Forskning Open Access UBrss

2017 = 100 % åpen tilgang

Fra 2017 skal alle publikasjoner fra NTNU lagres i NTNU Open for å sikre åpen tilgang. Dette er vedtatt i Handlingsplan for åpen tilgang til NTNUs forskningspublikasjoner, 2016-2020 .

Du finner mer informasjon om forskningspublisering på Innsida.

Open Access logo with illustrationsVi på Bibliotek for medisin og helse er allerede godt i gang med å informere ulike fagmiljøer om Open Access, publiseringsfond, egenarkivering osv. Vi har besøkt forskergrupper, deltatt på seminarer og institutt- og fakultetsmøter.  Men vi har neppe nådd ut til alle. Derfor – ta gjerne kontakt om du eller ditt miljø ønsker besøk av oss eller har spørsmål.

Send en forespørsel til post@bmh.ntnu.no eller direkte til Sindre Pedersen (sindre.a.pedersen@ntnu.no) eller Astrid Kilvik (astrid.kilvik@ntnu.no).