Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Læringsfestivalen

  • Læringsfestivalen i Trondheim
    • Program
    • Påmelding
    • Send inn konferansebidrag
    • Til deg som skal bidra
    • Til deg som skal delta
    • Tidlegare konferansar
  • Læringsfestivalen digital
    • Program
    • Bli med
    • Send inn konferansebidrag
    • Til deg som skal bidra
    • Til deg som skal delta
    • Tidlegare konferansar
  • Rundebord
    • Digitale rundebordkonferansar
    • Tidlegare digitale rundebord
  • Om oss
  • Journal
  1. Læringsfestivalen i Trondheim
  2. Program
  3. Program måndag

Program måndag - Læringsfestivalen

×
  • Program
    • Program måndag
    • Program tysdag
    • Meir om sesjonane
    • Plenumsinnlegg
    • Posterpresentasjonar
    • Utstillarar og utstillarseminar
  • Påmelding
  • Send inn konferansebidrag
  • Til deg som skal bidra
  • Til deg som skal delta
  • Tidlegare konferansar
MENY

Program måndag

LÆRINGSFESTIVALEN
Program måndag

måndag | tysdag | oversiktsprogram

Detaljert program for Læringsfestivalen 2025: måndag 19. mai.

09:00
Registrering
 
09:30
Opning

(Rom: R1)

Opning av konferansen

Anders Lie Hagen
NTNU

Hovedtalar: Arnold Pears
AI och lärande – hur ska vi göra i högre utbildning?

Posterpitch
Reidar Lyng
NTNU

Les meir om opningsplenum

 
11:00
Pause
 
11:15
Postervandring

11:15–12:00 Postervandring med kaffi, te og noko søtt
(Posterne er i vrimleområdet. Sjå oversikt over posterar her)

 
12:00
Parallellsesjon 1
Sesjon 1A (Rom: R2)

Mappevurdering - en egnet vurderingsform i KI-alderen?
Øyvind Henriksen
Universitetet i Innlandet

Lur eller lurt av AI? Viktigheten av lokale fuskeutvalg og eksempler på organiseringen av dem.
Kristine Helen Korsnes
UiT Noregs arktiske universitet

Meir om Sesjon 1A

Sesjon 1B (Rom: R3)

"Din fremtid, Ditt valg" - Hvordan motivere gutter med minoritetsbakgrunn til å ta høyere utdanning?
Jannicke Johansen
Høyskolen Kristiania

Undervisningsstøtte til studenter som har norsk som andrespråk: Erfaringer, utfordringer og tiltak for å lykkes
Hilde Skjerve
Høyskolen Kristiania

Meir om Sesjon 1B

Sesjon 1C (Rom: R22)

Tale til tekst-teknologi og dialogrammen som møtepunkt for skriving og samtale i prosessorienterte læringsforløp
Siv Sørås Valand
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Merete Hellner og Maren Eika
Asker kommune, ungdomsskole

Meir om Sesjon 1C

Sesjon 1D (Rom: R23)

Forskning på læringsprosesser i høyere kunstutdanning
Irene Velten Rothmund, Katja Bjørneboe, Anne Cecilie Røsjø Kvammen og Hilde Rustad
Høyskolen Kristiania

Meir om Sesjon 1D

Sesjon 1E – rundeborddiskusjon (Rom: D1-185)

Omvendt undervisning – når vi studentene? Deling av erfaringer, diskusjon om muligheter og begrensninger.
Kristin Solum Steinsbekk og Guri Sivertsen Korpås
NTNU

Meir om Sesjon 1E

 
12:45
Lunsj
Lunsjbuffet i kantina på Realfagbygget
 
13:45
Parallellsesjon 2
Sesjon 2A (Rom: R2)

Hvordan kan vi sikre god kvalitet i undervisningen uavhengig av type kursformat?
Marcin Fojcik
Høgskulen på Vestlandet

Omvendt undervisning i juridiske fag ved fengselsbetjentutdanningen
Birgitte Langset Storvik og Maria Mæhlumshagen
Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS

Meir om Sesjon 2A

Sesjon 2B (Rom: R3)

Chatboter som støttestrukturer for læring
Magnus Nohr
Høgskolen i Østfold

Botulph i klasserommet: Nye muligheter og pedagogiske utfordringer med KI-støttet læring
Ørjan Landfald, Jan Ketil Arnulf og Elisabeth Holien
Handelshøyskolen BI

Meir om Sesjon 2B

Sesjon 2C – verkstad (Rom: R22)

Meistringslæring: Inspirasjonsverkstad
Guttorm Sindre og Gabrielle Hansen
NTNU

Meir om Sesjon 2C

Sesjon 2D (Rom: R23)

Å veilede veiledere – hvordan utvikle kompetanse i internasjonale, digitale mentorprogrammer
Siri Rutlin Harildstad
Noroff fagskole

Arbeidslivet som læringsarena- refleksjoner rundt mentorrollen
Lucie Furulund
Universitetet i Innlandet
Unni Høsøien
OsloMet

Meir om Sesjon 2D

Sesjon 2E – rundeborddiskusjon (Rom: D1-185)

Hvordan lykkes med emnedesign – hindringer og strategier for å overkomme disse
Kari Anne Røren, Torbjørn S. Jacobsen, Ole Solbjørg og Veruska De Caro-Barek
NTNU

Meir om Sesjon 2E

 
14:30
Pause
 
14:45
Parallellsesjon 3
Sesjon 3A (Rom: R2)

Parallell eller sekvensiell undervisning? Et institusjonelt eksperiment
Tor Einar Møller
Handelshøyskolen BI

Bruk av læringsanalyse for å systematisere innsikt i førsteårsstudenters kursprogresjon
Tor Einar Møller og Mark Brown
Handelshøyskolen BI

Meir om Sesjon 3A

Sesjon 3B (Rom: R3)

Studentpaneler: Erfaringer med studentmedvirkning fra SAMMEN-prosjektet
Maren Braut og Karine Jonsrud Pedersen
Universitetet i Oslo

KI som skremmer og engasjerer: Hvordan utvikle og fasilitere en workshop om KI innen HumSam-fag?
Ulrikke Tunby
NTNU

Meir om Sesjon 3B

Sesjon 3C – verkstad (Rom: R22)

Vurdering som utgangspunkt for emneutvikling
Martha Kalvig Anderson og Lars Bjørnar Skancke
NTNU

Meir om Sesjon 3C

Sesjon 3D (Rom: R23)

Utvidet praksis i Lærerutdanningene
Tove Margrethe Thommesen og Andreas Lund
Faglig råd for Lærerutdanning 2025

Meir om Sesjon 3D

Sesjon 3E – rundeborddiskusjon (Rom: D1-185)

Studentaktiverende vurderingsformer
Kjetil Rødje og Trine Syvertsen
Universitetet i Oslo

Meir om Sesjon 3E

 
15:30
Pause med kaffi, te og noko å bite i
 
16:00
Parallellsesjon 4
Sesjon 4A (Rom: R2)

Tverrprofesjonell samarbeidslæring i studentteam - utvikling og pilotering av en kunnskapsbasert praksismodell i kommunal døgnrehabilitering
Gunhild Kippe Sæther
Trondheim rehabiliteringssenter

Fasilitering av studentaktiv læring og refleksjoner gjennom debriefing
Ann-Kristin G. Elvrum og Eli Langørgen
NTNU

Meir om Sesjon 4A

Sesjon 4B (Rom: R3)

From Chalkboard to Screen: How Video is Making Education Smarter and More Engaging!
Tonje Jin
NTNU

Enhancing Chemical Engineering Education through Augmented Reality Applications
Hanna Katariina Knuutila
NTNU

Meir om Sesjon 4B

Sesjon 4C – strikkepresentasjon og diskusjon (Rom: R22)

Effekten av strikking på læring i en forelesningssituasjon, en randomisert kontrollert studie
Ingvild Saksvik-Lehouillier og Astrid Gullhav Dauderis
NTNU

Meir om Sesjon 4C

Sesjon 4D – rundeborddiskusjon (Rom: R23)

Involving industry representatives in student projects using technology
Line Kolås, Aamna Rais Ahmed og Robin Isfold Munkvold
Nord universitet

Meir om Sesjon 4D

Sesjon 4E – rundeborddiskusjon (Rom: D1-185)

Avlyst på grunn av sykdom

Muntlig eksamen - erfaringer, tips og triks!
Tove Engan Paulsby
NTNU

Meir om Sesjon 4E

 
16:45
Slutt fagleg program dag 1
 
18:00
Festivalkveld på Mikrobryggeriet
Førehandspåmelding krevjast
 

Arrangører + nyhetsbrev - Bottom page

Arrangør:

Logo med tekst: NTNU Kunnskap for ei betre verd

Nyheiter om Læringsfestivalen:

Nyhetsbrevikon med lenke til å abonnere på nyhetsbrevet.

Abonner på nyhendebrevet

 
Ansvarlig redaktør | Bruk av informasjonskapsler | Personvern
Logg inn