Bruker dataspill for å lage mer lystbetont undervisning
Mange kjenner Kahoot! som det mest populære læringsspillet i skolen. Nå kan du også bruke det til digital fjernundervisning.
Mandag 30.mars holder professor og Kahoot!-gründerAlf Inge Wang ved Institutt for datateknologi og informatikk ved NTNU et webinar i hvordan du kan ta i bruk Kahoot! på nye måter.
– En nyhet er det at man nå kan spille asynkront over nett uten å bruke mobilappen. Dette gjør det mulig for en lærer å sende ut en lenke til alle elvene, og de kan spille kahooten når de selv vil, men samtidig konkurrere, forteller spillprofessoren.
– Jeg vil også vise nye typer spørsmålstyper som har kommet til i det siste, forteller han.
70 millioner aktive brukere benytter nå den populære spillplattformen. Og stadig flere av disse er å finne i selskaper over hele verden.
– Nå i disse Corona-tider er det gratis å ha Premium-brukere for lærere i Kahoot!, forteller Wang.
Han er en av svært mange ansatte ved NTNU som i disse dager har måtte tenke nytt når det gjelder undervisning på nett. Han underviser i faget programvarearkitektur ved NTNU, og repeterer fagstoff for studentene sine ved å spille via Zoom, og får en sosial setting der de sammen kan kommuniserer via chat.
– Akkurat i denne krisen setter studentene stor pris på Kahoot! fordi det er mer lekent og engasjerende enn mange andre digitale verktøy. Slik situasjonen er akkurat nå, er det fint å ha noe lystbetont for studentene, avslutter han.
Search
Søk
Categories
- Arctic Research
- Arkitektur
- Bærekraft
- Bioingeniørfag
- Biologi
- Biology
- Biomedical Laboratory Science
- Biotechnology
- Bioteknologi
- Chemical Engineering
- Chemistry
- Climate
- Computer Science
- Datateknologi
- Digital
- Elektronikk
- Energi
- Energi
- Energy
- Engineering
- Engineering
- Environment
- Food Science
- Forskning
- Fysikk
- Fysikk
- Havbruk
- Informasjonsteknologi
- Informasjonsteknologi
- Ingeniørvitenskap
- Kjemi
- Kjemisk prosessteknologi
- Kjemisk prosessteknologi
- Kreftbehandling
- Kybernetikk
- Marine Technology
- Materialer
- Materials Science
- Materialteknologi
- Matvitenskap
- Meninger
- Miljø
- Min ph.d.
- My PhD
- My PhD
- My postdoc
- Nanotechnology
- Nanoteknologi
- Ocean
- Oil and gas
- Physics
- Research
- Simulering og visualisering
- Spør en forsker
- Studentliv
- Sustainability
- Ukategorisert
- Universitetsliv
- University Life
Kategorier
- Arctic Research
- Arkitektur
- Bærekraft
- Bioingeniørfag
- Biologi
- Biology
- Biomedical Laboratory Science
- Biotechnology
- Bioteknologi
- Chemical Engineering
- Chemistry
- Climate
- Computer Science
- Datateknologi
- Digital
- Elektronikk
- Energi
- Energi
- Energy
- Engineering
- Engineering
- Environment
- Food Science
- Forskning
- Fysikk
- Fysikk
- Havbruk
- Informasjonsteknologi
- Informasjonsteknologi
- Ingeniørvitenskap
- Kjemi
- Kjemisk prosessteknologi
- Kjemisk prosessteknologi
- Kreftbehandling
- Kybernetikk
- Marine Technology
- Materialer
- Materials Science
- Materialteknologi
- Matvitenskap
- Meninger
- Miljø
- Min ph.d.
- My PhD
- My PhD
- My postdoc
- Nanotechnology
- Nanoteknologi
- Ocean
- Oil and gas
- Physics
- Research
- Simulering og visualisering
- Spør en forsker
- Studentliv
- Sustainability
- Ukategorisert
- Universitetsliv
- University Life