Klinisk praksis Litteratursøk Open Access Tidsskrifter UBrss

Fornyet gratis tilgang til BMJ Best Practice, UpToDate og Micromedex

Sykepleiere, leger og annet helsepersonell får også i de neste tre årene fri tilgang til verdens mest brukte medisinske oppslagsverk. Helsebiblioteket i Folkehelseinstituttet har nettopp signert kontraktene.

Kontraktene gjelder de engelskspråklige, kliniske oppslagsverkene BMJ Best Practice og UpToDate, samt legemiddeloppslagsverket Micromedex. Disse oppslagsverkene har vært en del av Helsebibliotekets tilbud i flere år og er mye brukt, med til sammen tre millioner oppslag i 2018. Les mer på Folkehelseinstituttets nettside.

Helsebiblioteket.no gir gratis tilgang en rekke norske og internasjonale kunnskapsressurser, både i studietida og når du går videre ut i arbeidslivet. Blant annet finner du ressursen Kunnskapsbasertpraksis.no der du kan lære å finne, kritisk vurdere og bruke forskningsbasert kunnskap.

Av Idun Knutsdatter Østerdal

Spesialbibliotekar ved Bibliotek for medisin og helse. Jeg jobber med fysisk bibliotekplanlegging og forvaltning av areal, kommunikasjon, arrangement og markedsføring. Jeg har også ansvar knyttet til drift og utvikling av skrankefunksjon.