Finansiering av miniprosjekter for å utvikle ditt kurs eller studieprogram

Finansiering av miniprosjekter for å utvikle ditt kurs eller studieprogram


Finansiering av miniprosjekter for å utvikle ditt kurs eller studieprogram

 

Foto: Kai T. Dragland/NTNU

Utlysning for søknader om midler til Excited miniprosjekter 2024


Miniprosjekter gjennom Excited gir en mulighet til å skaffe ekstra ressurser for forbedringstiltak i kurs eller studieprogram, utover normal drift eller administrasjon av undervisning, slik som:

  • Utvikling og/eller testing av innovative lærings- og vurderingsmetoder, nye læringsressurser, tiltak for økt studentengasjement.
  • Tiltak for bedre kvalitetssikring og forbedring av undervisningen.
  • Tiltak for å forbedre studentenes trivsel og profesjonell-sosial samhørighet.
  • Økt samarbeid på tvers av fag, campus og avdelingsgrenser.
  • Tiltak for å effektivisere oppgaver knyttet til undervisning eller studieadministrasjon, for å frigjøre tid, for eksempel for profesjonell utvikling.

Den typiske budsjettstørrelsen for et miniprosjekt er 10 000 - 60 000 kroner. Målgruppen er ansatte som er involvert i utdanning (akademisk og administrativ) ved Nord universitet og NTNU (IDI og Informatikk ved IIR).

En søknad må være basert på en tydelig forklart utfordring/problem med den nåværende situasjonen og et klart argument for hvorfor prosjektet ditt kan hjelpe. Resultatene bør ha gjenbruksverdi. Tiltak som vil avhenge av den samme ekstra støtten år etter år, har liten sjanse for å få støtte.

For 2024 inviterer vi spesielt, men ikke utelukkende, søknader for prosjekter som adresserer kunstig intelligens i en pedagogisk sammenheng og prosjekter som adresserer integrering av bærekraft i kurs og studieprogrammer. Det er positivt hvis den planlagte handlingen kan resultere i publikasjoner eller andre formidlingsaktiviteter, og hvis prosjektet inkluderer samarbeid mellom flere emner / studiesteder. Prosjekter bør være relevante for minst en av de Excited aktivitetsklustrene (C1: læringsutbytte og struktur, C2: pedagogikk, C3: verktøy og infrastruktur).

Hvordan kan midlene brukes?

  • Innkjøp av utstyr som er nødvendig for den innovative oppsettet (maskinvare, programvare).
  • Ansette studenter i sommerjobber.
  • Ansette ekstra undervisningsassistenter eller annet personale (f.eks. en ingeniør). Du kan søke om timelønn fra Exciteds pool av forskningsassistenter (spesifiser tidsperiode, nødvendig ekspertise og antall timer).
  • Frigjøre lærere fra andre oppgaver, hvis dette er avtalt med relevant leder.
  • Midler til lærerens pensjonsforsikring (PA), som han/hun kan bruke til andre ting senere i tråd med PA-praksis/regler.

Vennligst merk at midler ikke kan utbetales som overtidslønn til lærere eller andre ansatte.

Krav til søknad (ca. 1 A4-side): Vennligst beskriv:

  • Hensikten med prosjektet.
  • Hvilke Excited-aktivitetsklustre som berøres og/eller hvordan bærekraft i IT-utdanning blir adressert.
  • Hvem som er involvert i prosjektet og hva ressursene er ment for (utstyr, assistenter osv.).
  • Hvordan prosjektet skal gjennomføres og om det har en varighet på ett eller flere semester.
  • Hvordan prosjektet skal evalueres, inkludert hvilke data som vil bli samlet inn. (Hvis det er behov for søknad til NSD osv., er deltakerne i miniprosjektet ansvarlige for dette.)
  • Eventuelle planlagte formidlingsaktiviteter. Publikasjoner basert på prosjektet bør referere til Excited.

 

Rapporteringskrav

  • En kort rapport (mal gitt).
  • En kort tekst eller video om prosjektet som skal presenteres på Exciteds nettside.
  • Deltakelse i et Excited-seminar (for å dele resultater og erfaringer med kolleger).

Søknadsfrist: 1.12.2023
Sendes til  birgit.r.krogstie@ntnu.no

Kontakt:
Administrative saker: Swetlana Fast, NTNU


Bærekraft i IT-utdanning; generelle spørsmål  - Birgit R. Krogstie, NTNU
Læringsutbytte og struktur  - Rune Hjelsvold, NTNU
Pedagogikk i IT-utdanning  - Line Kolås, Nord Universitet
Verktøy og infrastruktur  - Trond Aalberg, NTNU


Eksempler på Excited miniprosjekter

Eksempler på Excited miniprosjekter

Kort vei fra idé til prosjekt

Frøfinansiering gjør det mulig for forelesere å teste nye metoder i undervisningen.

- Småprosjektene bidrar til å koble foreleserne på fem ulike campuser ved to universiteter tettere sammen og styrker samholdet i Excited-nettverket.

Dette kommer fra Robin Munkvold, som er i Excite-ledelsen ved Nord universitet. Girts Strazdin, førsteamanuensis ved Institutt for informatikk og realfag i Ålesund, som har mottatt frømidler, er av samme oppfatning.

- Excited småprosjekter er en veldig god støtteform - det er lite papirarbeid og administrasjon for foreleserne som gjennomfører prosjekter. For eksempel trenger man ikke å bruke mye tid og innsats på søknadsformatet. Jeg finner det motiverende at veien fra en idé til et prosjekt er veldig kort.

"Læring gjennom konstruksjon" (LtC) er en undervisningsmetode som er mye brukt i IT-utdanning, og studentene lærer ferdigheter og teori gjennom praktiske prosjekter. Denne læringsformen har sitt eget kjerneprosjekt under Excited. Høsten 2017 begynte kjerneprosjektet å kartlegge alle kurs under senteret som bruker LtC i undervisningen. I neste trinn ble alle relevante forelesere intervjuet om deres tilnærming til LtC i undervisningen.

-Intervjuene ga oss et utgangspunkt for å diskutere undervisningsmetoder og hvordan vi arbeider og tenker om undervisning ved de ulike institusjonene, campusene og fagområdene, sier Robin.


En av foreleserne som deltok i studien var Girts Strazdins i Ålesund.

-Vi snakket om emnet jeg underviser i sammen med en kollega, Systemutvikling og modellering. Under samtalen hørte jeg om GameLab og metoden de brukte i Steinkjer. Samtalen inspirerte meg til å prøve ut metoden i mitt eget fag. Vi hadde allerede prosjekter i emnet, men det var klart at systemet som skulle utvikles, ikke engasjerte studentene.


Girts fant at to ting måtte være på plass for at prosjektundervisningen skulle engasjere studentene: 1) virkelige kunder som er interessert i sluttproduktet; 2) prosjektene måtte endres for å involvere spillprogrammering.

- Jeg fikk mange viktige forslag og hjelp fra Robin om hvordan jeg kunne håndtere tekniske ting som spillrammeverk, møter med kunder og brukervennlighetstesting. I tillegg var det også viktig å få inspirasjon og kunne diskutere ting som oppstod underveis med en faglærer som hadde gjennomført undervisningsmetoden med gode resultater tidligere.

Når ideen hadde utviklet seg, søkte Girts om frømidler fra Excited i form av et småprosjekt. En del av støtten ble brukt til å ansette to studentassistenter i Ålesund som støtte for å lage en veiledning for spillutvikling for studentene.

-Alle gruppene klarte å levere et spillbart produkt ved slutten av semesteret. Studentene opplevde en realistisk situasjon: ekte kunder med virkelige krav, virkelige problemer som kunder som ikke var sikre på hva de egentlig ønsket, og som endret mening i hvert møte. De sto overfor virkelige utviklingsmiljøer og verktøy som de vil møte i sitt arbeidsliv etter endt utdanning. Studentene rapporterte også etter eksamen at dette var de to viktigste motivasjonsfaktorene for dem i kurset. Eksterne kunder, og at de fikk lov til å utvikle spill.


"Excited har vært et viktig nettverk for meg - jeg har fått støtte for utviklingen av undervisningen på flere måter: kontakt med andre kolleger med erfaring, arena for utveksling av ideer, og ikke minst økonomisk støtte i form av småprosjekt." Jeg ser definitivt for meg at jeg vil søke om flere prosjekter i fremtiden.
 

Rapport fra prosjektet

Poster presented at UDIT 2018

Spennende mini-prosjekt knyttet til Excited-prosjekter Learning through Construction og Sharing and Diversity

Lærere involvert:

  • Kristiania Universitet Høyskole: Trygve Bjellvåg, Ole Goethe
  • Nord: Robin Isfold Munkvold og Trond Olav Skevik

Mål:

  • Utvikle en rubrikk eller retningslinje som er nyttig og effektiv for å gjennomføre tverrkampus studentevaluering innen spillutvikling/produkter
  • Øke studentengasjementet ved bruk av tverrkampus studentevaluering innen spillutvikling/produkter
  • Forbedre vurderingskriteriene for spillutviklingskurs (eller IT-utviklingskurs generelt)
  • Forbedre studentengasjementet ved bruk av tverruniversitet/tverrkampus studentevaluering
  • Utvide studentenes perspektiver på sitt arbeid, styrker og svakheter ved å dele sitt arbeid med studenter fra ulik bakgrunn og setting
  • Skape en aktiv tverrkampusstudentaktivitet Forbedre forståelsen av en slik pedagogisk metode og utvikle prosesser og verktøy for langsiktig gevinst.
Studenter ved Nord Universitet i Steinkjer og Kristiania Universitet Høyskole i Oslo evaluerer hverandres prosjektarbeid.

Tverrkampus Studentevalueringsprosjekt

Når studenter jobber med spillutviklingsprosjekter, gir studentevaluering dem muligheten til å motta tilbakemeldinger fra andre utviklere som er kjent med feltet. Dette kan gi studentene flere forslag og ideer for revisjoner, og dermed potensielt øke kvaliteten på deres spill/prosjekter/produkter. Studentevaluering gjør det også mulig for studenter å identifisere styrker og svakheter i egne spill etter å ha vurdert medstudenters spill (og dokumentasjon). Ved å strukturere studentevaluering kan undervisningspersonalet maksimere nytten av tilbakemeldingen studentene gir og mottar. Excited kan bidra til utviklingen av en studentevalueringsrubrikk/retningslinje og bidra til gjennomføringen av dette.

Basert på tidligere erfaring innen P4 er det viktig å ha noen lokalt som kan fasilitere prosessen i tverrkampus-læring. I dette prosjektet planlegger vi å bruke undervisningsassistenter (TA) på begge campus for å hjelpe til med samarbeidet og for å samle data og bidra til dokumentasjonen av prosjektet.

Prosjektet vil koble sine aktiviteter til ett kurs ved hvert campus, som kjøres i vårsemesteret 2020. Disse kursene er:

  • Game lab 5 (3. års spillstudenter ved Nord Universitet, Steinkjer)
  • Prosjektkurs ved Kristiania Universitet Høyskole 

Game lab 5 er spillutviklingsprosjektet for 3. års spillstudenter ved Nord, som kjøres i deres siste semester. Game Lab er en arbeidssimulator som har som mål å gi studentene et kontrollert miljø der de kan lære å samarbeide i et utviklingsteam. Fokus er på spillutviklingsprosessen og produktet. Temaet for Game Lab er spill for læring.

Kursbeskrivelse, Kristiania Universitet Høyskole

 

Prosjektplanoversikt

  • Planlegging av hele prosjektet, definere sammenhenger, innhold og prosjekttidsplan med ansvar, oppgaver, osv.
     
  • Utvikling av rubrikk/retningslinje
    Opprette en nettbasert løsning
     
  • Forberede workshops med studentene
     
  • Kanskje opprette en spillkonkurranse mellom NTNU- og NORD-studenter (eller lignende) - samarbeide med studentenes eierskap til prosjektet
     
  • Skype-møter med studenter fra begge campus Presentasjoner halvveis i semesteret og gjennomføre studentevalueringer Presentasjoner ved slutten av semesteret med studentevalueringer
     
  • Samle data (spørreskjemaer/intervju) om prosjektets prosess, og se etter ideer for forbedring av både prosessen og verktøyene for studentmotivasjon (effekter av tverrkampus/tverruniversitet-studentevaluering)
     
  • Skrive en rapport og en artikkel/papir basert på prosjektresultatene
     
  • Planlegge et nytt og forbedret tverrkampus studentevalueringsprosjekt for høstsemesteret 2020. 

Budsjett

Mesteparten av det praktiske arbeidet vil bli utført av TAs med støtte fra lærere.

Vi forventer at hver TA må bruke omtrent +/- 3 uker på prosjektet, noe som tilsvarer omtrent 115 timer hver. I tillegg, når vi gjennomfører workshops med studentene, ville det være fint å kunne tilby enkel mat og drikke for å skape en hyggelig sosial setting samtidig.

Med omtrent 25 studenter ved NORD og 25 studenter ved Kristiania som deltar i dette prosjektet og workshops (3-4 workshops), beregner vi omtrent 3 000 kroner per campus per workshop. Med 4 workshops på de to campusene, blir dette totalt 24 000 kroner for mat og drikke.

TA-lønnen er omtrent 190 kroner pr. time, inkludert sosiale kostnader. Med totalt 230 timer for de to TAs, beregnes dette til 43 700 kroner.

Totalt budsjett (24 000 kroner + 43 700 kroner): 70 000 kroner

Kontaktperson for prosjektet: Robin Isfold Munkvold

Litteratur:

Fakta

• Prosjektleder: Helga D. Isfold Sigurdardottir
Andre deltakere: Female students at Nord University, i.a. Mette Marybelle Sundfær, Bibi Kjartansdottir, Katrin Birgisdottir & Birta Maria
Start- og sluttdato: 18 October 2017 - 1 June 2019.
• Delprosjekt i Excited mini-prosjektet: Projects of Becoming
• Beløp tildelt fra Excited: NOK 50,000

Beskrivelse av prosjektet

Målet med prosjektet var å danne et profesjonelt nettverk for kvinnelige medieteknologistudenter ved Nord universitet, campus Steinkjer, da de utgjør en minoritet og har en relativt høy frafall. Nettverket ledes av de kvinnelige studentene ved NORD og organiserer jevnlige arrangementer der studenter møtes, søker inspirasjon og lærer både av hverandre og av ansatte rollemodeller i medieteknologibransjen.

Nettverket vil arrangere turer for å besøke lokale medieteknologiselskaper og arrangementer. Nettverket har også som mål å sikre at deltakerne er godt informert om kjønnslikestilling i medieteknologibransjen, om deres rettigheter og muligheter.

Resultatet så langt er at de kvinnelige studentene setter pris på tiltakene. Hittil har vi arrangert 2 medieteknologimøter om kvelden med innspill fra kvinnelige rollemodeller i medieteknologibransjen. Videre har studentene deltatt i 2 arrangementer for jenter og teknologi i samarbeid mellom Nord universitet og NHO / Nito.

Evaluering

I prosjektsøknaden beskrev vi at vi ville bruke en undersøkelse for å måle resultatene av prosjektet. Følgende spørsmål ble listet opp - se også svar, fra oktober 2018:

  • Hvordan opplever kvinnelige medieteknologistudenter studentlivet?

Kort sagt syntes de kvinnelige studentene at studentlivet var gjennomsnittlig bra og gjennomsnittlig inkluderende, mens 4 av de 6 respondentene mente at studentlivet var i høy grad eller relativt livlig.

  • Har studentopplevelsen for kvinnelige medieteknologistudenter blitt bedre gjennom mini-prosjektet?

Halvparten av respondentene svarte "ja", og halvparten svarte "kanskje".

  • Føler kvinnelige medieteknologistudenter seg styrket av mini-prosjektet?
  • Opplever de økt faglig selvtillit som følge av mini-prosjektet?

Svarene var delt likt for disse to spørsmålene, der 3 av 6 svarte "ja", 1 svarte "kanskje" og 2 svarte "nei".

  • Føler kvinnelige medieteknologistudenter at de har tilstrekkelig støtte fra medstudenter i løpet av studiene?

2 av 6 svarte "ja", 3 svarte "kanskje" og 1 svarte "nei".

  • Fullfører en høyere andel kvinnelige studenter medieteknologistudiene som et resultat av mini-prosjektet?

Det er litt tidlig å måle, men etter at vi fikk prosjektet, har det i det minste ikke vært frafall blant kvinnelige spillstudenter i 2. eller 3. år - og heller tvert imot, da har minst 1 kvinnelig utvekslingsstudent (fra Spania) søkt om fast overføring til Nord universitet.

  • Hva har de kvinnelige studentene som organiserer Nord Girl Network lært av å gjøre det?

"Jeg lærte mer om organisasjon og lignende."

"Gjennom arrangementene jeg deltok på, kunne jeg føle meg mer selvsikker med en drøm om å jobbe i mediebransjen som kvinne."

"Jeg innså hvor stort nettverket faktisk er i Norge og hvor innflytelsesrikt det er, noe som ga meg flere kontakter innen feltet."

Oppsummert er respondentene mer tilfredse enn misfornøyde med prosjektet så langt. De fleste respondentene føler seg mer styrket og selvsikre faglig som et resultat av prosjektet. Dette gir oss grunnlag for å fortsette på samme måte - samtidig som vi sørger for å videreutvikle og forbedre prosjektet.

Quick factual info:

  • Mini-project leader: Greg Curda
  • Other participants: Robin Munkvold, Line Kolås, Advisors
  • Start and end date: August 28 – October 20, 2017
  • Related project(s) in Excited: P3, Learning Through Construction
  • Funds given from Excited: NOK 15 000
  • How funds were spent:
    • Funds were awarded solely to the two TAs involved, Magnus Nordfjord and Jonas Grannes, for their efforts in the following areas:
      • Development and prep for the classes, 10 hrs each
        • Jonas’s development time was already covered under a separate miniproject
      • Lecture/demonstration and lab time, 12 hrs each
      • Feedback sessions on initial assignment, 5 hrs each
      • Grading of final project handins, 5 hrs each
  • Own effort: Responsible Instructor has spent approximately 32 hrs outside of normal work time, not paid for by Excited in the following manners:
    • Advise and supervise development of class, 4 hrs
    • Advise and supervise implementation of class, 20 hrs
    • Advise and supervise feedback and grading, 4 hrs
    • Acquisition of post-project data and feedback, 6 hrs
  • Related course(s) Nord University FTV2010, Sound 2, specifically tailored to Game Design students
  • All data has been ethically collected, and the results can be published on Excited web

Descriptions:

  • Objective:
    • The project was designed to gauge the effectiveness of using “peer expert” TAs in the instruction of specific techniques pertinent to the Unity and Fmod game engines within the context of Sound Design for Electronic Video Games. The project was conducted as part of a second level class that was shared with Film & TV students. Given that the two disciplines were quite different in the implementation of sound, the project was designed to bring more specific education relevant to Game Design to a general post-production sound class. The goals included:
      • To gauge the acceptance and validity of instruction in these specific formats, and
      • To gauge the effectiveness of using TAs that were agemates, yet had done substantial research and development in these fields.
  • Methodology:
    • Unity class was designed using a step-by-step instructional approach, while the Fmod class instructions were vaguer, to assess motivation of the students to employ independent research to complete their understanding.
  • Evaluation:
    • Evaluation was anecdotal in form, consisting of:
      • Student survey form, 14 responses from 19 students
      • 6-member focus group interview conducted by Greg Curda and observed by Robin Munkvold
  • Results:
    • Students were mostly positive about the value of the instruction.
      • 100% of survey respondents were satisfied with Unity training, compared to 72% for Fmod.
      • Although most agreed that Fmod was valuable, two main issues were cited:
        • Fmod instruction was not as organized as Unity instruction, and
        • It was discovered that Fmod exhibited compatibility issues with WebGL, the browser-based game testing platform currently in use, thus rendering it difficult to implement in the current context.
    • Students generally were very positive (86%) about the use of the TAs and, from focus group, felt that the TAs may know more about the issues they struggle with as students, but also gave a nod to the importance of the teacher’s experience.
      • They have had to learn the software themselves not long ago, so they have a better understanding on how to learn to use it.
      • “They are likely to have a similar perspective as students, which makes (it) maybe easier for them to answer questions in a meaningful way.”
      • “… it's the experience and, perhaps more importantly, their experience in 'teaching' that's important.”
    • Approximately 79% of respondents felt motivated to some degree by the studies, but expressed some frustration by the vaguer teaching style for Fmod.
      • “It was fun to experiment and learn the different audio tricks in Unity, that I didn't know I had learned.”
      • “Unity was good and I felt I had a good grasp of what was taught in the lab classes.”
      • “Fmod was alright, but I learned most of the Fmod tools from a separate resource, like a video tutorial.”
      • “(Fmod) Lecture was now (not) very good, but the sample project and assignment given was fun.”
      • “He went too fast through everything and we had no material at hand, like a basic walkthrough of some sort just to learn how to handle Fmod. The result was we had to tend to youtube and the internet in general to figure stuff out.”
    • Students were divided on motivation to research topics further outside of class.
      • “I explored a few of the topics from the classes, but not much more beyond surface level.”
      • “I wasn't too motivated to explore further, due to everything that was happening with other subject on the side.”
      • “… my team did research Fmod a bit and tried implementing it in our project but ran into some problems with it.”
      • “Too much else to do“
    • Students were unanimously (100%) positive about the reuse of such methods in further classes.
  • Conclusions:
    • Students’ satisfaction with the TAs (86%) stems mainly from the fact that they can empathize with the students and reflect that empathy in their instruction.
    • Students feel more motivated (77%) when the instructor is enthusiastic and involved. However, they made it clear that they prefer more structured, step-by-step instruction, requiring little if any outside research. However, in focus group, all agreed that they were motivated to some degree to dig deeper, either by curiosity or necessity, with the latter being sharply criticized. Yet motivation for further research generally did not go beyond the boundaries of class time.
  • Future and reuse:
    • Student response indicated that this form of “peer expert” instruction was well received and should be continued in the future. However, students seem to indicate that they prefer the step-by-step approach requiring little, if any, supplemental research. Further research is necessary to find out more about this apparent lack of intrinsic motivation. Perhaps sound is too specialized to draw any motivational conclusions, and perhaps a similar project or study within a wider field is called for.
  • Quick popular description:
    • The “Peer Expert” TA Concept: Does it really work?

Links and attachments:

Fakta:

  • Mini-prosjektleder: Babak Farshchian Andre deltakere: Elena Parmiggiani, Tangni Cunningham Dahl-Jørgensen, Farzana Quayyum
     
  • Start- og sluttdato for mini-prosjekt: januar 2019-desember 2019.
     
  • Relaterte prosjekter: Læring gjennom konstruksjon, Deling og mangfold. Merk: Vi har ikke direkte kontaktet disse prosjektene, men ville gjerne gjøre det hvis resultatene våre er interessante for dem.
     
  • Midler gitt fra Excited: 100 000 NOK. Hvordan midlene ble brukt (spesifisert liste): Vi brukte ikke alle midlene1. Vi søkte om å ha to assistenter, men ansatte bare en (Farzana). I samarbeid med Excited omdisponerte vi 20 000 NOK til reisepenger for å reise til SCIS/IRIS i Finland for å organisere workshopen vår.
     
  • Egen innsats: Babak Farshchian og Elena Parmiggiani deltok i regelmessige møter og diskusjoner, organiseringen av workshopen og forfattelsen av den endelige rapporten. Vi har også implementert noen av resultatene i undervisningen vår. Tangni Cunningham Dahl-Jørgensen brukte en del av undervisningsoppgavene sine til å delta i en litteraturstudie.

 

Prosjektets mål:

"Forskningsmetodekurs er kjent for å være kjedelige! Få lærere av slike kurs fokuserer på pedagogiske aspekter ved undervisning i forskningsmetoder. Dette skyldes hovedsakelig at de underviser metoder som et biprodukt av sin egen forskning. Prosjektet vårt tar sikte på å systematisere tilgjengelig kunnskap om undervisning i forskningsmetoder. Vi vil 1) lage en oversikt over beste praksis og ressurser for lærere i forskningsmetoder, 2) opprette et nettsamfunn der lærere i forskningsmetoder kan stille spørsmål og dele erfaringene sine."

Evaluere og forbedre problem-basert undervisning i de tre "Empirisk forskningsmetoder i informatikk" kursene IT3010, TDT39 og DT8111. Opprette en struktur for kursene som er skalerbar, slik at kursene kan tilbys flere studenter ved IDI (Master of Technology, PhD, tverrkampus) og muligens også til andre universiteter i en nettbasert versjon. Bli involvert i et internasjonalt fellesskap av lærere i forskningsmetoder.

Resultater fra prosjektet:

1 Hvis det er mulig, vil vi gjerne bruke de gjenværende midlene til å ansette en forskningsassistent for å fortsette studien også i 2020.

Systematisk gjennomgang av litteratur og eksisterende kurs om undervisning i forskningsmetoder. Organisering av en workshop om undervisning i forskningsmetoder på SCIS/IRIS i Finland. Utkast til en workshprapport sendt til Scandinavian Journal of Information Systems.

En ny spin-off-studie av Elena Parmiggiani om teoriens rolle i undervisning av forskningsmetoder. Denne studien er gjort i hennes "pedup"-kurs og vil sannsynligvis resultere i en tidsskriftpublikasjon i fremtiden.

Evaluering:

Vi har ikke gjennomført noen formell evaluering av resultatene så langt fordi alle de berørte kursene er i 2020. Vi har brakt inn nye ideer i IT3010 og DT8111 basert på den systematiske undersøkelsen vi gjorde.

Vi presenterte også kursene våre under workshopen vår på SCIS/IRIS-konferansen og sammenlignet vår tilnærming med andre lærere. Tilbakemeldingene fra workshopen vår vil bli brukt til å opprette en evalueringsskjema for kursene våre.

 

Fremtid og gjenbruk:
Ja, se ovenfor. Alle de tre kursene påvirkes av resultatene fra prosjektet. I tillegg har vi som et resultat opprettet et internasjonalt nettverk av forskere som vil bli invitert som gjesteforelesere i fremtiden. Vi har levert et utkast til rapporten fra workshopen vår til Scandinavian Journal of Information Systems. Målet vårt er å bruke nettverket og de foreløpige resultatene til å lage en "call for paper" for en spesialutgave av dette tidsskriftet innen området undervisning i forskningsmetoder.

Lenker og vedlegg:

Lederteamet Excited miniprosjekt

Lederteamet

 

Hele Excited teamet

STUDENTER_SOSIALE_MEDIE

Samarbeidspartnere

Partnere