St.Olavs-ansatte – hvordan få tilgang til litteratur

Vi erfarer at ansatte ved St.Olav ofte har problemer med å få tilgang til artikler og andre ressurser som biblioteket har abonnement på. Her er en oversikt over noen av utfordringene og mulige løsninger.
Bruk nett for St.Olavsansatte
For å få tilgang til ressurser fra biblioteket må du være på ansattnettet på St.Olavs hospital. Mao får du ikke tilgang om du bruker Helse Midt-Norge sitt gjestenett (GjestenettHMN).
Bruk PCer i biblioteket
Vi har tre St.Olav PC-er innerst i 3.etg, for ansatte og studenter i praksis ved St.Olavs hospital. Disse gir tilgang til Kilden, kompetanseportalen, Office 2010, PAS, ESQ og dynamisk utskrift. PC-ene har fått installert Microsoft Edge og Google Chrome.
Alternativt kan du få et engangs brukernavn og passord i skranken ved å vise fram ansattkortet ditt. Dette gir tilgang til publikumsPC-er på NTNU-nettet i 24 timer. Merk at dette ikke gir tilgang til personlig område eller Kilden.
Få tilgang hjemmefra
Dersom ansatt har bærbar St.Olavs-PC (PULS-PC) og bruker denne hjemmefra på sitt private nett så har de i utgangspunktet ikke tilgang til ressurser fra NTNU. Det er mulig å laste ned VPN klient for tilgang.
For private enheter kan du laste ned og bruke programmet Ekstern sprint/Puls sprint, både til PC og mobil. I forbindelse med Korona-situasjonen har nå alle St. Olavs ansatte tilgang til denne tjenesten og det er ikke nødvendig å bestille tilgang. Veiledning ligger på siden Hemithjelp.
Ta kontakt
Ta kontakt med tilgangsbestiller og Hemit for installering av programvare.
For spørsmål om tilgang til artikler, tidsskrift mer mer kan du ta kontakt med Bibliotek for medisin og helse på post@bmh.ntnu.no
Det finnes 2 kommentarer
URL for tilbakesporing | Feed for kommentarer
Nettsteder som lenker hit