Akademisk skriving Arrangement Bibliotek for medisin og helse Studier UBrss

Øya: Hva skjer i biblioteket – akademisk skriving

Hvis du er klar for å få gjort noe er det god grunn til å komme til biblioteket denne uka! Biblioteket er vertskap for foredrag om oppgaveskriving, tidsplanlegging og studieteknikk. Vi tilbyr også veiledning og strukturerte skriveøkter for studenter og ansatte ved campus Øya.

Studenter på vei opp trapp i biblioteket. Foto.

Tirsdag 26 februar varmer vi opp med Skrivepress – struktured skrivetid sammen med andre. Ta med deg laptop og det du jobber på og bli med! Kl 9-11 på KG32 (Atlas), 3. etasje i biblioteket. Gratis kaffe og te.

For de som har registrert seg kjører vi også et Mini-kurs i akademisk skriving for stipendiater og forskere kl 9-15 i KS21. Kurset går på engelsk og er per dags dato helt fullt. Se kursoversikt fra Bibliotek for medisin og helse.

Illustrasjon med tittel og tidspunkt for arrangementetTorsdag 28. februar er det duket for Skrivekveld på Kunnskapssenteret kl 14-18. Det hele åpnes med den populære forelesningen ‘How to write a master thesis’ med Menno Witter kl 14. Forelesningen etterfølges av veiledning i Søkestua, en Skrivepress-økt og foredrag om studieteknikk og motivasjon ved NTNU Karriere.

Program for Skrivekvelden med detaljert program. Ingen påmelding, men begrenset sitteplass til forelesningene.

Illustrasjon med tittel i rosa, Sit logo og A-planOm du er klar for flere gode råd og veiledning bli med på Kurs i tidsplanlegging med Sit Råd fredag 1. mars kl 9.15-12.00 i KS21. Husk å meld deg på for å få plass.

Skrivepress og Søkestua – ukentlig tilbud i biblioteket
Som universitetsbibliotek har vi som mål å oppmuntre og legge til rette for gode rutiner for studenter og forskere, med særlig tanke på kildebruk, litteratursøk, referansearbeid og skriving.

Vi tilbyr derfor ukentlige økter med Skrivepress (tirsdager kl 9-11 på KG32) og har Søkestua åpen hver torsdag kl 14-15 i KS21. Ingen registrering.

NB: Kom presis til Skrivepress – vi starter skriveøkta kl 9.15.

Spør oss
Husk at du kan alltid spørre våre hyggelige og dyktige ansatte i biblioteket. Ta kontakt i skranken i 2. etasje eller send oss en epost på post@bmh.ntnu.no

Om vi ikke kan svare på spørsmålet ditt kan vi sikkert peke deg i riktig retning!