Akademisk skriving Bibliotek for medisin og helse Databaser EndNote Kurs Litteratursøk Lynkurs Referansehåndtering Zotero

Øya: Kurstilbud fra biblioteket våren 2020

Kurstilbud fra Bibliotek for medisin og helse våren 2020

Bibliotek for medisin og helse tilbyr flere åpne kurs for studenter og ansatte ved Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH) og St. Olavs hospital denne høsten. Vi tilbyr kurs i litteratursøk, referansehåndtering og akademisk skriving med mer.

Vårens kurs

I tillegg til våre populære kurs i referansehåndteringsprogrammet EndNote, har vi denne høsten blant annet flere kurs i strukturert søking ved bruk av fagdatabasen PubMed. Vi tilbyr også kurs i andre databaser enn PubMed, samt et eget kurs i faglig søking for stipendiater. Nytt denne våren er et kurs i referanseprogrammet Zotero, som er et litt enklere alternativ til EndNote.

Vårt kurs i akademisk skriving for PhD-studenter vil i vår inngå i et poenggivende PhD-kurs ved MH-fakultet, som også vil inneholde opplæring i søking, referansepraksis, EndNote m.m. Vi vil legge ut en egen melding om dette kurset når det er klart for påmelding.

Meld deg på

Det er gratis å delta på våre kurs, men påmelding kreves. Du finner mer informasjon om kurstilbudet vårt og mulighet for påmelding via lenka nedenfor (eller klikk på «kurs» øverst i menyen her på sida).

Kurstilbudet ved Bibliotek for medisin og helse våren 2020

Oversikt over vårens lynkurs vil bli lagt ut på denne siden litt senere. Det vil også komme informasjon via Innsida.

Velkommen på kurs hos biblioteket i Kunnskapssenteret!

Av Jan Ove Rein

Førstebibliotekar ved bibliotek for medisin og helse med fagansvar for medisin.