysdag
    • Meir om sesjonane
    • Plenumsinnlegg
    • Posterpresentasjonar
    • Utstillarar og utstillarseminar
  • Påmelding
  • Send inn konferansebidrag
  • Til deg som skal bidra
  • Til deg som skal delta
  • Tidlegare konferansar
MENY

Program tysdag

LÆRINGSFESTIVALEN
Program Tysdag

måndag | tysdag | oversiktsprogram

Detaljert program for Læringsfestivalen 2025: tysdag 20. mai.

09:00
Parallellsesjon 5
Sesjon 5A (Rom: R2)

Filmfestival: erfaringer og refleksjoner
Iselin Grav Aakre og Ina Merete Stuen
NTNU

Plakat som gruppeprosjekt - hvordan få studentene engasjert og involvert i læringsprosessen?
Kjersti Kleveland og Ina Merete Stuen
NTNU

Meir om Sesjon 5A

Sesjon 5B (Rom: R3)

Når ekstern studiepraksis blir en flaskehals…
Ina Møller og Kristin Steinsbekk
NTNU

Profesjonsidentitet i helse- og sosialprofesjonsutdanningene; er det sammenheng mellom studenters profesjonsidentitet og studieprogresjon?
Aslak Steinsbekk
NTNU

Meir om Sesjon 5B

Sesjon 5C (Rom: R22)

Myter og fakta om utdanning og læring
Oddlaug Marie Lindgaard og Bjørg Riibe Ramskjell
Nord universitet

Meir om Sesjon 5C

Sesjon 5D – rundeborddiskusjon (Rom: R23)

Et økt mangfold på nettstudier – hvordan skal vi rigge oss for god kvalitet?
Hanne Kristin Dypedal og Astri-Birgitte Grimenæs
NLA Høgskolen

Meir om Sesjon 5D

Sesjon 5E – rundeborddiskusjon (Rom: D1-185)

Bruker vi fullt potensial av våre tverrfaglige kompetanser i høyere utdanning?
Tatsiana Komissarova
Universitetet i Oslo

Meir om Sesjon 5E

 
09:45
Pause
 
10:00
Utstillerseminar

U1 Sikt: Digital eksamen og veien videre (Rom: R1)
Irene Lona og UNIwise

Meir om Utstillarseminar 1

U2 Anthology: Långsiktighet istället för quickfix - Långsiktiga strategier för tillgänglighet i högre utbildning med stöd av AI och Anthology Ally (Rom: R3)
Lena Tembe
Anthology

Meir om Utstillarseminar 2

 
10:30
Pause med noko å bite i
 
11:00
Parallellsesjon 6
Sesjon 6A (Rom: R2)

Lær om personlighet via brettspillet PersonalityCraft!
Håvard Karlsen, Ingvild Saksvik-Lehouillier, Jonas Langset Hustad og Gunnar Örn Thordarson
NTNU

Meir om Sesjon 6A

Sesjon 6B (Rom: R3)

Virtuelle Labsimuleringer: Hva Motiverer Studentene til Å Delta?
Meh Sameen Nawaz
Høyskolen Kristiania

Integrering av digital teknologi i læringsdesign: dybdestudie av fem emner i høyere utdanning
Aslaug Louise Slette og Fride Flobakk-Sitter
NIFU

Meir om Sesjon 6B

Sesjon 6C (Rom: R22)

Deg som formidler – hvordan få kontakt
Siri Jønnum og Helene Christiansen
Universitet i Oslo

Meir om Sesjon 6C

Sesjon 6D (Rom: R23)

BedreUndervisning
Fredrik Mørk Røkenes og Tatsiana Komissarova
Universitet i Oslo

Kollegaveiledning – betydning for utvikling av undervisningspraksiser og profesjonsfellesskap
Hakim Lyngstadås
Handelshøyskolen BI

Meir om Sesjon 6D

Sesjon 6E – rundeborddiskusjon (Rom: D1-185)

Lokalt utdanningssnakk
Aslak Steinsbekk
NTNU

Meir om Sesjon 6E

 
11:45
Lunsj
Ferdigpakka lunsj i vrimleområdet
 
12:45
Parallellsesjon 7
Sesjon 7A (Rom: R2)

Sosial læring i nettstudier
Tove Kristiansen og Ida Bjørnevaag Merckoll
Høyskolen Kristiania

Gruppeledelse som undervisningspraksis – hva, hvordan og hvorfor?
Hanne Charlotte Asbjørnsdatter Helgesen
NTNU

Meir om Sesjon 7A

Sesjon 7B (Rom: R3)

VR-briller - et verktøy for å bedre studentenes ferdigheter til muntlig eksamen
Lars Erik Braaum
Høyskolen Kristiania

Virtuell læring, reell mestring – kan VR fremme læring i anatomi og fysiologi hos radiografstudenter?
Jacqueline Kirsti Andersen og Ann Mari Gransjøen
NTNU

Meir om Sesjon 7B

Sesjon 7C – verkstad (Rom: R22)

Workshop: Hva kan undervisere gjøre for å fasilitere studenters aktive deltagelse i synkron digital undervisning?
Åste Herheim og Helene Samuelsen
Oslo Nye Høyskole

Meir om Sesjon 7C

Sesjon 7D (Rom: R23)

Arbeidslivsrelevans i disiplinutdanninger - erfaringer med spillbasert læring i pedagogikkutdanningen
Mathilde Dahlen Svendsen og Adina Marie Nydahl
Universitetet i Agder

Praksisnær og aktiv seminarundervisning for barnehagelærerstudenter i barnehager: Erfaringsdeling og fremtidsbilde - en fremtidsrettet (lærer)utdanning?
Sigve Ladstein
NLA Høgskolen

Meir om Sesjon 7D

Sesjon 7E – rundeborddiskusjon (Rom: D1-185)

Meritterte undervisere - veien videre
Kristine Helen Korsnes
UiT Noregs arktiske universitet

Meir om Sesjon 7E

 
13:30
Pause
 
13:45
Avslutning

(Rom: R1)

Hovedtalar: Tone Fredsvik Gregers
Scholarship of teaching and learning – en forskende tilnærming til egen undervisningspraksis

Refleksjon omkring Læringsfestivalen 2025
Lars Lundheim

Avrunding av konferansen

Meir om avslutningsplenum

 
14:50
Slutt Læringsfestivalen 2025
 

Arrangører + nyhetsbrev - Bottom page

Arrangør:

Logo med tekst: NTNU Kunnskap for ei betre verd

Nyheiter om Læringsfestivalen:

Nyhetsbrevikon med lenke til å abonnere på nyhetsbrevet.

Abonner på nyhendebrevet

 
Ansvarlig redaktør | Bruk av informasjonskapsler | Personvern
Logg inn