Program måndag - Læringsfestivalen
Program måndag
LÆRINGSFESTIVALEN
Program måndag
måndag | tysdag | oversiktsprogram
Detaljert program for Læringsfestivalen 2025: måndag 19. mai.
(Rom: R1)
Opning av konferansen
Anders Lie Hagen
NTNU
Hovedtalar: Arnold Pears
AI och lärande – hur ska vi göra i högre utbildning?
Posterpitch
Reidar Lyng
NTNU
11:15–12:00 Postervandring med kaffi, te og noko søtt
(Posterne er i vrimleområdet. Sjå oversikt over posterar her)
Mappevurdering - en egnet vurderingsform i KI-alderen?
Øyvind Henriksen
Universitetet i Innlandet
Lur eller lurt av AI? Viktigheten av lokale fuskeutvalg og eksempler på organiseringen av dem.
Kristine Helen Korsnes
UiT Noregs arktiske universitet
"Din fremtid, Ditt valg" - Hvordan motivere gutter med minoritetsbakgrunn til å ta høyere utdanning?
Jannicke Johansen
Høyskolen Kristiania
Undervisningsstøtte til studenter som har norsk som andrespråk: Erfaringer, utfordringer og tiltak for å lykkes
Hilde Skjerve
Høyskolen Kristiania
Tale til tekst-teknologi og dialogrammen som møtepunkt for skriving og samtale i prosessorienterte læringsforløp
Siv Sørås Valand
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Merete Hellner og Maren Eika
Asker kommune, ungdomsskole
Forskning på læringsprosesser i høyere kunstutdanning
Irene Velten Rothmund, Katja Bjørneboe, Anne Cecilie Røsjø Kvammen og Hilde Rustad
Høyskolen Kristiania
Omvendt undervisning – når vi studentene? Deling av erfaringer, diskusjon om muligheter og begrensninger.
Kristin Solum Steinsbekk og Guri Sivertsen Korpås
NTNU
Lunsjbuffet i kantina på Realfagbygget
Hvordan kan vi sikre god kvalitet i undervisningen uavhengig av type kursformat?
Marcin Fojcik
Høgskulen på Vestlandet
Omvendt undervisning i juridiske fag ved fengselsbetjentutdanningen
Birgitte Langset Storvik og Maria Mæhlumshagen
Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS
Chatboter som støttestrukturer for læring
Magnus Nohr
Høgskolen i Østfold
Botulph i klasserommet: Nye muligheter og pedagogiske utfordringer med KI-støttet læring
Ørjan Landfald, Jan Ketil Arnulf og Elisabeth Holien
Handelshøyskolen BI
Meistringslæring: Inspirasjonsverkstad
Guttorm Sindre og Gabrielle Hansen
NTNU
Å veilede veiledere – hvordan utvikle kompetanse i internasjonale, digitale mentorprogrammer
Siri Rutlin Harildstad
Noroff fagskole
Arbeidslivet som læringsarena- refleksjoner rundt mentorrollen
Lucie Furulund
Universitetet i Innlandet
Unni Høsøien
OsloMet
Hvordan lykkes med emnedesign – hindringer og strategier for å overkomme disse
Kari Anne Røren, Torbjørn S. Jacobsen, Ole Solbjørg og Veruska De Caro-Barek
NTNU
Parallell eller sekvensiell undervisning? Et institusjonelt eksperiment
Tor Einar Møller
Handelshøyskolen BI
Bruk av læringsanalyse for å systematisere innsikt i førsteårsstudenters kursprogresjon
Tor Einar Møller og Mark Brown
Handelshøyskolen BI
Studentpaneler: Erfaringer med studentmedvirkning fra SAMMEN-prosjektet
Maren Braut og Karine Jonsrud Pedersen
Universitetet i Oslo
KI som skremmer og engasjerer: Hvordan utvikle og fasilitere en workshop om KI innen HumSam-fag?
Ulrikke Tunby
NTNU
Vurdering som utgangspunkt for emneutvikling
Martha Kalvig Anderson og Lars Bjørnar Skancke
NTNU
Utvidet praksis i Lærerutdanningene
Tove Margrethe Thommesen og Andreas Lund
Faglig råd for Lærerutdanning 2025
Studentaktiverende vurderingsformer
Kjetil Rødje og Trine Syvertsen
Universitetet i Oslo
Tverrprofesjonell samarbeidslæring i studentteam - utvikling og pilotering av en kunnskapsbasert praksismodell i kommunal døgnrehabilitering
Gunhild Kippe Sæther
Trondheim rehabiliteringssenter
Fasilitering av studentaktiv læring og refleksjoner gjennom debriefing
Ann-Kristin G. Elvrum og Eli Langørgen
NTNU
From Chalkboard to Screen: How Video is Making Education Smarter and More Engaging!
Tonje Jin
NTNU
Enhancing Chemical Engineering Education through Augmented Reality Applications
Hanna Katariina Knuutila
NTNU
Effekten av strikking på læring i en forelesningssituasjon, en randomisert kontrollert studie
Ingvild Saksvik-Lehouillier og Astrid Gullhav Dauderis
NTNU
Involving industry representatives in student projects using technology
Line Kolås, Aamna Rais Ahmed og Robin Isfold Munkvold
Nord universitet
Avlyst på grunn av sykdom
Muntlig eksamen - erfaringer, tips og triks!
Tove Engan Paulsby
NTNU
Førehandspåmelding krevjast