Arrangement Bevegelsesvitenskap Medisin Studier Sykepleie UBrss

Åpning av KUBA – et rom for læring om anatomi

Oversiktsbilde av to studenter som jobber i KUBA med bord, skjeletter og storskjerm
Foto: BMH/Una Ersdal

Ved Bibliotek for medisin og helse har vi nå etablert et eget sted for deg som skal lære om anatomi – nemlig KUBA. Her kan du jobbe alene, sammen med PBL-gruppa di eller bare stikke innom og møte andre i et inspirerende miljø. Tirsdag 23.april inviterer vi til åpning.

KUBA byr på mange forskjellige måter å lære anatomi på. Vi har tradisjonelle oppslagsverk og bøker, men du kan også jobbe med anatomiske modeller, studere anatomiske plansjer eller legge puslespill. Ikke minst får du tilgang til en stor trykkfølsom skjerm med Visible Body, en interaktiv 3D-modell av menneskets anatomi.

Visible Body på storskjerm

Visible Body kobler lyd, bilde og tekst sammen i et intuitivt grensesnitt. Her er det mange muligheter til å lære om anatomi og fysiologi! Se noen små demo-videoer under. Det blir også en Ipad Pro med e-bøker og andre elektroniske anatomiressurser tilgjengelig i KUBA.

Les mer på om Visible Body og andre digitale anatomiske oppslagsverk

Åpningsprogram

Tirsdag 23. april kl 11.30-13.00 inviterer vi til offisiell åpning av KUBA. Det blir demo av Visible Body og andre digitale ressurser på storskjerm.

Brita Pukstad, prodekan for innovasjon ved Fakultet for medisin og helsevitenskap, vil si noen ord om innovativ læring. Jostein Halgunset og Michel van Schaardenburgh, gir en kort presentasjon av anatomiundervisning ved fakultet før og nå, og diskuterer hvilken rolle biblioteket kan spille i videre utvikling.

Alle er velkomne!

Ta kontakt

Biblioteket tilbyr enkle demonstrasjoner av Visible Body på skjerm ved henvendelse i skranken. Ved lengre demonstrasjoner, booking av området til PBL-aktivitet, undervisning eller annen aktivitet, ta kontakt på post@bmh.ntnu.no

Vi håper KUBA blir en åpen og uformell møteplass – et rom der alle kan utforske, prøve og øve. Gi oss gjerne tilbakemelding eller kom med forslag til innkjøp av ressurser eller aktiviteter.

Velkommen!

5 svar til “Åpning av KUBA – et rom for læring om anatomi”